Myśli niezebrane – Umbra Samaritan

Myśli niezebrane – Umbra Samaritan

Release na miesiąc kwiecień przyniósł nam kolejnego przedstawiciela rasy Umbr – Samarytanina. Rasy kompletnych badassów na usługach Evolved Inteligence, rzeźników w CC (jak już pokazał znany ze startera Legat) i średnio wycenionych poruczników. Jak wygląda jego kumpel z „biblijną” ksywką? Rzućmy okiem.

Umbra_Samaritan_profile

Profile naszego (anty)bohatera.

Co nowy przedstawiciel Umbr ma w statystykach? Ano sporo. Zacznijmy od początku, czyli MOV: 6-2. Klasyka rasowa Umbr, pozwalająca na dość szybkie i bezpieczne przemieszczanie się po polu walki (Cautious Movement!). Gdzie Legat miał do dyspozycji Forward Deployment Samaritan posiada Super Jump. Dalej Close Combat, gdzie Umbra błyszczy: 24 bazowej wartości to obecnie najwyższy wynik w Combined Army (obok Sheskiin), dodatkowo Samarytanin jest wyposażony w Vorpal CCW (czyli monofilament z opcją zasięgową w 8″, trafiająca na PH+3) oraz posiada nową odsłonę zdolności Protheion. Konkretniej jej czwarty poziom, gdyż wraz z Human Sphere N3 otrzyma ona tabelę podobną do tej znanej z Martial Arts. Czyli znów analogia do Legata, z lekkim twistem. BS normalny, lekko powyżej przeciętnej – 12. Niestety Samaritan nie posiada Mimetyzmu Legata, więc wygrywanie rzutów Face to Face będzie lekko utrudnione. Opcji uzbrojenia mamy trzy – Breaker Combi, Spitfire i Plasma Carabine. Dwa pierwsze mają opcje porucznikowskie, trzecia zaś to wyposażenie specjalisty – Assault Hackera. Wydaje mi się, że jako platforma strzelecka lepiej sprawdzi się Legat, głównie dzięki posiadaniu Mimetyzmu. Dalej PH – znów 12, standard dla Umbr. Samaritan posiada jednak pierwszy poziom zdolności Hyper-Dynamics, dzięki czemu unika na dość wysokich 15 oraz Kinematykę lvl 2 dzięki czemu w uniku poruszamy się 4″. Willpower na poziomie 14 pozwala nam na zabawę Flash Pulse, sensowne próby hackowania czy usprawiedliwia jej wybór na porucznika. ARM Samarytanina jest o jedno oczko wyższy od Legata – wynosi całą dwójkę, zaś BTS – 3. Nowy przedstawiciel Umbr posiada też jedną ranę oraz NWI, podobnie jak jego starszy brat. W tym miejscu muszę zawiesić przegląd statystyk, gdyż liczba ran Samarytanina nie jest tak prosta, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka.

Protheion, czyli wampiry w kosmosie

Starsi gracze pewnie kojarzą tą zdolność z Shasvastii, czy kosmicznej KoDali. W skrócie – mimo, że Protheion ma być zdolnością analogiczną do Martial Arts, to wciąż zatrzymuje możliwość „pobrania” ran z zaatakowanego modelu. Dzięki udanemu atakowi Samarytanin może „dopakować” się do poziomu trzech ran. Wraz z NWI daje nam to dość pokaźne „nieomal” 4 rany. Wystarczy tylko wyizolować jakiś łatwy cel i „zjeść” go. W teorii proste, w praktyce będzie to dość trudne. Z drugiej strony dla nowej Umbry większość celów jest dość łatwa, o ile zdołamy wejść do walki wręcz. Należy jednak zaznaczyć, że Protheion nie działa z żadnymi brońmi do walki wręcz, więc albo używamy Vorpal CCW, albo Protheiona.

Protheion_table
Pięć poziomów Protheiona.

Protheion jest podzielony na pięć poziomów. Analogicznie do Martial Arts w chwili deklaracji jego użycia, wybieramy poziom. Umbra wyposażona jest w poziom czwarty. Raczej nie sądzę, by któryś z poziomów był wybierany automatycznie, raczej będzie trzeba dostosować się do każdej sytuacji. Szczególnie zwrócić uwagę należy na poziom czwarty – dodatkowa kostka zawsze się przyda. Poziom pierwszy pozwala nam na atak z łącznym CC 27. Krytyki od 13 na kostce brzmią jak coś rodem z JSA.

Pierwszy kontakt

Umbra_Samaritan_mini
Jaka jest Umbra, każdy widzi. Piekielnie duży, piekielnie ładny i piekielnie wywrotny model. Super, dzięki Corvus. Za: Infinitythegame.com

Samaritan ma szansę zaistnieć dopiero w nadchodzącej, nowej sektorówce CA – Onyx First Contact Force, gdzie ma posiadać zdolność Haris, umożliwiającą mu tworzenie dodatkowego linka z trzech modeli. Oprócz tego ma mieć możliwość dołączenia do Rodoków (Moracka średnia piechota z Super-Jump), lub występowania razem z dwoma Xeodronami – lekkimi TAGami EI, również z Super-Jump. Tak, linkowalne TAGi. Wreszcie Corvus Belli uznało, że również Combined Army może być gięte na poziomie Steel Phalanx.