[Bolter] 16.12 (sob) Strefa Wojny: Bolter Open

Daty turniejów i umawianie się na wyjazdy
Awatar użytkownika
Izwor
Posty: 591

[Bolter] 16.12 (sob) Strefa Wojny: Bolter Open

Post#1 » śr lis 29, 2017 8:44 pm

Jesteście gotowi poprowadzić do boju wasze armie? Chcecie sprawdzić swoje umiejętności dowódcze? Czy macie odwagę sięgnąć po zwycięstwo?!

Zapraszam wszystkich na Strefa Wojny: Bolter Open - Wrocławski Turniej w 8ed Warhammer 40 000!

Miejsce:
Bolter Cafe (Podwale 6, 50-043 Wrocław).

Termin:
16.12.2017 (sobota)

Program:
10:00 - 10:15 Zapisy
10:15 – 12:30 Pierwsza Bitwa
12:45 - 15:00 Druga Bitwa
15:00 – 15:15 Przerwa na jedzonko, pogawędki, wybór najlepszego Hobbysty
15:15 – 17:30 Trzecia Bitwa
17:30 – 17:45 Podsumowanie, sprzątanie, rozdanie nagród
UWAGA! Pilnujemy się ram czasowych!

Wejściówka:
Uczestnictwo w turnieju jest płatne 20zł: całość zebranej kwoty jest przeznaczona na nagrody losowe dla uczestników.
Link do wejściówki w sklepie online (wkrótce)

Nagrody:
Obowiązuje system nagród losowych, zgodnie z regulaminem Bolter Cafe. Szczegóły TUTAJ
Każdy gracz będzie mógł oddać głos na najlepszego Hobbystę (klimat armii, malowanie, itp.) oraz gracza Fair-Play.

Zgłoszenia:
W temacie turnieju na forum Wargaming Wrocław, na maila (mateusz.izworski(małpa)gmail.com - w tytule wpisujemy Nick/Imię gracza oraz nazwę turnieju (Strefa Wojny: Bolter Open)) albo w dniu turnieju. Należy podać Nick gracza oraz Frakcję, którą będzie grał. W przypadku osiągnięcia limitu miejsc decyduje kolejność: przedpłaty, wysłania poprawnej rozpiski, zgłoszenia. Wszystko w regulaminowym czasie.

Limit miejsc: 14 osób + BYE

Rozpiski:
Rozpiski należy przesłać do 15.12.2017 23:59 na adres mailowy mateusz.izworski(małpa)gmail.com w tytule wpisujemy Nick/Imię gracza oraz nazwę turnieju (Strefa Wojny: Bolter Open). Przysłanie poprawnej rozpiski w odpowiednim formacie i w regulaminowym czasie to dodatkowe 10p do rankingu turnieju. Ewentualne błędy w rozpisce należy poprawić przed turniejem, a gracz otrzymuje o 5p mniej do rankingu turnieju. Na turniej należy przynieść czytelną rozpiskę swojej armii.

Poprawny format rozpiski (w treści wiadomości lub jako plik TXT):
Vespan 1300 ptk Secundum Octal

Adeptus Mechanicus Battalion Detachment (Mars)

HQ1: Belisarius Cawl [250]
HQ2: Tech-Priest Dominus [135]

TR1:(3) Kataphron Destroyers, 3x heavy grav cannon [219]
TR2:(10) Skitarii Vanguard, 3x plasma caliver, enhanced data-tether[151]
TR3:(10) Skitarii Vanguard, 3x plasma caliver [142]

EL1:(5) Sicarian Infiltrators, Flechette blasters & tazer goads [130]
EL2:(1) Cybernetica Datasmith [52]

HS1:(2) Kastelan Robots, 6x heavy phosphor blaster [220]

Total: 1299
KP: 8
CP: 6


Zasady:
* Zasady gry Matched Play z RB, wraz z Advanced Rules i Chapter Approved
* Armie Battle-Forged, 2000 points, max 3 detachments
* Stół do gry: 72x48".
* Sędzia: Izwor i ?? - podpowiedzą co i jak oraz wytłumaczą niejasności.
* Gramy na najnowsze FAQ & Designers Commentary.

Jak grać (zgodnie z Chapter Approved)?
1. Wymień się rozpiską z przeciwnikiem, sprawdź przeciw komu grasz.
2. Sekretnie wybierz i zapisz, a następnie równocześnie ujawnij Warlord Trait, Psychic Powers, Relics.
3. Sekretnie wybierz i zapisz, a następnie równocześnie ujawnij trzy Secondary Missions.
4. Roll off d6, zwycięzca rozpoczyna naprzemienne wystawianie Objectives wg. zasad misji (zawsze 6).
5. Gracz, który przegrał #4 wybiera rodzaj Deploymentu i stronę.
6. Naprzemienne wystawianie oddziałów, zaczynając od gracza, który wygrał #4.
7. Roll off d6, dodaj 1 do rzutu, jeśli zakończyłeś wystawianie się jako pierwszy.
8. Zwycięzca #7 wybiera czy zaczyna grę albo czy będzie drugi.
9. Gracz, który nie zaczyna gry może odebrać inicjatywę.
10. Rozpoczynamy pierwszą turę gry.

Punktacja:
Na wynik bitwy składają się trzy elementy, do zdobycia jest max 20VP:
* Primary Missions – zasady misji Eternal War i Maelstrom of War z RB i/lub Chapter Approved,
* Punkty za misje liczymy następująco: d3VP=2VP
* Secondary Missions, wybieramy przed grą 3, każde po 2VP, do max 6VP:
1. First Blood (RB),
2. Linebreaker (RB),
3. Slay the Warlord (RB),
4. Kill Maim Burn! (zniszcz przynajmniej 50 modeli wroga),
5. Heart of the Matter (na koniec gry twój Warlod musi być w 6” od środka stołu),
6. Shoot the Big Ones (zniszcz przynajmniej 4 modele warte przynajmniej 100p każdy),
7. Strike the Rank and File (zniszcz wszystkie oddziały Troops przeciwnika)
8. Marked for Death (zadeklaruj oddział przeciwnika, zniszcz go, nie może to być oddział Troops ani najtańszy oddział przeciwnika),
9. Nemesis (zniszcz oddział przeciwnika, który jako pierwszy zabił twoją jednostkę),
10. Titanslayer (zniszcz oddział typu Titanic lub LoW), można wykonać kilkukrotnie.
11. Big Game Hunter (zniszcz najdroższy oddział przeciwnika),
12. Survival (wyznacz jeden oddział, ten oddział musi przetrwać do końca gry)
Misje nie łączą się ze sobą, za wyjątkiem #4 i #6, które mogą łączyć się z każdą inną misją. Przykładowo, nie można wykonać #3, #8, #11 zabijając tylko jeden oddział.

Misje turniejowe:
Notujemy na Karcie Gracza numery Secondary Missions zgodnie z "Jak Grać?" Po zakończonej rozgrywce zapisujemy Nick/Imię przeciwnika, ilość zdobytych Victory Points przez armię naszą i przeciwnika.
Karta Gracza do wglądu.
Zasady misji będą wydrukowane do wglądu podczas turnieju.

* Bitwa I
Deployment: Dawn of War
Primary Missions: Dominate and Destroy (CA) + Spoils of War
* Bitwa II
Deployment: Search and Destroy
Primary Missions: Retrieval Mission + Kill Confirmed (CA)
* Bitwa III
Deployment: Spearhead Assault
Primary Missions: The Relic + Race to Victory (CA) (brak punktów za KP)

Aby określić zwycięzcę bitwy gracze sumują punkty za Primary i Secondary missions.

Za każdy scenariusz gracze zdobywają do 20 punktów. Liczymy różnicę zdobyte VP, wynik porównujemy z tabelką:
Różnica VP...................wynik bitwy 
0 ................................ 10 - 10 
1-2 ............................. 11 - 9 
3-4 ............................. 12 - 8 
5-6 ............................. 13 - 7 
7-8 ............................. 14 - 6 
9-10 ............................ 15 - 5 
11-12 ........................... 16 - 4 
13-14 ........................... 17 - 3 
15-16 ........................... 18 - 2 
17-18 ........................... 19 - 1 
19+ .............................. 20 - 0  

W przypadku zabicia wszystkich jednostek wroga (tabled wg. RB) zwycięzca może dograć tury gry.
BYE - w przypadku nieparzystej ilości osób jedna osoba otrzymuje BYE, o przyznaniu BYE decyduje w kolejności: spóźnienie się gracza, brak zgłoszenia, brak punktów za rozpiskę, losowanie. W kolejnych rundach osoba znajdująca się najniżej w rankingu otrzymuje BYE, a na potrzeby paringów w przyszłych rundach jest liczona jakby zdobyła 0 punktów, gracz na koniec turnieju otrzymuje VP równe średniemu wynikowi z pozostałych dwóch bitew. Gracz nie może otrzymać BYE więcej niż raz podczas turnieju.

Opuszczenie wcześniej turnieju, walkower to 0 VP za bitwę.

Ranking turnieju:
O kolejności graczy w rankingu decydują zdobyte punkty. Punkty otrzymujemy za wynik bitwy (0-20p za każdą z trzech bitew), za przesłanie poprawnej rozpiski w regulaminowym czasie (do 10p, doliczane na koniec turnieju). W przypadku remisu decyduje bezpośredni wynik starcia, następnie lepszy stosunek zdobytych do straconych VP.
Punkty karne mogą zostać przydzielone za spóźnione oddawanie wyników, nieodpowiednie zachowanie, kłótnie z sędzią oraz brak zasad armii do wglądu (doliczane na koniec turnieju).
Paringi na pierwszą bitwę na podstawie rankingu ligi Wh40k, w kolejnych bitwach decyduje pozycja w rankingu turnieju.
Wynik turnieju zostanie zgłoszony do Ogólnopolskiej Ligi WH40k.

Zgłoszenia pisze:1. Paweł - CSM - R
2. Kubalokuba - Tau - R
3. Toster - Chaos - R
4. Kornel Kurtys - Ynnari - R
5. Cookle - Tyranids - R
6. Morriow - SM - R
7. Krzysztof Wolak - AM - R
8. Pokrzyw - Imperium - ??
9. Skylar - Tau
10. Duda - Ealdari
11.
12.
13.
14.
Rezerwa - Izwor - Chaos - R


Komentarz od autora:

Proszę sprawdzić Secondary Missions i w razie wątpliwości komentować i pytać.
Karta Gracza do wglądu - proszę rzucić okiem i pytać jeśli jest coś nie jasne przed turniejem.
Ostatnio zmieniony sob gru 16, 2017 1:26 am przez Izwor, łącznie zmieniany 17 razy.

Awatar użytkownika
Nemesis
Posty: 185

Re: [Bolter] 16.12 (sob) Strefa Wojny: Bolter Open

Post#2 » śr lis 29, 2017 8:59 pm

Niestety, chyba w tym terminie nie dam rady :( Ale jakby mi się plany pozmieniały to dam znać.

Awatar użytkownika
Paweł
Posty: 53

Re: [Bolter] 16.12 (sob) Strefa Wojny: Bolter Open

Post#3 » śr lis 29, 2017 11:24 pm

Zgłaszam się moim Black Legionem ;)

Awatar użytkownika
Kubolakuba
Posty: 36

Re: [Bolter] 16.12 (sob) Strefa Wojny: Bolter Open

Post#4 » czw lis 30, 2017 6:59 pm

Duże pkt. :/ Postaram się ogarnąć coś ale nie wiem czy się uda - Tau

Awatar użytkownika
Izwor
Posty: 591

Re: [Bolter] 16.12 (sob) Strefa Wojny: Bolter Open

Post#5 » czw lis 30, 2017 7:25 pm

@Kubalokuba kilka osób we Wrocławiu ma Tau, popytaj na grupie FB/forum, może coś pożyczą?

Awatar użytkownika
Kubolakuba
Posty: 36

Re: [Bolter] 16.12 (sob) Strefa Wojny: Bolter Open

Post#6 » śr gru 06, 2017 2:37 pm

Uda się :D

Kiedy będzie wiadomo czy turniej będzie? Bo widzę małe zainteresowanie

Awatar użytkownika
Izwor
Posty: 591

Re: [Bolter] 16.12 (sob) Strefa Wojny: Bolter Open

Post#7 » śr gru 06, 2017 4:22 pm

Będzie nawet jakby było nas trzech :) Zawsze gracze zapisują się na ostatnią chwilę, spokojnie.

Awatar użytkownika
pokrzyw
Posty: 503

Re: [Bolter] 16.12 (sob) Strefa Wojny: Bolter Open

Post#8 » śr gru 06, 2017 4:26 pm

Potwierdzam :)

Awatar użytkownika
Izwor
Posty: 591

Re: [Bolter] 16.12 (sob) Strefa Wojny: Bolter Open

Post#9 » śr gru 06, 2017 5:05 pm

UWAGA! Zmienił się regulamin!
"Jak grać" zostało poprawione na zgodne z Chapter Approved.
Zmienione zostały misje turniejowe, zostaną wykorzystane trzy nowe z CA.

* Bitwa I
Deployment: Dawn of War
Primary Missions: Dominate and Destroy (CA) + Spoils of War
* Bitwa II
Deployment: Search and Destroy
Primary Missions: Retrieval Mission + Kill Confirmed (CA)
* Bitwa III
Deployment: Spearhead Assault
Primary Missions: The Relic + Race to Victory (CA) (brak punktów za KP)

Awatar użytkownika
Kubolakuba
Posty: 36

Re: [Bolter] 16.12 (sob) Strefa Wojny: Bolter Open

Post#10 » śr gru 06, 2017 5:34 pm

Ma ktoś gdzieś opis tych misji z CA? BO nie mogę znaleźć, a książki jeszcze nie mam

Awatar użytkownika
Izwor
Posty: 591

Re: [Bolter] 16.12 (sob) Strefa Wojny: Bolter Open

Post#11 » śr gru 06, 2017 6:13 pm

W skrócie:
Dominate & Destroy:
6 znaczników, punktowanych na koniec tury po 1VP za każdy, dodatkowo 1VP za każdy zniszczony oddział.
Kill Confirmed:
Dobieramy do 3 Tactical Objectives, nie można odrzucać kart TO które nakazują niszczenie oddziałów (chyba, że przeciwnik nie ma takich na stole, np. Psyker, wtedy można tak jak jest to opisane w RB), dodatkowo 1VP za każdy zniszczony oddział.
Race to Victory:
Dobieramy do 3 Tactical Objectives. Gra kończy się na turze gry (nie gracza!), w której którykolwiek z graczy wykona przynajmniej 10 TO. Jeśli nie będzie takiej sytuacji gramy jak zawsze (6 runda na 3+, 7 runda na 4+). Gracz który jako pierwszy wykona dziesiąty TO otrzymuje dodatkowe 3VP.

Awatar użytkownika
Kubolakuba
Posty: 36

Re: [Bolter] 16.12 (sob) Strefa Wojny: Bolter Open

Post#12 » czw gru 07, 2017 3:21 pm

Dzięki :D

Duda
Posty: 57

Re: [Bolter] 16.12 (sob) Strefa Wojny: Bolter Open

Post#13 » pt gru 08, 2017 12:21 am

Rozumiem, że sobie testujesz, ale ta ostatnia misja jest juz na pierwszy rzut oka bardzo nie turniejowa :P Może nawet się pojawię ;)

Awatar użytkownika
Izwor
Posty: 591

Re: [Bolter] 16.12 (sob) Strefa Wojny: Bolter Open

Post#14 » pt gru 08, 2017 5:24 am

W 3 bitwie, trza się nastawić na grę do 4, max 5 tury, musimy w jakiś sposób wyrobić się w czasie. Chyba znalazłem sposób :)

Awatar użytkownika
Izwor
Posty: 591

Re: [Bolter] 16.12 (sob) Strefa Wojny: Bolter Open

Post#15 » pt gru 15, 2017 2:26 pm

Przypominam punktowane rozpiski do dzisiaj, do północy. Swoją wrzucę jak tylko wrócę do domu. :)

Awatar użytkownika
Izwor
Posty: 591

Re: [Bolter] 16.12 (sob) Strefa Wojny: Bolter Open

Post#16 » pt gru 15, 2017 5:07 pm

Moja rozpiska pisze:Battalion Detachment +3CP (CSM: Alpha Legion) [23 PL, 357pts]

HQ1: Chaos Lord with Jump Pack [6 PL, 95pts]:
Chainsword, Combi-bolter, Mark of Slaanesh

HQ2: Sorcerer in Terminator Armour [8 PL, 130pts]:
Combi-bolter, Force sword, Mark of Slaanesh

Troops1:10 Chaos Cultists [3 PL, 44pts]:
Mark of Slaanesh, Autoguns, Heavy stubber

Troops2:10 Chaos Cultists [3 PL, 44pts]:
Mark of Slaanesh, Autoguns, Heavy stubber

Troops3:10 Chaos Cultists [3 PL, 44pts]:
Mark of Slaanesh, Autoguns, Heavy stubber

Vanguard Detachment +1CP (CSM: Renegade Chapters) [49 PL, 874pts]

HQ3: Dark Apostle [5 PL, 76pts]:
Bolt pistol, Power maul, Mark of Khorne

HQ4: Exalted Champion [5 PL, 75pts]:
Chainsword, Power axe , Mark of Khorne

Elites1 : 9 Khorne Berzerkers [9 PL, 167pts]:
Icon of Wrath, Chainswords & Chainaxes
Berzerker Champion: Chainsword, Power axe

Elites2 : 9 Khorne Berzerkers [9 PL, 167pts]:
Icon of Wrath, Chainswords & Chainaxes
Berzerker Champion: Chainsword, Power axe

Elites3 : 9 Khorne Berzerkers [9 PL, 167pts]:
Icon of Wrath, Chainswords & Chainaxes
Berzerker Champion: Chainsword, Power axe

Transport1: Chaos Rhino [4 PL, 74pts]:
2x Combi-bolter, Mark of Khorne

Transport2: Chaos Rhino [4 PL, 74pts]:
2x Combi-bolter, Mark of Khorne

Transport3: Chaos Rhino [4 PL, 74pts]:
2x Combi-bolter, Mark of Khorne

Spearhead Detachment +1CP (CSM: Alpha Legion [39 PL, 768pts] ++

HQ5: Daemon Prince with Wings [9 PL, 183pts]:
2x Malefic talon, Warp bolter, Slaanesh, WARLORD

Heavy1: 3 Obliterators [10 PL, 195pts]:
Mark of Slaanesh

Heavy2: 3 Obliterators [10 PL, 195pts]:
Mark of Slaanesh

Heavy3: 3 Obliterators [10 PL, 195pts]:
Mark of Slaanesh

1999pts
KP: 17
CP: 8


Awatar użytkownika
Kubolakuba
Posty: 36

Re: [Bolter] 16.12 (sob) Strefa Wojny: Bolter Open

Post#18 » sob gru 16, 2017 8:18 pm

Dzięki wszystkim za turniej :D Bawiłem się świetnie i mam nadzieję że wy też :D

Awatar użytkownika
Paweł
Posty: 53

Re: [Bolter] 16.12 (sob) Strefa Wojny: Bolter Open

Post#19 » sob gru 16, 2017 9:09 pm

No ja akurat niezbyt, w czasie całego turnieju zagrałem 4 tury XD. Oczywiście nie mam zarzutów do moich oponentów ale naprawdę trzeba popracować nad czasem. Albo wynegocjować go więcej albo bardziej rygorystycznie go przestrzegać albo nawet można by pomyśleć nad wprowadzeniem zegara niczym w WM&H.

Awatar użytkownika
Izwor
Posty: 591

Re: [Bolter] 16.12 (sob) Strefa Wojny: Bolter Open

Post#20 » sob gru 16, 2017 9:52 pm

Następnym razem po prostu będziemy grać na mniejsze punkty. Wyszło, że było zbyt mało czasu i niestety ale większość nie pokończyła bitew.

Z tego co wiem od Piotrka ew. opcja to gra 10-19 i tylko w niedziele.

Co sądzicie o misjach? Mogą być?
Wolicie grać RB+CA jak dzisiaj, za misje 0-20, czy ograniczamy KP?
A może jednak format NOVA (0-20 ale obaj gracze mogą zdobywać punkty, przykładowo końcowy wynik to 20-10).

Awatar użytkownika
Izwor
Posty: 591

Re: [Bolter] 16.12 (sob) Strefa Wojny: Bolter Open

Post#21 » sob gru 16, 2017 10:02 pm

Dzięki wszystkim za udział w turnieju!
Gratulacje dla Cooklee za tytuł Najlepszego Hobbysty oraz Najlepszego Generała! Cieszę się, że i tym razem sporo osób dostało wyróżnienie fair play.

Ranking turniejowy:
1. Cooklee 57p
2. Izwor 54p
3. Toster 40p
4. Kornel 33p
5. Tobi 32p
6. Kubolakuba 19p
7. Paweł 18p
8. Morriow 8p
9. Krzysztof 4p
http://rank.liga40k.pl/index.php?cmd=turniej&id=1726

Wróć do „Turnieje i granie zorganizowane”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość