Myśli niezebrane – Sekban

Myśli niezebrane – Sekban

Elitarni obrońcy maluczkich, średnia piechota we frakcji słynącej z niesamowitych lekkich piechociaży. Prawdziwi „spejs marins” Qapu Khalki.

Świetne modele, niezły ekwipunek, jednak w czasach N2 i N3 kurzyły się niemożebnie na półkach graczy QK, a ilość tematów z propozycjami naprawienia jednostki mnożyły się na oficjalnym forum Corvus Belli jak grzyby po deszczu. Powodem tej sytuacji była olbrzymia konkurencja wewnątrz frakcji. Po prostu zarówno ogólny Haqqislam jak i siły Porty miały do wyboru dużo lepiej zbilansowanych jednostek w tym sektorze punktowym. Sekbanów wezmę pod lupę w kontekście armii sektorowej Qapu Khalki, bo to głównie tam mają szansę zabłysnąć. Oczywiście pod uwagę biorę już zmiany wprowadzone w Human Sphere N3, gdyż to dzięki nim nasi bohaterscy marines mają szansę ujrzeć stoły.

Sekban, czyli jaka jest średnia piechota w Haqqislamie

Sekban_profile
Morska piechota w kosmosie to nie byle kto!

Są regularni i mają Cube. W sumie standard, warto jednak pamiętać, że jeśli będziemy chcieli skorzystać z usług najlepszych Haqqislamickich lekarzy możemy przerzucić nieudaną próbę leczenia wydając Command Token. Ruch o wartości 4-2 (albo 10-5 dla fanów centymetrów) to klasyka wśród średniej piechoty, predystynująca oddział do zadań raczej defensywnych – „klikaniem” misji niech lepiej zajmą się inni. Sekbani mają kopać tyłki. Close Combat na poziomie 14, czyli zwykłej, szarej piechoty. Ballistic Skill to zaś, niedostępna dotąd wśród średniej piechoty Haqqislamu – 13! To właśnie selling point Sekbanów! Strzelanie jak u ciężkiej piechoty, koszt koło 20-25 pkt. Ale lecimy dalej – PH to dość standardowa dla średniaków 11, zaś WIP to klasyczna dla wyznawców Allaha 14. 3 ARMa i BTSa (tu nowość) powodują, że dość ciężko będzie ich wyjąć z umocnionej pozycji. Klasycznie jedna rana i S2.

Jeśli chodzi o ekwipunek to każdy Sekban posiada 360 Visor, dzięki czemu nie musimy obawiać się zdradzieckich strzałów w plecy. Ustawia to naszych bohaterów na pozycji defensywnej, gdzie spokojnie mogą obstawiać cały nasz deployment, bez obaw, że wrogi skoczek, czy inny Speculo-Killer wejdzie nam bezkarnie na tyły. Przydatna sprawa, szczególnie, że Sekbani lubią się linkować. W rozmaitych konfiguracjach.

Link dla każdego

W tym momencie warto zatrzymać się na chwilę i nadmienić, że w HSN3 mamy pięć typów linków: klasyczny (Core), Haris, Enomotarchos (dla Falangi), Triad (dla Tohaa) oraz nowość – Duo, czyli parę wesoło hasających sobie, trzymając się za ręce (no, prawie), zabijaków. Sekbani mogą wykorzystać trzy z nich: Core, Haris i Duo. Dwa pierwsze mają wbudowane w każdy profil, zaś Haris wymaga wybrania konkretnego profilu.

A skoro o profilach mowa.

Sekban_profiles
Arsenał dostępny dla Sekbanów

Podstawowy Sekban może poszczycić się przenoszeniem małego arsenału. Za opcję wyposażoną w AP Rifle, Chain Colt, pistolet w dwóch odmianach (zwykły i stun) oraz nieodzowny nóż przyjdzie nam zapłacić 21 punktów i ani jednego SWC. Tak wyposażony żołnierz może zostać porucznikiem naszej armii – nie musimy nic za to dopłacać, choć w sektorówce z Hafzami raczej nie będzie to popularny wybór. Za punkt więcej taki Sekban może być osnową Harisa. W HSN3 do tego typu linku możemy „dokleić” jedną Hafzę – pozwala to na oszczędność kilku punktów, co w ostatecznym rozrachunku może stanowić o dodatkowym rozkazie.

Dalej mamy opcję wyposażoną w Boarding Shotgun. W przypadku innych haqqislamickich jednostek jest to opcja często pomijana, gdyż klasycznym uzbrojeniem każdego szanującego się wojownika tej frakcji jest duet Rifle+Light Shotgun. Sekbani się nie szanują, a na krótkim dystansie walą z Chain Coltów, a w ofensywie wypuszczają właśnie Boarding Shotgun – w optymalnym zasięgu (8″) Sekban ze strzelbą trafia przeciwnika na boskie 22! Dopiero od tego, zacnego wyniku odejmujemy kary za cover, czy inny mimetyzm. Całkiem niezły wynik. Ichni doktorzy również zabierają strzelbę abordażową, w końcu to marines. Warto dodać, że ten profil wymienia tylko AP Rifle na strzelbę, reszta uzbrojenia pozostaje bez zmian.

Nasi bohaterowie w pełnej krasie.
Nasi bohaterowie w pełnej krasie.

Jeśli zaś chcemy wydać SWC na Sekbanów twórcy gry zaproponowali nam dwa profile: Heavy Rocket Launcher i Spitfire. Obydwa kosztują 1,5 SWC, w punktach tańszy jest HRL (23) i to od niego zacznę. Sekban otrzymując rakietnicę oddaje wierny karabin i pistolet. Jednak kwatermistrz dokłada mu w gratisie Assault Pistol, tak dla zasugerowania, że w 8″ też można sobie postrzelać. Spitfire, w przeciwieństwie do HRL, oddaje Chain Colt. Kosztuje ciut więcej (27 pkt), jednak wciąż jest to akceptowalny koszt, szczególnie przy tak wysokim BS.

Co z tymi Sekbanami?

Wspominałem o opcjach linkowania. Sekbani świetnie mogą się sprawdzić zarówno w opcji defensywnego Harisa wraz z HRL i doktorem. Trzeba pamiętać, że mogą mocno ugryźć zarówno na dalekim dystansie (HRL!), jak i w CQB (strzelba, assault pistol). Pełen link może stanowić wytrzymałą opcję zaczepno-obronną z odpowiedzią na praktycznie każdy dystans. Wreszcie fakt, że linki Sekbanów mogą zostać uzupełnione Hafzami sprawia, że wystawić możemy zarówno Core, jak i Haris tych cwaniaków (konfiguracje 3 Sekbanów + 2 Hafzy i 2 Sekbanów + Hafza)! Mina przeciwnika będzie niewątpliwie bezcenna. Ciekawie może też prezentować się armia z gatunku „mam oczy dookoła głowy” z Odaliskami – niegdyś podstawowymi konkurentkami Sekbanów. Jedną dużą wadą linku opartego o nich jawi się mała różnorodność specjalistów – tylko Doktor, oraz Forward Observer z Hafzy.

A co Ty, drogi czytelniku myślisz o prawdziwych „dobrych kolesiach” Ludzkiej Sfery? Czy Sekbani, w swojej obecnej inkarnacji, mają szansę zagościć na stołach? Ja już nie mogę się doczekać, żeby ich wystawić, a tu jeszcze tyle dobra w postaci Druze, czy … Hafzy z HRL!