[Bolter] 26.11 (niedziela) Strefa Wojny: Bolter Patrol

Daty turniejów i umawianie się na wyjazdy
Awatar użytkownika
Izwor
Posty: 618

[Bolter] 26.11 (niedziela) Strefa Wojny: Bolter Patrol

Post#1 » śr lis 01, 2017 10:15 pm

Jesteście gotowi poprowadzić do boju wasze armie? Chcecie sprawdzić swoje umiejętności dowódcze? Czy macie odwagę sięgnąć po zwycięstwo?!

Zapraszam wszystkich na Strefa Wojny: Bolter Patrol - Wrocławski Turniej w 8ed Warhammer 40 000!

Miejsce:
Bolter Cafe (Podwale 6, 50-043 Wrocław).

Termin:
26.11.2017 (niedziela)

Program:
10:00 - 10:15 Zapisy
10:15 – 12:15 Pierwsza Bitwa
12:20 - 14:20 Druga Bitwa
14:20 – 15:00 Przerwa na jedzonko, pogawędki, wybór najlepszego Hobbysty
15:00 – 17:00 Trzecia Bitwa
17:00 – 17:30 Podsumowanie, sprzątanie, rozdanie nagród

Wejściówka:
Uczestnictwo w turnieju jest płatne 20zł: całość zebranej kwoty jest przeznaczona na nagrody losowe dla uczestników.
Link do wejściówki w sklepie online:
https://www.bolter.pl/pl/p/Turniej-Warh ... 17-sb/2287

Nagrody:
Obowiązuje system nagród losowych, zgodnie z regulaminem Bolter Cafe. Szczegóły TUTAJ
Każdy gracz będzie mógł oddać głos na najlepszego Hobbystę (klimat armii, malowanie, itp.) oraz gracza Fair-Play.

Zgłoszenia:
W temacie turnieju na forum Wargaming Wrocław, na maila (mateusz.izworski(małpa)gmail.com) albo w dniu turnieju. Należy podać Nick gracza oraz Frakcję, którą będzie grał. W przypadku osiągnięcia limitu miejsc decyduje kolejność: przedpłaty, wysłania poprawnej rozpiski, zgłoszenia. Wszystko w regulaminowym czasie.

Limit miejsc: 18 osób + BYE

Rozpiski:
Rozpiski należy przesłać do 24.11.2017 23:59 na adres mailowy mateusz.izworski(małpa)gmail.com w tytule wpisujemy Nick/Imię gracza oraz nazwę turnieju (Strefa Wojny: Bolter Patrol). Przysłanie poprawnej rozpiski w odpowiednim formacie i w regulaminowym czasie to dodatkowe 20p do rankingu turnieju. Na turniej należy przynieść czytelną rozpiskę swojej armii.

Poprawny format rozpiski (w treści wiadomości lub jako plik TXT):
Vespan 1300 ptk Secundum Octal

Adeptus Mechanicus Battalion Detachment (Mars)

HQ1: Belisarius Cawl [250]
HQ2: Tech-Priest Dominus [135]

TR1:(3) Kataphron Destroyers, 3x heavy grav cannon [219]
TR2:(10) Skitarii Vanguard, 3x plasma caliver, enhanced data-tether[151]
TR3:(10) Skitarii Vanguard, 3x plasma caliver [142]

EL1:(5) Sicarian Infiltrators, Flechette blasters & tazer goads [130]
EL2:(1) Cybernetica Datasmith [52]

HS1:(2) Kastelan Robots, 6x heavy phosphor blaster [220]

Total: 1299
KP: 8
CP: 6


Zasady:
* Zasady gry Matched Play z RB, wraz z Advanced Rules.
* Armie Battle-Forged, 1200 points, max 2 PATROL detachments
* Stół do gry: 48x48".
* Sędzia: Izwor i Toster - podpowiedzą co i jak oraz wytłumaczą niejasności.
* Gramy na najnowsze FAQ & Designers Commentary.
* Index vs Codex jest opisane TUTAJ. Korzystamy z najnowszych publikacji GW.
* Gramy na zasady zapowiedziane w Chapter Approved.
* Polecam korzystać z programu Battlescribe do tworzenia rozpisek, więcej o programie TUTAJ.
* Zasady misji oraz punktacja będą wydrukowane i dostępne do wglądu podczas turnieju
* Nie można korzystać z Stratgem: Command Re-Roll przed pierwszą turą gry.
* Nie obowiązuje zasada Understrenght Units.
* Gramy tylko na Patrol Detachment
* Imienni bohaterowie - nie grają w potyczkach patrolowych
* Modele Forge World - max 1 model FW na slot
* Flyers - max 1 taki sam model

Jak grać?
1. Wymień się rozpiską z przeciwnikiem, sprawdź przeciw komu grasz.
2. Sekretnie wybierz i zapisz, a następnie równocześnie ujawnij Warlord Trait, Psychic Powers, Relics.
3. Sekretnie wybierz i zapisz Primary Mission.
4. Sekretnie wybierz i zapisz trzy Secondary Missions.
5. Równocześnie ujawnij wybrane Primary i Secondary Missions.
6. Roll off d6, zwycięzca wybiera Deployment Zone.
7. Rozstawienie Objectives wg. zasad misji. Jeśli misja tego wymaga to naprzemienne wystawianie znaczników, zaczynając od gracza który wygrał #6.
8. Naprzemienne wystawianie oddziałów, zaczynając od gracza, który przegrał #6.
9. Roll off d6, dodaj 1 do rzutu, jeśli zakończyłeś wystawianie się jako pierwszy.
10. Zwycięzca #9 wybiera czy zaczyna grę albo czy będzie drugi.
11. Gracz, który nie zaczyna gry może odebrać inicjatywę.
12. Rozpoczynamy pierwszą turę gry.

Punktacja:
Na wynik bitwy składają się cztery elementy:
* Primary Missions – wybieramy przed grą A albo B, punktacja zgodnie z opisem misji, max 10VP:
* Secondary Missions, wybieramy przed grą max 3, każde po 2 VP:
1. First Blood (RB),
2. Linebreaker (RB),
3. Slay the Warlord (RB),
4. Kill Maim Burn! (zniszcz przynajmniej 40 modeli wroga),
5. Heart of the Matter (na koniec gry twój Warlod musi być w 6” od środka stołu),
6. Shoot the Big Ones (zniszcz przynajmniej 3 modele warte przynajmniej 100p każdy),
7. Strike the Rank and File (zniszcz wszystkie oddziały Troops przeciwnika)
8. Marked for Death (zadeklaruj oddział przeciwnika, zniszcz go, nie może to być oddział Troops ani najtańszy oddział przeciwnika),
9. Nemesis (zniszcz oddział przeciwnika, który jako pierwszy zabił twoją jednostkę),
10. Hold them back (kontroluj znacznik na koniec swojej tury, który był kontrolowany przez przeciwnika na początku twojej tury)
11. Big Game Hunter (zniszcz najdroższy oddział przeciwnika),
12. Survival (wyznacz jeden oddział, ten oddział musi przetrwać do końca gry)
Misje nie łączą się ze sobą, za wyjątkiem #4 i #6. Przykładowo, nie można wykonać #3, #8, #11 zabijając tylko jeden oddział.

* Tetriary Missions:
Za zniszczenie każdych dwóch oddziałów przeciwnika 1 VP do max 4 VP.

Aby określić zwycięzcę bitwy gracze sumują punkty za Primary, Secondary oraz Tetriary Missions. Gracz z największą ilością VP jest zwycięzcą. Gracz, który przegrał nie może zdobyć więcej niż 12 VP.
Gracze liczą sumę punktów za zniszczone oddziały, oddziały który straciły ponad połowę swoich W lub ponad połowę swoich jednostek warte są połowę punktów. W przypadku remisu decydują punkty za zniszczone oddziały.

W przypadku zabicia wszystkich jednostek wroga (tabled wg. RB) zwycięzca może dograć tury gry i gracz otrzymuje maksymalną ilość VP za Tetriary missions.

BYE - w przypadku nieparzystej ilości osób jedna osoba otrzymuje BYE, o przyznaniu BYE decyduje w kolejności: spóźnienie się gracza, brak zgłoszenia, brak punktów za rozpiskę, losowanie. W kolejnych rundach osoba znajdująca się najniżej w rankingu otrzymuje BYE, a na potrzeby paringów w przyszłych rundach jest liczona jakby zdobyła 0 punktów, gracz na koniec turnieju otrzymuje VP równe średniemu wynikowi z pozostałych dwóch bitew. Gracz nie może otrzymać BYE więcej niż raz podczas turnieju.

Opuszczenie wcześniej turnieju, walkower to 0 VP za bitwę.

Ranking turnieju:
O kolejności graczy w rankingu decydują zdobyte punkty. Punkty otrzymujemy za wynik bitwy (0-20p za każdą z trzech bitew), za przesłanie poprawnej rozpiski w regulaminowym czasie (20p, doliczane na koniec turnieju). W przypadku remisu decyduje bezpośredni wynik starcia, następnie suma punktów za zniszczone jednostki.
Punkty karne mogą zostać przydzielone za spóźnione oddawanie wyników, nieodpowiednie zachowanie, kłótnie z sędzią oraz brak zasad armii do wglądu (doliczane na koniec turnieju).
Paringi na pierwszą bitwę na podstawie rankingu ligi Wh40k, w kolejnych bitwach decyduje pozycja w rankingu turnieju.
Wynik turnieju zostanie zgłoszony do Ogólnopolskiej Ligi WH40k.

Misje:
Notujemy na Karcie Gracza Primary i Secondary Missions zgodnie z "Jak Grać?" Po zakończonej rozgrywce zapisujemy Nick/Imię przeciwnika, ilość zdobytych Victory Points oraz punkty za zniszczone oddziały przez naszą armię.
Karta Gracza do wglądu.

* Bitwa I
Deployment: Dawn of War ALBO Frontline Assault
Objectives: Wystawiamy 6 Objective Markerów. Pierwsze cztery kładziemy tak aby były na linii 12” od dłuższej krawędzi stołu i 16” od krótszej krawędzi stołu. Ostatnie dwa kładziemy tak aby były 24” od dłuższej krawędzi stołu i 8” od krótszej krawędzi stołu.
Mapka
Primary Missions:
A) Gracz otrzymuje 2VP za każdy kontrolowany Objective na koniec gry. Jeśli na koniec gry kontrolujesz więcej Objective niż twój przeciwnik otrzymujesz dodatkowo 1VP
B) Na początku tury gracza 2 do 6 sprawdź pole bitwy, otrzymujesz punkty:
- Jeśli gracz kontroluje przynajmniej dwa Objective – 1 VP,
- Jeśli gracz kontroluje więcej Objective niż jego przeciwnik – 1 VP,
- Jeśli gracz kontroluje o 2 więcej Objective niż jego przeciwnik – 1 VP.

* Bitwa II
Deployment: Vanguard Strike ALBO Search and Destroy
Objectives: Każdy z graczy wystawia po trzy Objetive. Pierwsze dwa muszą być wystawione we własnej strefie rozstawienia, trzeci Objective musi zostać wystawiony na połowie przeciwnika. Obowiązują zasady wystawiania Objective z RB (6” od krawędzi, 12” od siebie). Przed przejęciem Inicjatywy gracze losowo określają wartość Objective na swojej połowie stołu, tak aby były one warte 1, 2 i 3 punkty.
Mapka
Mapka
Primary Missions:
A) Zdobywasz VP, odpowiadające wartości Objectives, które kontrolujesz na koniec gry.
B) Na początku tury gracza 2 do 6 sprawdź pole bitwy, otrzymujesz punkty:
- Jeśli kontrolujesz Objectives za 3 lub więcej punktów – 1VP,
- Jeśli kontrolujesz Objectives za 5 lub więcej punktów – 1VP,
- Jeśli kontrolujesz Objectives za 7 lub więcej punktów – 1VP,

* Bitwa III
Deployment: Hammer and Anvil ALBO Spearhead Assault
Objectives: Wystawiamy 5 Objectives. Jeden ustawiamy na środku stołu, będzie to Relic (RB, p.223). Pozostałe cztery na środku każdej ćwiartki stołu. Dwa Objective bliżej twojej strefy rozstawienia są twoimi Home Objectives, dwa bliżej strefy rozstawienia przeciwnika są jego Home Objectives.
Mapka
Primary Missions:
A) Jeśli kontrolujesz Relikt na koniec gry – 5VP. Każdy własny Home Objective jest wart 1 VP, a Home Objective przeciwnika jest wart 2VP na koniec gry.
B) Na początku tury gracza 2 do 6 sprawdź pole bitwy, otrzymujesz punkty:
- Jeśli kontrolujesz własny Home Objective – 1VP,
- Jeśli kontrolujesz więcej własnych Home Objectives niż twój przeciwnik jego Home Objectives – 1VP,
- Jeśli kontrolujesz Relic – 1VP.

Zgłoszenia pisze:1. Toster - Chaos
2. Nemesis - Imperium - R
3. Paweł - CSM - R (format do poprawy)
4. SirBubu - Imperium
5. Pokrzyw - Astra Militarum
6. Alpharius87 - CSM - R (błąd - za dużo Malefic Lord)
7. Sławek - Tyranids - R
8. Tobi - Chaos zrezygnował
9. Rokeiro - Craftworlds - R
10. Jakubwis - SW - R
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
Rezerwa - Izwor - Chaos - R


Komentarz od autora. Punktacja oraz scenariusze turnieju Strefa Wojny: Bolter bazują na zasadach NOVA Open, zasady można podglądnąć TUTAJ. Wprowadziłem drobne zmiany Secondary Missions zgodnie z sugestiami jakie pojawiły się po ostatnim turnieju.
Proszę sprawdzić Secondary Missions i w razie wątpliwości komentować i pytać.
Ostatnio zmieniony sob lis 25, 2017 9:46 am przez Izwor, łącznie zmieniany 26 razy.

Awatar użytkownika
BOLTER.pl
Posty: 1226

Re: [Bolter] 26.11 (niedziela) Strefa Wojny: Bolter Patrol

Post#2 » śr lis 01, 2017 10:18 pm

OGŁOSZENIE SPOŁECZNE :twisted:

Przypominamy, że na terenie lokalu znajduje się kawiarania i jest ona do waszej dyspozycji. Możecie zjeść nie tylko ciasta, ale i świeże, pyszne kanapki. Dosponujemy kawą i herbatą (w różnych smakach i rodzajach) oraz szeroką gamą napojów (pepsi, cola, woda i inne). Polecamy też gorącą PRAWDZIWĄ czekoladę... mniam ;)

Awatar użytkownika
Nemesis
Posty: 191

Re: [Bolter] 26.11 (niedziela) Strefa Wojny: Bolter Patrol

Post#3 » czw lis 02, 2017 12:02 pm

Będę i chętnie zjem kanapkę gracza :P

Awatar użytkownika
Paweł
Posty: 63

Re: [Bolter] 26.11 (niedziela) Strefa Wojny: Bolter Patrol

Post#4 » czw lis 02, 2017 9:34 pm

Mega dziwne zasady które propsują coś w stylu 12 oblitów ale niech bedzie, Paweł - Black Legion

Awatar użytkownika
Sir_BUBU
Posty: 112

Re: [Bolter] 26.11 (niedziela) Strefa Wojny: Bolter Patrol

Post#5 » czw lis 02, 2017 10:39 pm

Widzę, że mnie posłuchano , ale jednak nie do końca. Jeden Datachment byłby o wiele zabawniejszy i bardziej by wymuszał kombinowanie. Tak reszta mi się podoba.

Na tą chwilę nie wiem czy będę. Impreza dzień wcześniej. :D

Awatar użytkownika
pokrzyw
Posty: 516

Re: [Bolter] 26.11 (niedziela) Strefa Wojny: Bolter Patrol

Post#6 » pt lis 03, 2017 7:49 am

Postaram się zjawić (75%). Wykminię coś na gwardzistach.

Alpharius87
Posty: 14

Re: [Bolter] 26.11 (niedziela) Strefa Wojny: Bolter Patrol

Post#7 » pn lis 06, 2017 8:21 am

Zapisuje się jak zawsze CSM ;)

Awatar użytkownika
cavalierdejeux
Posty: 988

Re: [Bolter] 26.11 (niedziela) Strefa Wojny: Bolter Patrol

Post#8 » wt lis 07, 2017 7:23 pm

W regulaminie są magiczne słowa "mapka"... nie powinno tam być mapek z deploymentem? :P
Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
2017... "Obyś żył w ciekawych czasach... tfu... tfu... na psa urok" :twisted:

Awatar użytkownika
Izwor
Posty: 618

Re: [Bolter] 26.11 (niedziela) Strefa Wojny: Bolter Patrol

Post#9 » wt lis 07, 2017 7:59 pm

Trza se kliknąć, wtedy widać, a przynajmniej powinno (ja widzę).

Awatar użytkownika
Izwor
Posty: 618

Re: [Bolter] 26.11 (niedziela) Strefa Wojny: Bolter Patrol

Post#10 » czw lis 16, 2017 9:39 pm

Śledzimy najnowsze FAQ od GW, będzie obowiązywać na turnieju:
https://www.warhammer-community.com/faqs/

Awatar użytkownika
Nemesis
Posty: 191

Re: [Bolter] 26.11 (niedziela) Strefa Wojny: Bolter Patrol

Post#11 » pt lis 17, 2017 1:24 am

Mapkę i zasady wystawiania objectivów w 1 misji warto by dostosować do planszy 48x48.

Awatar użytkownika
Izwor
Posty: 618

Re: RE: Re: [Bolter] 26.11 (niedziela) Strefa Wojny: Bolter Patrol

Post#12 » pn lis 20, 2017 10:28 am

Nemesis pisze:Mapkę i zasady wystawiania objectivów w 1 misji warto by dostosować do planszy 48x48.
Coś tam wymyślę, by było jasne co i jak

Awatar użytkownika
Izwor
Posty: 618

Re: [Bolter] 26.11 (niedziela) Strefa Wojny: Bolter Patrol

Post#13 » wt lis 21, 2017 3:08 pm

Update listy zgłoszonych oraz mapek:

Mapka, misja I:
Obrazek
Mapki, misja II:
Obrazek
Obrazek
Mapka, misja III:
Obrazek


Przypominam, że rozpiski wysyłamy do 24.11.

Awatar użytkownika
Izwor
Posty: 618

Re: [Bolter] 26.11 (niedziela) Strefa Wojny: Bolter Patrol

Post#14 » wt lis 21, 2017 3:19 pm

Moja rozpiska pisze:++ Patrol Detachment (CSM: Alpha Legion) [29 PL, 525pts] ++

HQ1: Chaos Lord with Jump Pack [6 PL, 95pts]:
Chainsword, Combi-bolter, Mark of Slaanesh

TROOP1: 10 Chaos Cultists [3 PL, 40pts]:
Autoguns, Mark of Khorne

HS1: 3 Obliterators [10 PL, 195pts]:
Mark of Slaanesh

HS1: 3 Obliterators [10 PL, 195pts]:
Mark of Slaanesh

++ Patrol Detachment (CSM: Renegade Chapters) [39 PL, 675pts] ++

HQ2: Dark Apostle [5 PL, 78pts]:
Combi-bolter, Power maul, Mark of Khorne

HQ3: Exalted Champion [5 PL, 75pts]:
Chainsword, Power axe, Mark of Khorne

TROOP2: 10 Chaos Cultists [3 PL, 40pts]:
Autoguns, Mark of Khorne

ELITE1: 9 Khorne Berzerkers [9 PL, 167pts]:
Chainswords and Chainaxes, Icon of Wrath
Berzerker Champion: Chainsword, Power axe

ELITE2: 9 Khorne Berzerkers [9 PL, 167pts]:
Chainswords and Chainaxes, Icon of Wrath
Berzerker Champion: Chainsword, Power axe

TRANSPORT1: Chaos Rhino [4 PL, 74pts]:
2x Combi-bolter, Mark of Khorne

TRANSPORT2: Chaos Rhino [4 PL, 74pts]:
2x Combi-bolter, Mark of Khorne

1200pts
KP: 11
CP: 3

Awatar użytkownika
Izwor
Posty: 618

Re: [Bolter] 26.11 (niedziela) Strefa Wojny: Bolter Patrol

Post#15 » sob lis 25, 2017 12:00 am

Rozpiski graczy zgłoszonych do turnieju w linku, gracze którzy wysłali rozpiskę w terminie zdobywają dodatkowe punkty do rankingu.
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Awatar użytkownika
Izwor
Posty: 618

Re: [Bolter] 26.11 (niedziela) Strefa Wojny: Bolter Patrol

Post#16 » sob lis 25, 2017 10:45 am

Rozpiska Nemesis dotarła zaraz po północy, więc też się zalicza.
Zachęcam do sprawdzania ew. Błędów @Alpharius ma 2x Malefic Lord, a nie można ze względu na ograniczenie FW. Nikt też nie zaznaczył Warlorda. Przed pierwszą grą należy wybrać Warlorda i trzymać się tego wyboru przez cały turniej.

Awatar użytkownika
Paweł
Posty: 63

Re: [Bolter] 26.11 (niedziela) Strefa Wojny: Bolter Patrol

Post#17 » sob lis 25, 2017 5:22 pm

Moja poprawiona chyba :roll: :


CSM Patrol Detachment (IW)

HQ1: Chaos Lord with Jump Pack, Chain Sword, Combi Bolter [95]

TR1:(10) Chaos Cultist, Autoguns [40]

EL1: (10) Khorne Berzekers, Chainswords and Chainaxes, Icon of Wraith, Champion: Chainsword and Power sword [183]

HS1: (3) Obliterators, MoS [195]

DT1: Chaos Rhino, 2x Combi Bolter [74]

CSM Patrol Detachment (IW)

HQ1: Deamon Prince, MoS, Malefic Talons, Warp Bolter (Warlord) [189]

TR1: (10) Chaos Cultist, Autoguns [40]

HS1: Chaos Predator, Lascannon, Lascannon Sponsons, Combi Bolter [192]
HS2: Chaos Predator, Lascannon, Lascannon Sponsons, Combi Bolter [192]
Total: 1200
KP: 9
CP: 3

Chyba wszystko jest tak samo ...

Awatar użytkownika
Izwor
Posty: 618

Re: [Bolter] 26.11 (niedziela) Strefa Wojny: Bolter Patrol

Post#18 » ndz lis 26, 2017 6:40 pm

Dziękuję wszystkim za udział w turnieju. Szkoda tylko, że było nas tak mało. Cieszę się, że podobał się regulamin turniejowy i zasady misji. Info o grudniowym wydarzeniu już wkrótce!

Gratulacje dla wygranych!
Najlepszym generałem okazał się Paweł i jego armia Chaos Space Marines.
Najlepszym hobbystą został Nemesis dowodzący Sisters of Battle, ale również armia Tyranidów Cooklee została wyróżniona :)
Cieszę się, że aż czterech graczy zostało wyróżnionych w kategorii Fair Play.

Ranking turniejowy:
1. Paweł 45p
2. Cooklee 43p
3. Nemesis 35p (wygrana w starciu Nemesis vs Alpharius)
4. Alpharius 35p
5. Izwor 29p
6. Rokeiro 19p

Tym razem szczęśliwcami, którzy otrzymali nagrody okazali się Nemesis oraz Paweł. Gratki :)

Awatar użytkownika
Izwor
Posty: 618

Re: [Bolter] 26.11 (niedziela) Strefa Wojny: Bolter Patrol

Post#19 » pn lis 27, 2017 9:02 am

Drobna korekta w punktach, były źle wpisane wyniki na karcie Alphariusa :)

Wróć do „Turnieje i granie zorganizowane”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość