[Bolter] 27.10 sob. Strefa Wojny: Bolter 1666p

Daty turniejów i umawianie się na wyjazdy
Awatar użytkownika
Skylar
Posty: 37

[Bolter] 27.10 sob. Strefa Wojny: Bolter 1666p

Post#1 » śr paź 10, 2018 7:00 pm

Zapraszam na turniej wh40k 27 października. Gramy na 1666pts
Gramy na zasadach mastersa, poczujemy klimat wielkiej draki :)

Zgłoszenia:
Zgłoszenia i rozpiski *.txt, w formacie podanym poniżej, na krzysiek.set@gmail.com do dnia 24 października 2018 do godziny 23:59:59. W mailu proszę o wpisanie imienia, nazwiska, ksywy oraz ligowych ID. W rozpiskach gracz powinen wskazać tylko ekwipunek jakiego używa model/modele, który został wymieniony w stosunku do bazowego stanu oraz wskazać warlorda.
Cytat:+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ARMY FACTION: ...
+ PLAYER: ...
+ PLAYER LEAGUE NO: ...
+ TOTAL COMMAND POINTS: ..
+ TOTAL ARMY POINTS: ...
+ ARMY FACTIONS USED: ...
+ TOTAL REINFORCEMENT POINTS: ...
+ TOTAL MODELS: ...
+ TOTAL KP: ...
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

== XxX Detachment == [1.234 Points] +yCP

HQ1: 1 Big Boss(70), Big Gun(15) - [85pts]

E1: (5) cfaniaków (100) - [100pts]
E2: (10) zwyklaki, niezwykły z gnatem, 9 x zwyklaków - [120pts]
E3: ...

itd.
Wysłanie poprawnej rozpiski gwarantuje uzyskanie 20DP doliczonymi do końcowego wyniku. W przypadku przesłania rozpiski z błędami i/lub wprowadzenie zmian (kosmetycznych!) do dnia 25 października zostanie doliczone 13DP. Poprawki do rozpisek wysłanych do 26 października lub później gwarantuje uzyskanie 7DP.


Wejściówka:
Uczestnictwo w turnieju jest płatne 20zł: całość zebranej kwoty jest przeznaczona na nagrody losowe dla uczestników.


Nagrody:
Obowiązuje system nagród losowych, zgodnie z regulaminem Bolter Cafe.
Każdy gracz będzie mógł oddać głos na najlepszego Hobbystę (klimat armii, malowanie, itp.) oraz gracza Fair-Play.

Limit graczy
14 miejsc na dużych stołach
Sędziowanie:
Główny: Skylar #Problemy i spory rozwiązuje zgodnie z BS TAU
Boczni: ...ktoś się znajdzie

Kompozycja armii:

Każdy gracz ma do dyspozycji:
- 1666pkt
- max 3 detachmenty
- armię budujemy na zasadach battle-forged, matched play: psychic focus, tactical reserves, strategic discipline,
- FW niedopuszczony

Parowania:
- Pierwsza gra wg rankingu
- Kolejne wg wyniku

General rules:
- gramy na zasadach 8 edycji, z uwzględnieniem wszystkich codexów, FAQ, Chapter Approved oraz Listy sędziowskiej,( https://docs.google.com/document/d/1coB ... sp=sharing ) wydanych do dnia 6 października 2018 r. włącznie, obowiązują zasady beta rules, zapis uwzględnia beta rules z BIG FAQ 2
( https://www.warhammer-community.com/faqs/ )
- jeżeli armia posiada codex, nie może korzystać z ekwipunku ujętego w indexie
- obowiązuje podstawowy WYSIWYG
- stoły 72" x 48"
- karty taktyczne z RB, z tym, że D3 = 2
- tereny na stołach rozstawiają sędziowie, stoły podzielone są na trzy kategorie: "urban" - zastawiony gęsto, "casual" - zastawiony umiarkowanie, "lubelska patelnia" - zgodnie z nazwą. Przed grą sędzia zrobi foty terenów, co będzie miało na celu ograniczenie "przypadkowych przesunięć terenu".
- gracz powinien posiadać zasady armii, z której korzysta w formie umożliwiającej przeciwnikowi i sędziemu zapoznanie się z nimi w sposób sprawny, ew. braki (czyli brak możliwości wglądu sędziego w treść zasady) rozpatrujemy, jakby danej zasady nie było
- od decyzji głównego sędziego nie można się odwołać, można dyskutować, ale awanturowanie się może grozić karnymi albo dyskwalifikacją
- wszystkie decyzje sędziego są oceną subiektywną ( :-) )
- o ile gracze nie dogadają się inaczej, wszystkie sytuacje sporne powinny być zgłaszane do sędziego
- od decyzji sędziego nie można się odwołać, awanturnictwo grozi dyskwalifikacją
- jeżeli jakaś zasada nie ma jeszcze interpretacji to najlepiej się o nią dopytać przed grą, aby potem nie było problemów
- każde 5 min opóźnienia w oddaniu wyników oznaczają -5DP do klasyfikacji końcowej

Advanced rules:
- table (tak samo jak sudden death), daje 5VP do 3 tury, od 4 tury daje 3VP, gracz dokonujący table'a dogrywa do 5 tury, jeśli table nastąpił w 5 bądź późniejszej turze, następuje normalnie rzut na 6 i 7 turę
- karta z numerami: 51, 52, 53, 62, 63, 64, 65 dociągnięta w turze, w której nie można jej już wykonać, ale można ją było wykonać od początku gry i została zrealizowana, liczona jest jako wykonana na koniec tury i ZAWSZE daje 1VP, gracz może zadecydować się na jej odrzucenie, ale robi to podczas doboru kart, niniejsze karty zostaną oznaczone w załączniku do rozpisek
- restrykcja w ORGANISED EVENTS dotycząca ilości takich samych datasheetów stosuje się na całą armię, zatem bez znaczenia na faction keywords/keywords

Tereny:
Na turnieju używane są tylko trzy rodzaje terenów:
- las, który zawsze daje 51% zakrycia modelu na potrzeby covera i jest odpowiednio wysoki
- ruiny, traktowane są dodatkowo jakby zasłaniały LoS do poziomu 1 piętra, pozostałe zasady zgodnie z RB
- wzgórza o wysokości powyżej 3", traktowane jak LoS blockery, same z siebie nie dają covera

Punktacja:
na końcowy wynik bitwy składają się:
- różnica w KP, max do 6VP
- VP zdobyte z obu scenariuszy składających się na jedną bitwę
- w każdej misji obowiązują dodatkowo: slay the warlord, linebreaker i first blood są warte po 1VP każde
- ostateczny wynik obliczany na zasadzie:

Różnica VP...................wynik bitwy
0-1 ............................... 10 - 10
2-3 ............................... 11 - 9
4-5 ............................... 12 - 8
6-7 ............................... 13 - 7
8-9 ............................... 14 - 6
10-11 ........................... 15 - 5
12-13 ........................... 16 - 4
14-15 ........................... 17 - 3
16-17 ........................... 18 - 2
18-19 ........................... 19 - 1
20+ .............................. 20 - 0



na końcowy wynik na turnieju składają się:
- DP z bitew
- dodatkowe punkty wynikające z "Dodatkowych punktów"
- karne DP za awanturnictwo i opóźnienia
- dodatkowe DP za wysłanie rozpisek i wpłatę w terminie

Modelarka:
0-10 Brak Proxów w armii (oryginalne modele/zamienniki i/lub konwersje odpowiadające wielkością oryginałowi, w razie wątpliwości proszę pytać)
0-2 WYSYWIG (wyposażenie modelu na stole musi odpowiadać wyposażeniu w rozpisce: na oddziałach, na bohaterach)
0-3 Malowanie (liczymy pomalowane modele: 0-49%, 50-99%, 100% + wykończone i pomalowane podstawki) model pomalowany to minimum 3 kolory na całej powierzchni modelu, podkład to nie kolor



Ramy czasowe:

10:00 - 10:15 Zapisy
10:15 – 12:35 Pierwsza Bitwa
12:40 - 15:00 Druga Bitwa
15:05 – 17:25 Trzecia Bitwa
17:25 – 17:40 Podsumowanie, sprzątanie, rozdanie nagród



Kolejność rzeczy przed bitwą:
- wybór wszystkich rzeczy, które w swoim zapisanie wskazują na wybór przed grą (via FAQ R
- rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker, następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian, aż rozmieszczą wszystkie
- rzut na wybór strony
- wybór bądź losowanie Warlord Traitów (zaczyna gracz, który wybrał stronę)
- wybór bądź losowanie Psychic Powers (zaczyna gracz, który wybrał stronę)
- wystawienie armii - wystawiamy unity na przemian, zaczyna gracz, który nie wybierał strony
- rzut na zaczynanie
- rzut na przejęcie inicjatywy (tylko jeśli gracz wygrywający poprzedni rzut zdecyduje się zacząć)
- Vanguard Moves i podobne
- początek właściwej rozgrywki

Misje:
W każdej misji gramy używając 6ciu znaczników. Te znaczniki służą jednocześnie do misji Eternal War jak i Maelstorm of War.


Misja I
Rozstawienie: Vanguard Strike
Eternal War: Gracz otrzymuje 1VP za każdy kontrolowany znacznik na koniec swojej tury, znaczniki będące w strefie rozstawienia przeciwnika można spalić za 1CP, co daje jednorazowo 3VP jednak nie daje dodatkowych VP w następnych turach za kontrolowanie go.
Maelstorm of War: W pierwszej turze, gracze dobierają do 6 kart, w każdej kolejnej turze mogą mieć maksymalnie o 1 mniej niż w poprzedniej, minimalnie do 1 karty. Gracz wydając 2CP może odrzucić do 3 kart, decyduje od razu w czasie doboru nowych kart, lub w analogicznym czasie, o ile nie mógł dobrać nowych w tej turze.

Misja II
Rozstawienie: Dawn of War
Eternal War: Każdy kontrolowany znacznik daje 2VP na koniec gry.
Maelstorm of War: Gracz na początku swojej tury odrzuca wszystkie niewykorzystane karty i dobiera 3 nowe. Gracz wydając 2CP może zatrzymać na ręku do jednej karty, jednak nadal dobiera 3 nowe karty (maksymalnie do 4).

Misja III
Rozstawienie: Search and Destroy
Eternal War: Na początku swojej trzeciej tury, każdy z graczy losuje jeden znacznik z trzech, które rozstawiał przed grą. Znacznik gracza na koniec gry daje 2VP, przeciwnika 4VP, jeśli kontroluje się oba 8VP. Pozostałe znaczniki nie dają VP.
Maelstorm of War: Gracz na początku każdej tury dobiera maksymalnie do 3 kart.



FAQ i dodatkowe informacje:
- Jeśli chcesz zagrać nietypową konwersją, modelem z innej firmy czy podobne - wyślij zapytanie na adres: krzysiek.set@gmail.com wskazując informację, co te modele mają przedstawiać w celu ich zatwierdzenia.
- na potrzeby wykonania kart taktycznych, w przypadku aby określić czy jakaś karta może lub nie może zostać wykonania, przyjmuje się zasadę common sense, w skrócie - dogadaj się z przeciwnikiem
- jeśli dociągnie się kartę nr 66, o której mowa w Advanced rules, to po dociągnięciu dodatkowej karty stosują się te same restrykcje, jak w Advanced rules
- podstawowy WYSIWYG modelu oznacza stan modelu, jaki wypuszcza GW w formie ogólnodostępnej, nie ma konieczności wymiany/konwersji/uzupełniania dodatkowego wyposażenia na modelach/unitach jeśli nie jest to wymagane do rozróżnienia danego modelu, np.:
- jeden model w unicie posiada jakąś inną broń od innych – wtedy należy taki model wyposażyć w tę specjalną broń
- wszystkie modele w unicie posiadają taką samą broń, a modele mają broń różną – traktujemy to jako podstawowy WYSIWYG, więc taki unit jest dopuszczony do gry

Q: Codex: Drukhari, Torment Granade, pg 121
Use this Stratagem before a model from your army fires a phantasm grenade launcher. If an enemy unit is hit by an attack made with this weapon this phase, then, in addition to the usual effects, roll 3D6. If the result is higher than the highest Leadership characteristic in the enemy unit, it suffers D3 mortal wounds.
Pytanie czy to działa tylko na jeden unit który strzela z granatnika, czy też na wszystkie unity które strzelają do danego celu z granatników? Zapis jest this weapon this phase, więc nam się wydaje, że wszystkie granatniki mogą wbijać mortale, ale nie jesteśmy pewni bo zapis jest niejasny. W FAQ ETC nie ma nic na ten temat.
A: Z zapisu wynika, że tylko model z armii strzela, wtedy powineneś użyć stratagemu, więc tylko jeden model w armii w danej phasie może tego użyć.

Q: Codex: Tyranids, Shieldwall, pg 92
Shieldwall: Roll a dice each time a friendly <HIVE FLEET> HIVE TYRANT loses a wound whilst they are within 3" of this unit; on a 2+ a model from this unit can intercept that hit – the Hive Tyrant does not lose a wound but this unit suffers a mortal wound.
Chodzi mi o coś takiego, że Tyrant z Lewiatana traci ranę, rzucam na nim fnp 6+, potem na 2+ zrzucam ranę, Tyrant Guard dostaje mortala, Tyrant Guard też rzuca fnp na 6+ i dostaje ranę. RAW nie zakazuje rzucania 2x fnp w tym wypadku.
[color=#FF0000]A: Guard może rzucić drugi raz ignorowanie rany.


Zgłoszeni (przypomnę o mailu ze zgłoszeniem bo zgłoszenia dostaję z 5 źródeł ale nie z tego o które prosiłem w regulaminie):
1.Kermit
2.Xarot
3.Pokrzyw
4.Rokeiro
5.Krzysztof Tomczyk
6.Monika Fularska
7.Arkadiusz Król
8.Tomasz Gabryś
9.Paweł
10.Marcin Surma
11.Rafał Milord Skorupa
12.Łukasz Amer
13.Chandler Krisowsky
14.Skylar

Rezerwa:
1.chriserek
2.Marcin Budnik
Ostatnio zmieniony pn paź 22, 2018 7:04 am przez Skylar, łącznie zmieniany 15 razy.

Awatar użytkownika
Sambor1234
Posty: 29

Re: [Bolter] 27.10 sob. Strefa Wojny: Bolter 1666p

Post#2 » śr paź 10, 2018 9:37 pm

Jak jest z modelami z FW?

Kermit
Posty: 30

Re: [Bolter] 27.10 sob. Strefa Wojny: Bolter 1666p

Post#3 » śr paź 10, 2018 11:39 pm

Będę, ale naprawdę tylko 2h na bitwę? Nie możemy grać bez przerwy i do 17.45 wtedy będzie 2.5h? Do tego po co nam stoły pt. lubelska patelnia? Przecież obecnie na takowych się w ogóle nie gra, bo to nie ma sensu..

Awatar użytkownika
Paweł
Posty: 57

Re: [Bolter] 27.10 sob. Strefa Wojny: Bolter 1666p

Post#4 » czw paź 11, 2018 10:27 am

Lokal z wymogiem pomalowania i wysiwigiem? :roll:

Awatar użytkownika
Skylar
Posty: 37

Re: [Bolter] 27.10 sob. Strefa Wojny: Bolter 1666p

Post#5 » czw paź 11, 2018 11:40 am

Sambor1234 pisze:Jak jest z modelami z FW?


Jak w zasadach: FW niedopuszczone

Awatar użytkownika
Skylar
Posty: 37

Re: [Bolter] 27.10 sob. Strefa Wojny: Bolter 1666p

Post#6 » czw paź 11, 2018 11:44 am

Kermit pisze:Będę, ale naprawdę tylko 2h na bitwę? Nie możemy grać bez przerwy i do 17.45 wtedy będzie 2.5h? Do tego po co nam stoły pt. lubelska patelnia? Przecież obecnie na takowych się w ogóle nie gra, bo to nie ma sensu..


Zwiększyłem do 2:20 na gre - O 17:45 macie już być przy kasach

Jak ja widzę stoły : patelnia - 2 los i 2 ruiny na strone + 2 pagórki. pośredni ma dodatkowe 2 los i 2 ruiny i max ma jeszcze więcej
Na takowych się nie gra? Zobacz jak będą grali na październikowym mastersie - to jest turniej na jego zasadach
Powód? : Różnorodność. Są armie którym patelnia przeszkadza i są takie którym miasto przeszkadza.

Awatar użytkownika
Skylar
Posty: 37

Re: [Bolter] 27.10 sob. Strefa Wojny: Bolter 1666p

Post#7 » czw paź 11, 2018 11:48 am

Paweł pisze:Lokal z wymogiem pomalowania i wysiwigiem? :roll:


Z regulaminu:
"obowiązuje podstawowy WYSIWYG i malowanie co najmniej trzema kolorami, zakaz proxów"

"Dodatkowe punkty:
- armia ma pełen WYSWIG (w granicach rozsądku) - 2 pkt
- armia ma rozróżnione oddziały i pojedyńcze modele - 2 pkt"

Jeśli masz super sklejony model i nie spełnia wysiwig, lub chcesz proxować wyślij mail zapytanie ze zdjęciem. Pomyślę, lub rzucę na 4+

Awatar użytkownika
Mr.T
Posty: 338

Re: [Bolter] 27.10 sob. Strefa Wojny: Bolter 1666p

Post#8 » czw paź 11, 2018 12:38 pm

Ten kolorek przy tyrkach usuń :)
Bo się na gv zrobiła dyskusja jak to działa i raczej nie tak jak to hapol zfaquował.

Awatar użytkownika
Skylar
Posty: 37

Re: [Bolter] 27.10 sob. Strefa Wojny: Bolter 1666p

Post#9 » czw paź 11, 2018 12:45 pm

Mr.T pisze:Ten kolorek przy tyrkach usuń :)
Bo się na gv zrobiła dyskusja jak to działa i raczej nie tak jak to hapol zfaquował.


Zasady z mastersa ;) gramy na to co oni ;)

Awatar użytkownika
Mr.T
Posty: 338

Re: [Bolter] 27.10 sob. Strefa Wojny: Bolter 1666p

Post#10 » czw paź 11, 2018 1:30 pm

No to zmień, bo typuś się wypowiedział :)

xarot
Posty: 5

Re: [Bolter] 27.10 sob. Strefa Wojny: Bolter 1666p

Post#11 » czw paź 11, 2018 2:19 pm

Przyjdę z tyrkami

Awatar użytkownika
Skylar
Posty: 37

Re: [Bolter] 27.10 sob. Strefa Wojny: Bolter 1666p

Post#12 » pt paź 12, 2018 9:54 am

Mr.T pisze:No to zmień, bo typuś się wypowiedział :)


Zmienie kiedy zmieni się na stronie wydarzenia. Póki co (9:54) taki zapis widnieje na stronie

Awatar użytkownika
Paweł
Posty: 57

Re: [Bolter] 27.10 sob. Strefa Wojny: Bolter 1666p

Post#13 » pt paź 12, 2018 10:31 am

Skylar pisze:
Paweł pisze:Lokal z wymogiem pomalowania i wysiwigiem? :roll:


Z regulaminu:
"obowiązuje podstawowy WYSIWYG i malowanie co najmniej trzema kolorami, zakaz proxów"

"Dodatkowe punkty:
- armia ma pełen WYSWIG (w granicach rozsądku) - 2 pkt
- armia ma rozróżnione oddziały i pojedyńcze modele - 2 pkt"

Jeśli masz super sklejony model i nie spełnia wysiwig, lub chcesz proxować wyślij mail zapytanie ze zdjęciem. Pomyślę, lub rzucę na 4+


Czyli utrzymujesz nakaz pomalowanej armii?

Awatar użytkownika
Skylar
Posty: 37

Re: [Bolter] 27.10 sob. Strefa Wojny: Bolter 1666p

Post#14 » pt paź 12, 2018 11:41 am

Paweł pisze:
Skylar pisze:
Paweł pisze:Lokal z wymogiem pomalowania i wysiwigiem? :roll:


Z regulaminu:
"obowiązuje podstawowy WYSIWYG i malowanie co najmniej trzema kolorami, zakaz proxów"

"Dodatkowe punkty:
- armia ma pełen WYSWIG (w granicach rozsądku) - 2 pkt
- armia ma rozróżnione oddziały i pojedyńcze modele - 2 pkt"

Jeśli masz super sklejony model i nie spełnia wysiwig, lub chcesz proxować wyślij mail zapytanie ze zdjęciem. Pomyślę, lub rzucę na 4+


Czyli utrzymujesz nakaz pomalowanej armii?



Tak, armia pomalowana. Może być szybko i brzydko, nie jestem estetą. Mogę zrobić wyjatki, że jak masz na 10 troopsów pomalowane 8 a 2 szare to przejdzie bo sam wiem jak wkurzające jest takie malowanie.

Awatar użytkownika
pokrzyw
Posty: 506

Re: [Bolter] 27.10 sob. Strefa Wojny: Bolter 1666p

Post#15 » sob paź 13, 2018 7:27 pm

Będę :) wymóg pomalowania jest mega słaby. Walczyłem w lidze by znieść ten wymóg nawet dla dużych turniejów. Postuluje powrót preffered enemy(unpainted miniature) dla wszystkich pomalowanych..

Awatar użytkownika
Izwor
Posty: 595

Re: [Bolter] 27.10 sob. Strefa Wojny: Bolter 1666p

Post#16 » ndz paź 14, 2018 2:21 am

Pomysł z w pełni pomalowanymi armiami słaby, nawet bardzo. Dlaczego taka zmiana w stosunku do poprzedniej +X punktów jak mamy pomalowane 50/100% armii?

Awatar użytkownika
Rokeiro
Posty: 42

Re: [Bolter] 27.10 sob. Strefa Wojny: Bolter 1666p

Post#17 » ndz paź 14, 2018 10:41 am

Zgadzam się z Izworem. Jeśli chodzi akurat o lokalne turnieje, to lepiej gracza nagradzać za wysiłek włożony w malowanie niż tego od niego wymagać. Na lokalach często chcemy potestować nowe pomysły ze świeżo kupionymi figurkami, a malowanie na szybko przed turniejem też nie jest tym, o co chodzi ;)

Awatar użytkownika
Skylar
Posty: 37

Re: [Bolter] 27.10 sob. Strefa Wojny: Bolter 1666p

Post#18 » wt paź 16, 2018 11:14 am

Od niedzieli (14.10) jest update zasad odnośnie malowania

Awatar użytkownika
Paweł
Posty: 57

Re: [Bolter] 27.10 sob. Strefa Wojny: Bolter 1666p

Post#19 » wt paź 16, 2018 12:35 pm

Będę z Kosmicznymi Marines Chaosu ;) ;)

chriserek
Posty: 6

Re: [Bolter] 27.10 sob. Strefa Wojny: Bolter 1666p

Post#20 » śr paź 17, 2018 2:32 pm

Będę z craftworldami + drukhari a rozpiskę wyślę jak będę przy kompie :D :D

Awatar użytkownika
Skylar
Posty: 37

Re: [Bolter] 27.10 sob. Strefa Wojny: Bolter 1666p

Post#21 » czw paź 18, 2018 9:34 am

jest up do zasady tyrków.
Guard może rzucić drugi raz ignorowanie rany.

Wróć do „Turnieje i granie zorganizowane”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość