
Jesteście gotowi poprowadzić do boju wasze armie? Chcecie sprawdzić swoje umiejętności dowódcze? Czy macie odwagę sięgnąć po zwycięstwo?! Tym razem zabierzcie do boju sojusznika!
Zapraszam wszystkich na turniej Warhammer 40 000 Strefa Wojny: Bolter - Pre-Wojna Światów
Miejsce:
Bolter Cafe (Podwale 6, 50-043 Wrocław).
Termin:
1.09.2018 (sobota)
Program:
10:00 - 10:15 Zapisy
10:15 – 12:35 Pierwsza Bitwa
12:40 - 15:00 Druga Bitwa
15:00 - 15:15 Krótka przerwa, wybór najlepszego hobbysty oraz gracza Fair Play
15:15 – 17:35 Trzecia Bitwa
17:35 – 17:50 Podsumowanie, sprzątanie, rozdanie nagród
Wejściówka:
Uczestnictwo w turnieju jest płatne 20zł/gracz: całość zebranej kwoty jest przeznaczona na nagrody losowe dla uczestników.
Nagrody:
Obowiązuje uproszczony system nagród losowych (bez minusów za poprzednie turnieje), zgodnie z regulaminem Bolter Cafe. Szczegóły TUTAJ
Każdy gracz będzie mógł oddać głos na najlepszego Hobbystę (klimat armii, malowanie, itp.) oraz gracza Fair-Play podczas przerwy po drugiej bitwie.
Na potrzeby tego turnieju los przypada na parę, dodatkowy los za Hobbistykę czy Fairplay również przypada na parę.
Zgłoszenia:
W temacie turnieju na forum Wargaming Wrocław, na maila (marzecwojciech(małpa)o2.pl - w tytule wpisujemy nazwę turnieju (Strefa Wojny: Bolter - Pre-Wojna Światów)) albo w dniu turnieju. W treści należy podać Parę graczy (Nick, Imię, Nazwisko każdego z graczy) oraz Frakcje, które będą grały. W przypadku osiągnięcia limitu miejsc decyduje kolejność: zgłoszenia i wysłania poprawnej rozpiski do 30.08.2018. Osoby które zgłosiły się, a nie wyślą rozpiski w regulaminowym czasie trafią na listę rezerwową.
Limit miejsc: 12 par + 1 para BYE
Rozpiski:
Rozpiski należy przesłać do 30.08.2018 23:59 na adres mailowy marzecwojciech(małpa)o2.pl w tytule wpisujemy nazwę turnieju (Strefa Wojny: Bolter - Pre-Wojna Światów)) albo w dniu turnieju. W treści należy podać Parę graczy (Nick, Imię, Nazwisko każdego z graczy) oraz Frakcje, które będą grały. Przysłanie poprawnych rozpisek w odpowiednim formacie i w regulaminowym czasie to dodatkowe 10p do rankingu turnieju per gracz. Ewentualne błędy w rozpisce należy poprawić przed turniejem, a gracz otrzymuje o 5p mniej do rankingu turnieju. Na turniej należy przynieść czytelną rozpiskę swojej armii, brak rozpiski - będą karniaki.
Poprawny format rozpiski (w treści wiadomości lub jako plik TXT):
Vespan 1300 ptk Secundum Octal
Adeptus Mechanicus Battalion Detachment (Mars)
HQ1: Belisarius Cawl [250]
HQ2: Tech-Priest Dominus [135]
TR1:(3) Kataphron Destroyers, 3x heavy grav cannon [219]
TR2:(10) Skitarii Vanguard, 3x plasma caliver, enhanced data-tether[151]
TR3:(10) Skitarii Vanguard, 3x plasma caliver [142]
EL1:(5) Sicarian Infiltrators, Flechette blasters & tazer goads [130]
EL2:(1) Cybernetica Datasmith [52]
HS1:(2) Kastelan Robots, 6x heavy phosphor blaster [220]
Total points: 1299
KP: 8
DS: 8
Zasady terenów:
* [Woods] Lasy działają po obrysie podstawki, traktowane są jakby zasłaniały w 51% i są „do nieba”. Dodatkowo wszystkie modele mają -2” do Szarży przez teren.
* [Ruins] Ruiny działają po obrysie podstawki, obowiązuje zasada City Ruins (RB str. 260)
* [Barricades] Żaden oddział piechoty nie może schować się całkowicie za barykadą (traktujemy element terenu tak jakby zawsze wystawały głowy modeli, niezależnie od ich faktycznej wielkości)
* [Craters/Battlescape] Teren daje Cover Save tylko dla Infrantry. Dodatkowo wszystkie modele nieInfrantry mają -2” do Szarży przez teren. Dodatkowo wszystkie modele jeśli Szarżują lub robią Advance (nie dotyczy modeli z Fly) przez teren rzucają kością, na 1 ich oddział otrzymuje 1 Mortal Wound.
* Modele korzystające z zasady Airborne nie otrzymuję bonusu za Cover w terenie.
Zasady ogólne:
- gramy na 8ed z uwzględnieniem FAQów GW oraz klaryfikacji ETC
- Obowiązują beta rulsy
- Traity i moce wybieramy
- obowiązują zasady "Matched play missions" (str. 215): Psychic focus, Strategic discipline i Tactical reserves
- nie obowiązuje zasada understrenght units
- karty Maelstrom z podręcznika
- gramy na stołach 72x48 cali
- Table do 3 tury daje wynik 20:0. Table od 4 tury wzwyż pozwala parze, która została na stole dograć pozostałe tury, wraz z rzutami na 6 i 7. Wynik liczymy na podstawie małych punktów.
- zakaz proxów (wyjątkowe sytuacje zgłaszamy wcześniej mailowo lub przed rozpoczęciem gry do sędziego)
- gramy parami
- armie w parze nie oddziałują na siebie, tj. nie dają sobie żadnych bonusów (aury, moce itd.) i nie są dla siebie "enemy model". Na potrzeby strzelania w characterów:
a) armia gracza z pary nie zasłania wrogiego charactera
b) armia gracza z pary nie zasłania charactera drugiego gracza z pary
- gracze w parze mają oddzielną pulę CP. Traity/relikty zwracające CP działają tylko na gem wykorzystany przez danego gracza. Traity/relikty umożliwiające uzyskanie CP od przeciwnika mogą być wykorzystane przez obu graczy w tym samym momencie
- Random Game Lenght: 6 tura na 3+, 7 tura na 4+
- Tereny na stołach ustawia sędzia
- Graczom przyłapanym na ewidentnym oszustwie po raz pierwszy (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), zostanie zmieniony wynik gry od -3DP do 0:20, po zapoznaniu się z sytuacją sędziego głównego. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją
- Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją
- Od decyzji sędziego nie można się odwołać
- Przy opóźnieniu w oddaniu wyników będą naliczane punkty karne co dwie minut -2DP, powyżej 5 minut pary, które nie oddały wyników, automatycznie otrzymują wynik 0:0 (z racji małej ilości czasu przepis będzie mocno egzekwowany!!!), radzę kończyć 5 minut przed regulaminowym czasem
- Na 20 min przed końcem czasu zakaz rozpoczynania kolejnej rundy chyba, że gracze się na to zgodzą
Budowa armii:
- Pary obowiązują przez cały turniej
- Każdy z graczy w parze ma 1000 pkt na budowę armii. W związku z tym stosujemy ograniczenie max 2 takich samych datasheetów. (z wyłączniem troopsów)
- dopuszczane są tylko armie battle-forged. Para ma do wykorzystania 3 detachmenty. Detachmenty w parze nie mogą się powtarzać
- armie w parze nie mogą się powtarzać (Nie można zagrać SM/SM ale można SM/IG. SM to zakony z deksu. BA, DA, DW i SW traktowani będą oddzielnie. Proszę przyjąć, że armie z jednej książki nie zagrają razem)
- Tylko jedna rozpiska może zawierać jednostki ze slotu Lord of War
- HQ nie mogą się powtarzać, chyba, że wszyscy zostali wykorzystani (wszystkie demon prince liczone są jako jeden datasheet, pask też będzie liczony jako tank comander itd. - w razie wątpliwości pisać maile)
Punktacja:
Po rozegraniu bitwy podliczamy:
- punkty za znaczniki
- punkty za karty (d3 to zawsze 2VP)
- punkty za cele dodatkowe (Slay the warlord, First blood, Line breaker, cele z misji)
Wynik bitwy wyznaczamy z tabelki:
Różnica VP...................wynik bitwy
0-1 ............................... 10 - 10
2-3 ............................... 11 - 9
4-5 ............................... 12 - 8
6-7 ............................... 13 - 7
8-9 ............................... 14 - 6
10-11 ........................... 15 - 5
12-13 ........................... 16 - 4
14-15 ........................... 17 - 3
16-17 ........................... 18 - 2
18-19 ........................... 19 - 1
20+ .............................. 20 - 0
KOLEJNOŚĆ CZYNNOŚCI PRZED BITWĄ
1. Rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker. Następnie pary rozmieszają objectivy na przemian aż rozmieszczą wszystkie.
2. Rzut na wybór strony.
3. Wybór bądź losowanie Warlord Traitów (zaczyna para która wybrała stronę).
5. Wybór bądź losowanie mocy (zaczyna para która wybrała stronę).
6. Wystawienie armii - wystawiamy unity na przemian, zaczyna para, która nie wybierała strony.
7. Rzut na rozpoczęcie. Para, która pierwsza skończyła się wystawiać dostaje +1 do wyniku.
8. Rzut na przejęcie inicjatywy.
9. Vanguard Moves.
10. Początek właściwej rozgrywki.
Modelarka:
0-10 Brak Proxów w armii (oryginalne modele/zamienniki i/lub konwersje odpowiadające wielkością oryginałowi, w razie wątpliwości proszę pytać)
0-2 WYSYWIG (wyposażenie modelu na stole musi odpowiadać wyposażeniu w rozpisce: na oddziałach, na bohaterach)
0-3 Malowanie (liczymy pomalowane modele: 0-49%, 50-99%, 100% + wykończone i pomalowane podstawki) model pomalowany to minimum 3 kolory na całej powierzchni modelu, podkład to nie kolor
BYE - w przypadku nieparzystej ilości par jedna osoba otrzymuje BYE oraz 15 DP, o przyznaniu BYE decyduje w kolejności: spóźnienie się gracza/pary, brak zgłoszenia, brak punktów za rozpiskę, losowanie. W kolejnych rundach para znajdująca się najniżej w rankingu otrzymuje BYE. Gracz nie może otrzymać BYE więcej niż raz podczas turnieju. Jeśli zdaży się sytuacja, gdy z dwóch brakujących par nie stawi się po jednym graczu, można utworzyć nową parę, nawet gdy frakcje będą się powtarzać LUB w przypadku nieparzystej ilości par jeden stół będzie zredukowany do 48"x48" i gracze bez par zagrają solo.
Opuszczenie wcześniej turnieju, walkower to 0 DP za bitwę.
Ranking turnieju:
O kolejności graczy w rankingu decydują zdobyte punkty. Punkty otrzymujemy za wynik bitwy (0-20p za każdą z trzech bitew), za przesłanie poprawnej rozpiski w regulaminowym czasie (max 10p, doliczane na koniec turnieju) oraz modelarkę (max 15p, doliczane na koniec turnieju). W przypadku remisu decyduje bezpośredni wynik starcia, następnie różnica punktów z rozpiski zniszczonych do straconych.
Punkty karne mogą zostać przydzielone za spóźnione oddawanie wyników, nieodpowiednie zachowanie, kłótnie z sędzią, brak zasad armii do wglądu, brak przyrządów do gry (kości, miarka, znaczniki) (doliczane na koniec turnieju).
Paringi na pierwszą bitwę na podstawie rankingu ligi Wh40k (sumy rankingu w parze). W kolejnych bitwach decyduje pozycja pary w rankingu turnieju. Wynik turnieju zostanie zgłoszony do Ogólnopolskiej Ligi WH40k.
MISJE: (organizatorzy Wojny Światów jeszcze nie ustalili)
Bitwa I
Deployment: Dawn of War
Missions: CLEANSE AND CAPTURE (Maelstrom of War) + SECURE AND CONTROL (Eternal War)
Najpierw wystawiamy 4 objecivy Maelstrom of War zgodnie z zasadami RB, następnie po wyborze deploymentów ustawiamy 2 brakujące znaczniki - każda para w swojej strefie rozstawienia. Są to także objectivy Maelstrom of War.
Kill Pointy: Do max 5
Bitwa II
Deployment: Search and Destroy
Missions: CONTACT LOST (Maelstrom of War) + THE RELIC (Eternal War)
Przed znacznikami Maelstrom of War wystawiamy Relic na środku stołu, następnie wystawiamy znaczniki Maelstorm według zasad z podręcznika, uwzględniając, iż Relic także jest znacznikiem (12" każdy znacznik od innego + 6" od krawędzi). Relic liczony jest do ilości objectiwów na stole na potrzeby misji Maelstrom (np, gdy musimy mieć więcej objectiwów od przeciwnika),
Kill Pointy: Do max 5
Bitwa III
Deployment: Spearhead Assault
Missions: DEADLOCK (Maelstrom of War) + NO MERCY (Eternal War)
Tutaj tłumaczyć nie trzeba

Kill Pointy: brak
W każdej misji obowiązują:
- Slay the Warlord +1 VP
- First Blood +1 VP
- Linebreaker +1 VP
- Nemesis (zabicie unitu, który zdobył First Blood) +1 VP
Lista uczestników:
1. Rokeiro (Eldar) + Skylar (Tau)
2. Paweł (CSM/RK) + Kermit (Tyranids)
3. Misiek (CD/RK) + Toster (CSM)
4. Renon (Orks) + Chriserek (Ynnari Craftworlds)
5. Nemesis (AC/AS) + Szymon (IK)
6. Tobi (CSM/TS) + Olbrom (IK)
7. Chandler (IG) + Smichun (DA)
8. Bubu (SM) + Deathwatch (DA)
9. Xarot (Tyranids) + Burza (Tau)
10. Marcin (IK/IG) + Thralin (Orks)
11. Arek (DG) + Monika (SM)
12.
Rezerwa:
13.