
Zapraszamy nadzień Age of Sigmar w sklepie Bolter!
SŁOWO WSTĘPNE
Spotykamy się 6 lutego o godzinie 10:00.
Spotkanie ma status wydarzeniu sponsorowanego bez nagród. W trakcie zabawy uczestnicy zobowiązani są do dokonania zakupów na kwotę minimum 20 zł, zgodnie z regulaminem sklepu Bolter.
- na standardowe produkty GW przysługuje zniżka 15% lub 10% i gratisowy napój do odbioru w sklepowej kawiarni.
- na pozostałe produkty nie przysługuje zniżka, ale po zakupie można odebrać gratisowy napój w sklepowej kawiarni.
Dodatkowo wydarzenie zgłaszane jest do Polskiej ligi Age of Sigmar
Poza wejściówką gracze, którzy chcą WZIĄĆ UDZIAŁ W WYDARZENIU zobowiązani są do wniesienia opłaty ligowej 1zł przed rozpoczęciem wydarzenia.
"Ligowe" zbiera sędzia.
PLAN SPOTKANIA
Gramy trzy bitwy w następujących przedziałach czasowych:
10:20 - 12:50 - I Bitwa
13:00 - 15:20 - II Bitwa
15:30 - 17:50 - III Bitwa
Zmiana w systemie BYE
Jeżeli będzie nas nieparzysta ilość w każdej z bitew jeden z zawodników otrzyma BYE. BYE jest wart 8DP/6DP/4DP w zależności od bitwy w której gracz go otrzymuje. Spóźnialscy na pierwszą bitwę lub uciekinierzy z ostatniej bitwy za BYE dostają tylko 2DP.
W pierwszej bitwie BYE jest przyznawany losowej osobie, w każdej kolejnej otrzymuje go gracz z najniższym wynikiem.
Prosimy, aby każdy miał miarkę, kostki oraz wydruki warscrolli. Gracze otrzymują 1DP za wysłanie rozpiski w formacie Warscroll Builder(proszę o nie przesyłanie PDF'ów) (skopiowana treść Army Summary) za pośrednictwem Wiadomości Prywatnej skierowanej na moje konto Wargamming lub Facebook. Termin wysłania rozpiski to 2 luty, godz. 23:59. Publikacja rozpisek nastąpi w przeciągu następnych 24h.
SCENARIUSZE(ZASADY TESTOWE)
I Bitwa - STARSTRIKE
Major Victory - Dla gracza, który na koniec bitwy posiada przewagę co najmniej X punktów
(gdzie X to numer rundy na której się zakończyła bitwa razy 2 oraz pomniejszony o 1)
[Czyli jeżeli bitwa zakończy się na 4 rundzie to x = (4*2)-1 czyli 7]
Minor Victory - Dla gracza, który na koniec bitwy posiada przewagę punktową mniejszą niż X
Draw - Jeżeli obaj gracze mają taką samą ilość punktów.
II Bitwa - TOTAL COMMITMENT (IGNORUJEMY ZAPIS O BRAKU REZERW)
Major Victory - Dla gracza, który na koniec bitwy posiada przewagę co najmniej 7 punktów.
Minor Victory - Dla gracza, który na koniec bitwy posiada przewagę punktową mniejszą niż 7.
Draw - Jeżeli obaj gracze mają taką samą ilość punktów.
III Bitwa - THE BLADE’S EDGE
Major Victory - Dla gracza, który na koniec bitwy posiada przewagę co najmniej 4 punktów.
Minor Victory - Dla gracza, który na koniec bitwy posiada przewagę punktową mniejszą niż 4.
Draw - Jeżeli obaj gracze mają taką samą ilość punktów.
ZASADY OGÓLNE
Bitwy rozgrywane są zgodnie z zasadami Matched Play z podręcznika General's Hanbook 2020 z uwględnieniem następujących klaryfikacji:
1. OBOWIĄZUJĄ NAJNOWSZE FAQs - https://www.warhammer-community.com/faqs/ wydane do końcowego terminu wysłania rozpisek
2. KWADRATOWE PODSTAWKI - dopuszczalne z zastrzeżeniem, że celem mierzenia odległości traktujemy je jako podstawki okrągłe określone przez FAQ.
3. LINE OF SIGHT - przyjmujemy, że modele są dla siebie widoczne, gdy między tułowiem lub głową obu modeli można wyznaczyć prostą linię nie przeciętą przez teren czy inne modele. Nie dopuszcza się strzelania po skrzydłach, broniach, sztandarach, mackach i im podobnych dziwnie odstających elementach.
4. MALIGN SORCERY - dopuszczone jest korzystanie z Endless Spells oraz im podobne
5. REALMS OF BATTLE - Gramy na zasady Realms of Battle z General's Hanbook 2020, ale z małą zmianą:
Osoba która przegra rzut na wybór strony (bycie graczem A lub B) wybiera realm. Najpierw następuje wybór realmu, a potem gracz który wygrał rolloff decyduje czy jest graczem A (rozpoczęcie wystawiania) czy graczem B (wybór strony)
6. TERENY - Obowiązkowo - gramy na specjalne zasady terenów zawarte w General's Hanbook 2020. Jedyny limit specjalna zasada nie może występować na więcej niż dwóch terenach, jak się trafi trzeci raz to należy wylosować inną
wszystkie tereny poza wzgórzami, kraterami oraz innymi terenami nie wyższymi niż cal, posiadają zasadę obstacle.
“When a missile weapon targets an enemy unit that has all of its models within 1" of an obstacle, then the target unit receives the benefit of cover if the attacking model is closer to the obstacle than it is to the target unit.”
dodatkowo żadna jednostka nie może zakończyć ruchu ani zostać wystawiona na fragmencie terenu wyższym niż cal. (nie tyczy się wzgórz i kraterów)
jeżeli teren składa się z górki i innych elementów(np. murków) to wysokość względem zasady powyżej jest liczona od górki, a nie od podstawki/stołu
6.1 COVER - Tereny będą postawione na podkładkach, które uznajemy jako część terenu
Tereny frakcyjne, które oryginalnie wystawia się przed wystawieniem terenów wystawiane są zgodnie z zasadami opisanymi w General's Handbook 2020
BUDOWA ARMII
Rozpiski tworzymy zgodnie z zasadami Matched Play z podręcznika General's Hanbook 2020. Maksymalna wartość punktowa wynosi 2000 pkt z limitami poszczególnych jednostek przyjętymi dla bitew w formacie Battlehost. Gramy na dużych stołach.
PROKSY
Proxy muszą być figurkami o zbliżonych rozmiarach, z podstawkami identycznymi jak u oryginału.
Proxy nie mogą stanowić więcej niż 1/4 modeli w armii
WYŁONIENIE ZWYCIĘZCY
1. Major Victory - 8 DP dla zwycięzcy (+MP za zabite jednostki przeciwnika)
2. Minor Victory - 6 DP dla zwycięzcy i 2 DP dla przegranego (+MP za zabite jednostki przeciwnika)
3. Draw - 4 DP dla obu graczy (+MP za zabite jednostki przeciwnika)
DP - Duże Punkty
MP - Małe Punkty
MP liczone są za każde minimum podane w podręczniku Generals Handbook 2020 (przykładowo dla jednostki Liberators minumum to 5 modeli za 100 MP). Jednostki przywołane na pole bitwy wliczają się do MP. Maksymalna ilość MP oraz automatyczna suma za zabicie wszystkich jednostek wroga to 2000 MP.
MP za endless spell'e liczymy do "zabitych" jeżeli:
- przynajmniej raz udało się dispellować owe zaklęcie
- nie został wyczarowany do końca gry (tyczy się to również inwoklacji (khorne/fyre))
- zniknął ze stołu po jego przyzwaniu (np. Pendulum)
Zwycięży ten, kto zdobędzie największą ilości DP. Jeśli gracze zdobędą identyczną ilość DP, o ich miejscu w tabeli końcowej będzie decydować ilość MP.
MALOWANIE
Za każde 10% pomalowanych minimalnych wielkości unitów gracz uzyskuje dodatkowe 100 MP. Za pomalowanie 100% modeli gracz otrzymuje zamiast tego 1 DP.
Dla przykładu w armii mam 40 szkieletów i nekromantę, czyli to jest 5 minimalnych wielkości unitów. Mam pomalowanego nekromantę i 30 szkieletów czyli to jest 4/5 = 80% co daje 800 MP
!Proxy liczą się jako niepomalowane figurki niezależnie od stanu!
ZAPISAĆ SIĘ MOŻNA TYLKO I WYŁĄCZNIE WYSYŁAJĄC WIADOMOŚĆ NA MAILA marcin.m.kaczynski@gmail.com W TEMACIE WIADOMOŚCI NALEŻY WPISAĆ SWÓJ NICK
ZAPISY ROZPOCZYNAJĄ SIĘ 27.01 O 21:00 WSZYSTKIE WCZEŚNIEJSZE ZGŁOSZENIA BĘDĄ IGNOROWANE
O kolejności zgłoszeń zadecyduje czas dostarczenia wiadomości oraz kolejność w skrzynce pocztowej.
Pierwsze 30 minut zapisów jest tylko dla graczy z regionu Wrocławskiego (Wrocław, Legnica, Jelenia Góra itp) Gracze z poza regionu Wrocławskiego mogą się zapisywać od 21:30
LISTA UCZESTNIKÓW (limit miejsc: 12)
"Zgłoszenie zamykamy 3 luty (środa - godz. 23.59)
Osoby, które się nie załapią mogą próbować szczęścia w dniu wydarzenia(o ile ktoś się wykruszy)"
1. Szary sędzia R
2. Zbyszek R
3. Budzik R
4. Felix R
5. Andrzej R
6. Jacek R
7. Lama R
8. Leszy R
9. Sanex R
10. Looz R
11. Paweł R
12. Grzesiek R
Rezerwa:
13. Diax R
14. Grucha
15. Szymon R
16. PePe
17. Sawarz
18. Catfishofdoom
19. Eddie
20. Emilia
21. Kułak
22. Kapso
Dodatkowi chętni zostaną wpisani na listę rezerwową. W przypadku zwolnienia się miejsca z powyższej listy lub uzyskania dodatkowych miejsc osoby z listy rezerwowej będą miały pierwszeństwo uczestnictwa w wydarzeniu przed niezapowiedzianymi gośćmi.
Z RACJI OBOSTRZEŃ EPIDEMIOLOGICZNYCH, LIMITU DOSTĘPNYCH MIEJSC UPRZEJMIE PROSIMY ABY OBECNE BYŁY JEDYNIE OSOBY KTÓRE SĄ ZAPISANE ORAZ BIORĄ UDZIAŁ W WYDARZENIU.
ZAPRASZAMY!!![/quote]