SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Kiedy masz tylko 10 ludzików
Awatar użytkownika
Vespan
Posty: 684

SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#1 » ndz maja 07, 2017 2:49 pm

SW:A ma już sporo zwolenników i prawdopodobnie ilość będzie rosła. Fajnie by pograć z kilkoma różnymi osobami, ale za każdym razem tworzyć nową drużynę do gry z jednym tylko graczem i zaczynanie z każdym kolejnym od zera jest trochę monotonne.

Eventy jak wczorajszy, nie są idealnym pomysłem, bo tempo w jakim gracze rozgrywają bitwy jest bardzo zróżnicowane, a też w jednym evencie ciężkko jednak jest zajść daleko. A na kolejnym evencie prawie nigdy nie uda się zebrać tej samej ekipy bo jednak mamy swoje życia poza figurkami :)

Klasyczna liga też w tym wypadku nie jest idealna. Na przykładzie ligi Izwora w 40K i dawnych prób KvaNa, widzę że nawet w interwałach 3-tygodniowych ludzie mają problemy żeby rozegrać swoje bitwy i przeważnie wszystko w trakcie trochę przymiera.
Jeżeli bym na przykład zasugerował rozegranie 3 potyczek (da się na jednym WW) z danym przeciwnikiem w okresie 2-tygodniowym, to znając życie byliby tacy którzy mieliby problem żeby się wyrobić i tacy, którzy by chcieli w tym czasie rozegrać ich 10.

Dlatego najchętniej stworzyłbym jakąś mało zobowiązującą pseudo-ligę. Gracze swobodnie by się umawiali na bitwy i podawali swój progress. Jedni rozwijaliby swoje kill teamy wolniej, drudzy szybciej. Żeby zapewnić jakąś równowagę, po zebraniu odpowiedniej liczby beczek prometheum gracz awansowałby na wyższy poziom Hive City ze swoją działalnością i toczył walki w obrębie swojego poziomu z innymi "grubymi rybami".
Gdyby jakiś aspirujący kill team z niższego poziomu chciał rzucić wyzwanie komuś z wyższego, mógłby dostać jakiś handikap- w postaci 1-2 darmowych special operativów albo czegoś innego.

Gdyby jakiś kill team zaszedł tak wysoko, że innym ciężkko by było go ruszyć, to np dwa słabsze gangi mogą się skrzyknąć żeby połączyć swoje siły i zrobić mu gang-bang. Są przecież zasady do rozgrywki kilkuosobowej.

Ewentualnie kill team który zaszedł by bardzo daleko, mógłby zostać tymczasowo "zamrożony" i do czasu aż więcej osób wejdzie na jego poziom, gracz mógłby stworzyć sobie tymczasowo nowy (albo odpocząć od figurek) :)


Chętnie przeczytam Wasze opinie i pomysły.
Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania :)

Awatar użytkownika
Darson
Posty: 135

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#2 » ndz maja 07, 2017 5:25 pm

Mi się ten koncept od początku bardzo podobał i jestem jak najbardziej za. Asymetryczny rozwój nie nakłada zbyt wielu obowiązków czy ograniczeń na graczy, a z systemem nagradzania obecnym w SWA, wygrywają ci, co grają :mrgreen:
"A good warrior strikes fast, but retreats faster."

Awatar użytkownika
Izwor
Posty: 466

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#3 » ndz maja 07, 2017 7:43 pm

Pomysł zgromadzenia w jednym miejscu zainteresowanych graczy + kontaktów + zgłaszanie wyników w jedno miejsce w mojej ocenie byłby najciekawszy. Znajdzie się miejsce dla każdego. Kto chce mógłby snuć swoją opowieść o podbojach, będzie mógł pisać raporty i robić zdjęcia. Kto ma czas i chęci aby grać kilka razy w tygodniu to też może. A ci co chcieliby zagrać okazjonalnie będą mogli wyzwać kogoś na pojedynek :)
Aby nadać tło kampanii można pomyśleć o mapce wpływów? Może podział frakcyjny?
Będzie można pograć kilkoma bandami/gangami/armiami?

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 706

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#4 » ndz maja 07, 2017 8:34 pm

Skoro standardowa kampania, do której akurat SWA jest stworzony, nie odpowiada Wam i szukacie innej, zadowalającej wszystkich opcji, to zaproponowany asymetryczny sposób prowadzenia pseudo ligi wydaje się idealny.
Są jednak konieczności, z którymi ewentualny organizator musi się liczyć:
Pierwsza to nadzór.
Nie zdarzyło mi się, żeby w czasie jakiejkolwiek kampanii wszyscy uczciwie prowadzili zapiski o swoich bandach. Jedni z roztargnienia zapominali o aktualizacjach, inni nie znając do końca zasad popełniali błędy, ale byli też tacy, którzy nie potrafili się powstrzymać od najzwyklejszego oszukiwania. Dlatego bardzo ważne jest, żeby wszyscy nawzajem siebie pilnowali i patrzyli sobie na ręce. Nie chodzi o szukanie "złodzieja", tylko o wspólne dbanie o to, żeby było uczciwie i przyjemnie. To ma być zabawa, przyjemność bez spiny, a nie wyścig na podium po trupach (hłe hłe).
Druga to balans.
SWA nie posiada precyzyjnego mechanizmu wyrównującego różnice między kiltimami i tak jak Vespan zauważył, jedni będą grać dziesięć razy w tygodniu rosnąc w siłę, inni raz na trzy tygodnie, tułając się bez końca w najniższej części ula. Mechanizm balansujący ewentualne starcie słabej z bardzo mocną drużyną musi być określony i przedstawiony do wglądu.

Ostatnia rzecz, to specjalne ewenty, odbywające się co jakiś czas, na których spotykają się wszyscy (większość) graczy. Takie wydarzenia raz, że zazwyczaj obfitują w tony fluffu, dwa, że pomagają zintegrować ekipę i wyrwać ją z monotonii zwykłych rozgrywek, które z czasem staną się przykrym obowiązkiem, a nie przyjemnością (tak jest przy każdej, rozwlekłej kampanii).

Czekam również na propozycje innych, przypominając, że wcale nie musimy się ograniczać tylko do jednej miniligi, można przecież odpalić kilka równoległych, podzielonych na ludzi z podobnym zaangażowaniem i możliwościami.
Palić! Mordować! Gwałcić! Rabować!

Awatar użytkownika
Izwor
Posty: 466

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#5 » ndz maja 07, 2017 9:29 pm

Bandy można prowadzić w formie dokumentu Google'a, arkusz z listą armii + komentarz - spis rozwojów (łatwa ew. weryfikacja). Każdy sobie aktualizuje na bierząco :)

Przykład:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 706

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#6 » ndz maja 07, 2017 9:44 pm

Fajne, za moich czasów takich bajerów nie było :D
Nie zmienia to faktu, że od momentu skończenia bitwy, do uzupełnienia tej googlowskiej karty minie trochę czasu, więc jakaś forma nadzoru i tak musi być.
Palić! Mordować! Gwałcić! Rabować!

Awatar użytkownika
xyxel
Posty: 539

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#7 » ndz maja 07, 2017 11:51 pm

Co do "patrzenia na ręce" to myślę, że nie ma obaw, nie gramy o nagrody. Wystarczy rzucać awanse przy graczu wrogiej bandy.
@Izwor, dobry pomysł. :) Zrobiłem swoją zakładkę bandy. Widać?

Brakuje kolumny z Ld i Sav (dodałem w swojej zakładce) i zamiast notes zrobiłem "Points" (suma).
Po trzech bitwach uzbierałem 4 beczki Promethium. Jedną wydałem na zakup ekwipunku.

Awatar użytkownika
Vespan
Posty: 684

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#8 » pn maja 08, 2017 1:14 am

Po przeczytaniu Waszych dotychczasowych komentarzy i obejrzeniu dokumentu Izwora mam taką propozycję:

Każdy stworzy sobie w dokumencie Izwora swoją rozpiskę (można mieć dwie albo trzy jak ktoś chce). Osoby, które były na evencie mogą wprowadzić rozpiskę z eventu, a Ci którzy grali ze mną na wieczorach Weteranów (Kol, Darek, Xyxel) mogą wprowadzić je również. Osoby, które zaczynają, robią standardowo rozpiskę na 1000 ptk wg zasad.

Gracze umawiają się na bitwy tak jak im się podoba i kiedy im się podoba, z uwzględnieniem handicapu:
W dokumencie Izwora powinien być podany bieżący kosz rozpiski. Czyli uwzględniamy wszystkie modele dokupione w trakcie kampanii, dodatkowe wyposażenie itd. Osoby, które mają różnicę +/- 200 ptk grają ze sobą normalnie (żeby gracz z silniejszą rozpiską nie był poszkodowane np dlatego że wydał swoje cenne zasoby prometheum na dodatkowe zakupy).

Jeżeli różnica jest większa to należy ją wypełnić do progu normalnego grania (-200) w jeden lub więcej poniższych sposobów:
1. Special operatives. Koszt special operativa to jedna skrzynka prometheum, więc ~100 ptk. Jak pewnie zauważyliście, niektórzy agenci są zdecydowanie silniejsi, ale dają przeciwnikowi bonusowe zasoby jeżeli zginą podczas misji (genokrad, terminator). W przypadu takiego lepszego operativa wpełnia 200 ptk zamiast 100, ale nie daje bonusowego loota przeciwnikowi.
2. Zmniejszenie ilości modeli. Można poprosić przeciwnika, żeby zostawił część modeli w bazie (bo na przykład są zajęci wódką i dziwkami, i nie chcą sobie zawracać głowy jakimiś leszczami, którzy wbili na ich terytorium).

Jeżeli słabszy kill team korzysta z darmowych special operativów to na czas trwania spotkania (czyli np seria 3 bitew na WW) liczą się jako członkowie drużny. To znaczy mogą zostać ciężko ranni i być zmuszeni do ominięcia jednej potyczki, a w bitwach z losową ilością modeli wliczają się do limitu. Special operativów nie można dublować.
Proponowałbym też żeby maksymalna luka punktowa, jaką można wypełnić handicapem to było 300. Czyli jeżeli bazowa różnica punktowa między rozpiskami to 500. Jeżeli różnica jest większa, to słabsza ekipa porywa się z motyką na słońce... na własną odpowiedzialność :)

Co jakiś czas (np raz na dwa miesiące) można by zrobić jakiś event podsumowujący, posuwający na przód jakąś fabułę, rozegrać bitwy na kilku graczy ze specjalnymi celami misji itd.
Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania :)

Awatar użytkownika
Izwor
Posty: 466

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#9 » pn maja 08, 2017 2:19 am

xyxel pisze:Co do "patrzenia na ręce" to myślę, że nie ma obaw, nie gramy o nagrody. Wystarczy rzucać awanse przy graczu wrogiej bandy.
@Izwor, dobry pomysł. :) Zrobiłem swoją zakładkę bandy. Widać?

Brakuje kolumny z Ld i Sav (dodałem w swojej zakładce) i zamiast notes zrobiłem "Points" (suma).
Po trzech bitwach uzbierałem 4 beczki Promethium. Jedną wydałem na zakup ekwipunku.


Wszystko pięknie działa. Poprawiłem szablon według twoich sugestii.

Zainteresowani kombinowaniem, co nie chcą męczyć się z ołówkiem i kartką polecam:
BattleScribe (działa na kompie jak i na aplikacji mobilnej na telefon/tablet):
https://battlescribe.net/

Link do danych SW:A dla BS:
http://battlescribedata.appspot.com/rep ... /index.bsi

Awatar użytkownika
domperignome
Posty: 31

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#10 » wt maja 09, 2017 12:02 pm

mi się pomysł podoba. swoją ekipę już wpisałem i moze nawet uda mi się do końca kampani pomalować całą ekipę

Awatar użytkownika
Mr.T
Posty: 269

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#11 » wt maja 09, 2017 2:29 pm

Zrobię sobie team od zera. Najwyżej od razu spec opsa wezmę by wyrównać szanse.

Awatar użytkownika
Vespan
Posty: 684

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#12 » wt maja 09, 2017 2:39 pm

No taki paladyn ma nawet premium bounty. Czyli tak wyrównawczo 300-400 ptk. Nie ma żartów z takim ziomkiem.
Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania :)

Awatar użytkownika
pokrzyw
Posty: 480

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#13 » czw maja 11, 2017 1:02 am

Wprowadziłem swoją bandę herlacką - stan po jednej bitwie z Nemesisem (wygrałem 3 skrzynki prometium, nie rzucałem jeszcze na 3 looty które wyniosłem ze scavenger, oraz specjalista wykulał evade). Nowicjuszy nie miałem, wszyscy gangerzy stali na swoich nogach na koniec.

Spaliłem jedną skrzynkę prometium by dokupić piątego kolesia (Mime) i dwa miecze dla specjalisty i lidera.


A stół wyglądał tak ;)

Obrazek

Awatar użytkownika
xyxel
Posty: 539

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#14 » czw maja 11, 2017 6:58 am

pokrzyw pisze:Spaliłem jedną skrzynkę prometium by dokupić piątego kolesia (Mime) i dwa miecze dla specjalisty i lidera.

Aloo Recruit albo Rearm powinno być chyba ; )

Awatar użytkownika
pokrzyw
Posty: 480

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#15 » czw maja 11, 2017 7:45 am

xyxel pisze:
pokrzyw pisze:Spaliłem jedną skrzynkę prometium by dokupić piątego kolesia (Mime) i dwa miecze dla specjalisty i lidera.

Aloo Recruit albo Rearm powinno być chyba ; )

kie?? Ale o co kaman?

Czasami nie nadinterpretujecie tego mości Xyxelu?

Jeżeli faktycznie albo albo to ziutek miał 3 miecze na plecach i grzecznie oddał kolegom (nie ma limitu ile mogę sprzętu mieć na modelu - rozdawnictwo jak mi się wydaje przed misją się uprawia).

Awatar użytkownika
Mr.T
Posty: 269

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#16 » czw maja 11, 2017 8:04 am

Jeśli lider żyje to możesz wybrać albo ziutków albo sprzęt.
Ale bez przesady, 100 mieczy na jednym kolesiu chyba nie będziesz miał?
Sprawdziłem herlawych, u nich to legalne
Ostatnio zmieniony czw maja 11, 2017 8:12 am przez Mr.T, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pokrzyw
Posty: 480

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#17 » czw maja 11, 2017 8:12 am

Mr.T pisze:Jeśli lider żyje to możesz wybrać albo ziutków albo sprzęt.
Ale bez przesady, 100 mieczy na jednym kolesiu chyba nie będziesz miał?



Mogę mieć i 200 mieczy, mogę rozdać innym gangerom, dlatego uważam że nadinterpretujecie ten przepis. Problem pojawia się z upgrejdem innych ziomali przy broniach niedostępnych temu co przychodzi (np. zakup heavy Boltera jak zatrudnia się zwykłego scouta) - wiem że kosztowo niemożliwe, ale mówię o rodzaju problemu.

Awatar użytkownika
Mr.T
Posty: 269

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#18 » czw maja 11, 2017 8:13 am

Herlawych sprawdziłem, faktycznie mogą tak robić. Całe szczęście mają tylko 2 ręce :)

W przypadku reszty tych co mają ograniczenia co do ilości broni to nie ma żadnej skrzynki na broń.
Się kupuje ziutka a w następnej misji broń.

Ja u gk mam coś takiego że muszę mu kupić broń cc. A nie mogę tego zrobić jak go rekrutuje bo mogę albo to albo to. Dziura panie w zasadach :)


Co do zasad o rearmie albo resuply - tak stoi w podręczniku i nic z tym nie zrobisz.

Awatar użytkownika
pokrzyw
Posty: 480

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#19 » czw maja 11, 2017 8:24 am

Rektrutując ziutka kupujesz mu zabawki od razu, chyba że cię na to nie stać.

Awatar użytkownika
Vespan
Posty: 684

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#20 » czw maja 11, 2017 8:41 am

@ Mr.T Jest jak mówi Pokrzyw.

Jeżeli robisz rekrutację, to kupując nowego ziomka możesz od razu kupić mu wyposażenie (jeśli cię stać). Ale już nie możesz wydać pozostałych punktów na zabawki dla innych.

Np. U moich hybryd specjalista kosztuje 70, a miotacz ognia 40. Tak więc razem 110 i niewydane 90 się marnuje. Dlatego lepiej kupić go na początku z shotgunem i w po kolejnej grze dokupić mu flamer i upgrady dla pozostałych członków.
Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania :)

Awatar użytkownika
pokrzyw
Posty: 480

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#21 » czw maja 11, 2017 9:13 am

Vespan, a kiedy można przerzucić zabawki z ziutka na ziutka? W necro był stash gdzie trzymałes sprzęt i przed bitwą była decyzja jak wyposażamy ekipę.

A tak poza tym gra jest świetna - stara dobra necromunda ale z zawodowcami, zamiast gangerów. Jaram się tym bardziej niż 8ed.

A herlaki są mocne w pytę ;)

Awatar użytkownika
Mr.T
Posty: 269

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#22 » czw maja 11, 2017 9:34 am

To fajnie jak tak jest, pamiętasz na której stronie to jest, bo chyba przeoczyłem. W "rewards of battle" tego nie ma na tyle ile wycztałem.

Tutaj nie ma stashu. Bron się przerzuca między misjami W tej samej fazie co robisz rearm i resuply.

Zauważyłem, że sava sobie można w tyłek tutaj wsadzić na dobrą sprawę. Praktycznie jeden strzał zraniony = kolo na glebie.

I te twoje Herlaki są na prawdę mocne - 4++, bez dmg za fall, dobre bronie. Jedyna wada to krótki zasięg - 24" a ta pukawka ma mocne staty.

Awatar użytkownika
pokrzyw
Posty: 480

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#23 » czw maja 11, 2017 9:58 am

Jedyne strzelanie to shuriken pistol. broń o której mówiłeś to Ziutek za promethium.

Awatar użytkownika
Vespan
Posty: 684

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#24 » czw maja 11, 2017 10:15 am

Jeszcze są fajne pistole, które można brać na Wirtuozie i Liderze (jeden taki pseudo-melta a drugi co ściąga save).
Pamiętaj, że jak w CC walczysz 2 brońmi (pistol i miecz na przykład) to połowa hitów wchodzi z jednej broni, połowa z drugiej (jak jest nieparzyście to wybierasz). Tym samym fusion pistol czy jak to się tam nazywa jest bardzo nebezpieczny w cc.

Harlequiny wydają sie bardzo mocne. No tyle tylko, że jest ich mało. Chętnie sprawdzę jak się mają do genokultu.
Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania :)

Awatar użytkownika
pokrzyw
Posty: 480

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#25 » czw maja 11, 2017 8:33 pm

Vespan pisze:Harlequiny wydają sie bardzo mocne. No tyle tylko, że jest ich mało. Chętnie sprawdzę jak się mają do genokultu.


Bardzo chętnie, co prawda jest lekka "przepaść" w gangach (~300pkt), ale podejmuję rękawicę.

Awatar użytkownika
pokrzyw
Posty: 480

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#26 » sob maja 20, 2017 12:49 am

Kolejne starcie tym razem z grey knightami Assarhadona. Scavengersi na 1 znaczniku więc moje herlaki zgarnęły łup i znikły w strefie rozstawienia w 3 tury. Szaraki ustrzeliły jednego playera - będzie dziewczyna pauzowała turę. Spaliłem promethium i dokupiłem jednego playera.

Awatar użytkownika
Vespan
Posty: 684

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#27 » sob maja 20, 2017 2:26 am

Scavengers to bardzo dziwna misja. Może się zakończyć błyskawicznie (z przewagą dla zaczynajacego) albo być długo sytuacją patową. Strasznie ważne jest rozstawienie tych znaczników. Najlepiej jeden dać gdzieś na drugim poziomie (chociaż może nie na herlaki bo one mogą szybko wbiec i sobie potem na luzie skoczyć na dół) :)
Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania :)

Awatar użytkownika
Kubolakuba
Posty: 17

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#28 » pn maja 22, 2017 3:41 pm

Cześć,
Jestem osobą która chce zacząć przygodę z WH40k.
Po przeglądaniu forum doszedłem do wniosku że Kill Team to najlepszy wybór, ale mam małe pytanie.
Czy granie w tym trybie jako Tau ma sens? A jeżeli tak to jaki zestaw/zestawy polecacie na start?
Oraz czy jest ktoś kto chciałby poświęcić trochę czasu i nauczyć mnie gry w WH40k?

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 706

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#29 » pn maja 22, 2017 5:16 pm

Czym się sugerowałeś wybierając akurat KillTeam? Tym, że przy stosunkowo niewielkiej ilości modeli możesz pograć w grę, czy tym, że będziesz mógł pograć z zastępami graczy, posiadającymi ciekawe i egzotyczne armie?
Bo jeśli tym pierwszym, to owszem, niewielka ilość modeli wystarczy do gry (nie użyłem słowa "zabawy" bo KT nie jest zabawny, to stek bzdur zamiast rozsądnych zasad, oraz masa ograniczeń, które występują tam nagminnie i bez uzasadnienia).
Jeśli tym drugim, to trafiłeś kulą w płot, bo grających w to jest garstka.
Radzę Tobie, wstrzymaj się jeszcze chwilkę i poczekaj razem z innymi na nadchodzącą ósmą edycję WH40K, bo może się okazać, że i jedno i drugie z wymienionych kryteriów ona spełni.
Palić! Mordować! Gwałcić! Rabować!

Awatar użytkownika
Vespan
Posty: 684

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#30 » pn maja 22, 2017 6:09 pm

Nowa edycja będzie chyba w czerwcu i środowisko graczy wiąże z nią dość spore nadzieje, bo ma się dużo zmienić: uprościć i zbalansować. Wtedy kill team będzie dobrym wejściem w Warhammera.

A przez samo pojęcie Kill Team można teraz rozumieć 3 rzeczy:
1. Oficjalny Kill Team Games Workshopu, który w zasadzie jest formą gry skirmishowo, na małą ilość punktów, ale wciąż głównie na standardowych zasadach Warhammera, które się do tego średnio nadają. Tak czy ianczej dobre wejście.
2. Shadow War Armageddon- to nowa gra GW, która opiera się na tym, że budujesz niewielki "kill team", którym się gra serię potyczek w kampanii, gdzie bohaterowie awansują, kupują nowe wyposażenie, rekrutują nowych członków itp. Zasady są stworzone specjalnie do gry skirmishowej. Do gry w Shadow War Armageddon wystarczy dosłownie jedno pudełko figurek (przy czym każda armia ma jeden rodzaj jednostki opisany przez zasady np przykład u Tau to drużyna pathfinderów, u Space Marinów to zwiadowcy, a u Eldarów to guardiani).
3. Heralds of Ruin- to nieoficjalny, stworzony przez graczy system do grania skirmishowo w Warhammera. Bardzo fajny, ale chwilowo jest nim małe zainteresowanie, głównie przez Shadow Wara i przez fakt że GW wypuściło oficjalny, który bazuje na ich zasadach, a ludzie są leniwi i nie chce im się rozkminiać zasad :)

Tak jak radzi Raziel, warto poczekać do połowy czerwca i popatrzeć jak ludzie zareagują na nową edycję Warhammera. Jeżeli jednak już Cię korci do malowania, to na stronie GW pod tym linkiem znajduje się lista kill teamów wspieranych przez zasady Shadow Wara. Schemat wszędzie jest taki sam: masz trzon drużyny, w którego wchodzą modele z pudełka podstawowej piechoty, oraz "special operativów", którzy są całkowicie opcjonalni, wykupywani na pojedyncze misje i można sobie ich dokupić później.

Tau w kill teamie są dość mocni- głównie dzięki możliwości ignorowania covera, dzięki znienawidzonym przez wszystkich graczy "marker lightom". W pudełku z pathfinderami są również drony, które również można brać do drużyny i są fajnym urozmaiceniem.

Ps. Polecam Shadow Wara, bo sam się nim teraz jaram. Dlatego moja wypowiedź może być umiarkowanie obiektywna :P
Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania :)

Awatar użytkownika
Darson
Posty: 135

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#31 » pn maja 22, 2017 7:39 pm

@Kubolakuba, ma, jak najbardziej :mrgreen:
Silne bronie, stosunkowo niewielki koszt, markerlighty dzięki którym mimo BS3 strzelasz lepiej od niejednej armii.

@Vespan, moja Kadra już została przepisana :mrgreen:
"A good warrior strikes fast, but retreats faster."

Awatar użytkownika
Kubolakuba
Posty: 17

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#32 » pn maja 22, 2017 11:31 pm

@Vespan @Raziel
Głównym powodem wybrania kill team jest to że wydaje mi się prostszy przez mniejszą ilość figurek, także dlatego że jest tańszy. Nawet jeżeli mi się nie spodoba, to mniej boli to że wydałem 200 na figurki niż 2000

Awatar użytkownika
Darson
Posty: 135

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#33 » wt maja 23, 2017 1:32 pm

Ale tak jak koledzy wspomnieli, lepiej jest zacząć poprzez Shadow War: Armageddon niż oficjalny Kill Team. Zwłaszcza, że zasady wychodzącej wkrótce ósmej edycji mają raczej więcej wspólnego z tym pierwszym ;) Daje też imo lepsze poczucie tego, że to są "twoje ludziki", przywiązania się do swoich pacynek i są bardziej klimatyczne niż starcia Kill Teamowe, a bądźmy szczerzy, crunch bez fluffu staje się groteskowy.
"A good warrior strikes fast, but retreats faster."

Awatar użytkownika
Kubolakuba
Posty: 17

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#34 » wt maja 23, 2017 1:36 pm

@Darson myślałem że to to samo, i od początku chodziło mi o Armagedon

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Kubolakuba
Posty: 17

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#35 » wt cze 27, 2017 12:15 am

Czy jest ktoś chętny na grę w tym tygodniu lub przyszłym?

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kasprzyk
Posty: 30

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#36 » czw lis 16, 2017 9:15 am

Cześć,
Czy ta liga Shadow War działa?

Czy ewentualnie ktoś byłby chętny zaprezentować jakąś rozgrywkę? Niestety nie mam żadnej armii do WH40k.

Awatar użytkownika
Kubolakuba
Posty: 17

Re: SWA: dyskusja na temat formy grania w grupie

Post#37 » czw lis 30, 2017 2:10 pm

Niestety liga nie działa, ale jak chcesz zagrać w SWA to ja chętnie :D

Wróć do „Kill Team”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość