Nowy kill team

Kiedy masz tylko 10 ludzików
Geralt
Posty: 9

Nowy kill team

Post#1 » czw sie 02, 2018 7:49 pm

Jak wygląda chęć na nowego kill teama we Wrocławiu? Przymierzam się do kupienia alternatywnych gwardzistów (robionych na pierwszo-wojennych francuzów) ale słabo jeżeli nie będzie nikogo chętnego do gry :)
Na innych forach znany również jako Batura

Awatar użytkownika
Avatarofhope
Posty: 803

Re: Nowy kill team

Post#2 » czw sie 02, 2018 8:10 pm

Ja już swoją drużynę Tempestus Scions maluję! Po pierwszym kontakcie z zasadami stwierdzam, że jest moc.
These men are my bodyguards, their lives forfeit to the guarantee of my physical safety. Of their loyalty to me there shall be no question nor doubt. No other commander shall they have in battle nor in service. So it is decreed!

Emperor of Mankind

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 1103

Re: Nowy kill team

Post#3 » czw sie 02, 2018 9:30 pm

To najlepiej napisany przez GW Kill Team jak do tej pory. Nie jest to uproszczona ósemka, jak było wcześniej, tylko nowy, fajnie pomyślany twór.
Do najważniejszych zalet zaliczam naprzemienną aktywację.
Do najgorszych wad zaliczam brak przeskalowania statystyk jednostek, a co za tym idzie, idiotycznego trzymania się kości D6.

System idealny pod kampanie, samowystarczalny bo nie potrzebujemy wsparcia materiałami z 8ed, gdyż w podręczniku mamy wszystko.

Co do gry i grania we Wrocławiu, to obawiam się, że będzie jak z każdą inną odsłoną podobnych tworów GW, szybko zniknie zainteresowanie. Zapewne kilku napaleńców narobi wokół KT szumu, obiecując "co to oni nie wykręcą z tego za granie". Jednak jak zwykle okaże się, że spinaczom z czterdziestki, czterdziestka do spinania w zupełności wystarczy, a reszta potencjalnych graczy poprzestanie na obiecankach i przeganianiu się pomysłami.

PS. Nie wiem, czy wolno mi o tym wspominać, bo dowiedziałem się o tym w niejasnych okolicznościach, ale być może, że ktoś szykuje właśnie odpalenie kampanii w KT. Jeśli to się ziści, zamierzam do niej przystąpić, i tu ciekawostka, jedna z zasad mówi, że drużyna może odstąpić od bitwy, motywując to np. brakiem zainteresowania danym rejonem starć, lub choćby grypą bagienną wojaków. Zajebista sprawa, gdyby przyszło grać z jakimś nie do końca chcianym przeciwnikiem, czego przecież w kampanii nie da się uniknąć ;)
Palić! Mordować! Gwałcić! Rabować!

Awatar użytkownika
xyxel
Posty: 718

Re: Nowy kill team

Post#4 » czw sie 02, 2018 9:39 pm

Nowy KT lepszy od Shadow War-a? Wymalowałem drużynę Orków Bad Moons i może nadawała by się do KT.

Awatar użytkownika
Avatarofhope
Posty: 803

Re: Nowy kill team

Post#5 » czw sie 02, 2018 10:36 pm

W shadow wara nie grałem, ale skoro Raziel pochlebnie się o nowych zasadach do KT wypowiada, to musi być dobrze. Nareszcie będzie okazja do wykorzystania makiet z shadow wara, na które zrzuta była :-)

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
These men are my bodyguards, their lives forfeit to the guarantee of my physical safety. Of their loyalty to me there shall be no question nor doubt. No other commander shall they have in battle nor in service. So it is decreed!

Emperor of Mankind

Awatar użytkownika
Mr.T
Posty: 353

Re: Nowy kill team

Post#6 » pt sie 03, 2018 6:04 am

Grałem w kt, jest na pewno fajniej, bo nie patrzysz jak cię wyrzynają i masz jakieś szanse coś zrobić.

Grałem z tau elita vs horda strzelecka, słabo trafiają, ale mają drony, czyli trzeba zabić parę razu ludka tau i za każdym razem najpierw ginie drona - przy czym niekoniecznie bo może dostać flesh wounda

Btw pytanie: kto jest spinaczem Razielu, że tak bardzo nie lubisz z nimi grać? Pytam poważnie. Grałeś z jakimś?


Co do uciekania z pola bitwy:
STRATEGIC WITHDRAWAL
At the end of the third battle round, and at the end of
each subsequent battle round, before any dice roll to
determine whether or not the battle ends, a player can
make a strategic withdrawal. Players make the decision
about whether or not to do so in the order determined
in the Initiative phase. If a player makes a strategic
withdrawal, they lose the mission – if there is only one
other player remaining, that player wins the mission.
When a player makes a strategic withdrawal, all of their
models are removed from the battlefield. They must roll
a dice for each model with one or more flesh wounds
when they do so to determine whether or not they go
out of action, as described in Casualties (see overleaf).

Awatar użytkownika
Asar
Posty: 338

Re: Nowy kill team

Post#7 » pt sie 03, 2018 6:57 am

Ja też się zainteresowałem tą grą. Po przeczytaniu zasad jestem zadowolony. Ktoś chętny na jakąś grę w przyszłym tygodniu?

Awatar użytkownika
Mr.T
Posty: 353

Re: Nowy kill team

Post#8 » pt sie 03, 2018 9:04 am

Mam urlop, mogę zagrać :)

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 1103

Re: Nowy kill team

Post#9 » pt sie 03, 2018 10:34 am

Mr.T, gram w gry figurkowe już jakiś czas i zdążyłem wiele rzeczy zobaczyć, doświadczyć. Odpowiadam Ci na twoje pytanie przez PW bo nie widzę sensu zaśmiecania tematu. Btw, umawiajcie się w ustawkach, od tego jest tamten temat.

STRATEGIC WITHDRAWAL w zamyśle twórców, to po prostu wycofanie się z pechowej walki, w celu uniknięcia dalszych niepowodzeń, które w danej sytuacji wydają się nieuniknione ;) Tak, umiem w czytanie.
Jeśli jednak masz kiepski dzień, poświęciłeś swój cenny czas, żeby przyjść na bitwę, a twój przeciwnik robi wszystko, żebyś się dobrze nie bawił, withdrawal jest idealnym sposobem na:
- uratowanie części swojego cennego czasu
- wyjście z bitwy z twarzą
- uszanowanie czasu przeciwnika, mino wszystko
- uniknięcie zniechęcenia do dalszego grania w grę

Dodam tyko, że tak jak w przypadku wcześniejszych odsłon KT czy innych szadołów, gra jest doskonałym starterem dla ludzi, którzy swoją przygodę z bitewniakami dopiero zaczynają. Kupno jednego boksa figsów to niewiele, a do grania w zupełności wystarczy. Jeśli się nie spodoba, mała strata, jeśli wręcz przeciwnie, zawsze już się ma jakiś początek.
Martwi mnie, że nie są obecne niektóre jednostki, jak np Kroot u Tau, jestem ciekaw, czy będą stopniowo wychodzić w jakiś DLC, czy zostanie już tak jak jest.
Palić! Mordować! Gwałcić! Rabować!

Awatar użytkownika
blackout_sys
Posty: 503

Re: Nowy kill team

Post#10 » pt sie 03, 2018 11:06 am

Commander's Handbook co roku + jakieś suplementy dodatkowe (psionika, więcej zasad używania terenów, podziemia/korytarze space hulków, artyleria i broń biologiczna) pomiędzy i masz wszystko. Wystarczy poczekać i kupować 8-)

gnollu
Posty: 1

Re: Nowy kill team

Post#11 » pt sie 03, 2018 12:36 pm

A to ja sie skorzystam z okazji i się przywitam jako nowy członek forum z Wrocławia :D.

A co do tematu ja z chęcią bym zagrał, nawet może jakąś kampanię dłuższą.
Przyjemne IMO w kill teamie jest, że mimo posiadania/składania "dużej głównej" armii pod WH40k to stosunkowo niewielkim nakładem czasu i środków mogę sobie "doskładać" drużyny dla kilku innych nacji

Awatar użytkownika
Mr.T
Posty: 353

Re: Nowy kill team

Post#12 » pt sie 03, 2018 2:41 pm

Co do kampanii - myślałem by zagrać na mapie świata, jakiś teren z hexami czy inną siatką, w stylu zdobywamy pola i się bijemy o dominację w sektorze.
Tylko że najpierw bym musiał potestować swoje pomysły by bonusy z pól nie były za mocne, itp.

Pomyślę nad zasadami, może coś mi się uda wymyśleć.

Awatar użytkownika
Mr.T
Posty: 353

Re: Nowy kill team

Post#13 » pt sie 03, 2018 2:41 pm

Dubel

_Ez_
Posty: 23

Re: Nowy kill team

Post#14 » sob sie 04, 2018 9:19 am

Mr T , stare planetary Empire?

Awatar użytkownika
Mr.T
Posty: 353

Re: Nowy kill team

Post#15 » sob sie 04, 2018 10:55 am

Nie kojarzę niestety

Awatar użytkownika
Avatarofhope
Posty: 803

Re: Nowy kill team

Post#16 » pn sie 13, 2018 10:12 pm

Dziś miałem przyjemność zagrać z Xyxelem, moje pierwsze dwie gry w nowego Kill Teama. Było bardzo fajnie, a sama rozgrywka utwierdziła mnie w fakcie, że gra jest bardzo przyjemna, co w głównej mierze zawdzięcza ulepszonym (względem 40-stki) zasadom. Nareszcie po spalonej szarży, można przemieścić figurkę, a nie stoi jak debil wpatrując się we wroga. Chcę więcej!
These men are my bodyguards, their lives forfeit to the guarantee of my physical safety. Of their loyalty to me there shall be no question nor doubt. No other commander shall they have in battle nor in service. So it is decreed!

Emperor of Mankind

Awatar użytkownika
xyxel
Posty: 718

Re: Nowy kill team

Post#17 » wt sie 14, 2018 12:48 am

Gra się szybko i krwiście bo pole bitwy jest małe. :) Moja horda Ork Boyzów na nielicznych ale elitarnych strzelców Militaria Tempestus Scions raz dawała radę, raz nie. Grało się całkiem zbalansowanie jak na tak różne w charakterze armie, a gracze zawsze ma możliwość częściowego reagowania na akcje przeciwnika (naprzemienne aktywacje faz i modeli, ucieczka modeli, przygotowanie do ostrzału, itp.) System morale też dobrze się spisał chociaż to tylko dwie gry. Ork boyzi zaczeli mi panikować po utracie szefa i większości chopaków z bandy, waaagh traciło na impecie wraz z utratą modeli od morderczego ostrzału.

Awatar użytkownika
Sir_BUBU
Posty: 112

Re: Nowy kill team

Post#18 » śr sie 15, 2018 9:49 pm

Dzisiaj z Tosterem i Miśkiem zagraliśmy łącznie 4 bitwy. Ja DeathWatch, Toster Chaos i Misiek Thousands Sons Stół mieliśmy dosłownie zawalony terenami, może dwa razy zdarzyły się strzały na czysto. Gra jest bardzo szybka, co cieszy mnie. Motyw z naprzemienna aktywacją w fazie strzelania i walki jest świetna. Różne decyzje do wyboru w fazie ruchu również pozytywnie wpływa na zabawę.

System jest fajny, ale niestety nie zbalansowany. Wyższość ilości nad jakość. 5-7 modeli Marines , bez większych problemów zostanie zaklepana przez np. mieszany Chaos czyli CSM plus kultyści. Totalny brak balansu w psionice. Psionik TS łącznie ubił przez 3 bitwy (raz Misiek nie grał) ubił 10 modeli. Psionik nie zginął ani razu. Jedna jedyna moc, która jest , jest totalnie niezbalansowana. Została skopiowana bez poprawek ze zwykłego 40k. Jest to błędem. Musi być natychmiast znerfiona, gdyż żadna z frakcji nie ma szans jej zablokować. Błędem przy jednym uber zaklęciu jest to że , to zaklęcie ma osobną fazę. Powinno być po staremu i psionika powinna być w strzelaniu. Skoro szarżę zrobili w ruchu , to tym bardziej powinni nie tworzyć fazy dla jednego zaklęcia.
Problem jest również z momentem gdy model straci ostatniego wounda i sprawdzanie co się dzieje. Jest 50% szans na to że spadnie. W Mordce to tylko 33%. Błędem jest również sytuacja gdy broń ma kilkanaście ataków , te ataki zostają nie wysejwowane i jest tylko jeden rzut na tabelkę... W mordce za każdy atak rzuca się tabelę.
W skirmishu takim jak KT powinien wrócić również motyw z brakiem mierzenia przed akcją. Dopiero po deklaracji powinno być mierzenie zasięgu.
A zauważyłem też że bronie z krótkim zasięgiem , często assault są o wiele lepsze niż inne opcję.

No i najważniejsze... NIECH GW ODDA PISTOLETY WETERANOM DEATHWATCH!!!!! (i tak ich nie zdążę użyć....) :(

Awatar użytkownika
Mr.T
Posty: 353

Re: Nowy kill team

Post#19 » śr sie 15, 2018 9:58 pm

Trcohę poprawię twoje dane Bubu:
Smite, a w zasadzie Psybolt - 50% szans na przeżycie plus 16% jeśli jest zasłonięty, a zwykle jest - czyli 33% na zabicie modelu, dodatkowo d3 mortali jest bez sensu, bo tylko powoduje 1 roll na injury :)
Co tam dalej - strzelanie, też zwykle 33% szans na zabicie modelu, bo +1 za obscure.
Kilka rzutów na tabelkę za broń z dmg większym niż 1 :)

Ale fakt - elitarne armie takie na 5 modeli raczej słabo wypadają.

Awatar użytkownika
Sir_BUBU
Posty: 112

Re: Nowy kill team

Post#20 » śr sie 15, 2018 10:10 pm

Czyli 66% na wbicie minusów przeciwnikowi , lub 33% na ubicie go na dobre... Czyli same profity bez minusów. W szczególności, że jest to osobna faza więc reroll warto trzymać na wszelki wypadek na perill. Same profity bez minusów. Przeciwnik nie ma szans na obronę. A dodajmy do tego możliwość rzucania zaklęcia z walki wręcz i walkę wręcz. Inaczej mówiąc nie można się schować w cc i nie można zamknąć przeciwnika w cc. By nie było za łatwo by wróg się nie schował za jakąś barykadą to zaklęcie działa też biegu...

Przy strzelaniu , musisz trafić, zranić i przeciwnik ma save... Taka różnica.

Awatar użytkownika
xyxel
Posty: 718

Re: Nowy kill team

Post#21 » śr sie 15, 2018 11:01 pm

To może trzeba mieć 1-2 specjalistów od strzałów na daleki zasięg na takich psykerów/boss-ów?
Jak grałem z Avatarem to miał właśnie takiego gościa z plazmą i mordował mi Ork Noba z power klawem w każdej bitwie. Covery nie wystarczyły, sejv nie zostawał, a całkiem schować modelu nie zawsze się da. Dobry kamień na nożyce.

Awatar użytkownika
Sir_BUBU
Posty: 112

Re: Nowy kill team

Post#22 » czw sie 16, 2018 5:49 am

Grałem Deathwatch , miałem 4 ziomków od strzelania na dystans. Co z tego skoro to skirmsh i stół musi być zapełniony terenami. Jak już wroga widziałem to był zaraz obok. Stoły mają 30 na 22 cale a psybolt ma 18 cali plus ruch i bieg. Czyli skuteczny zasięg mniej więcej 27 cali. Psyker TS wystawia się jako ostatni na przeciwko armii elitarnej . Więc może się schować względem strzelania dystansowego i wybiec na czysto z psioniką.

Awatar użytkownika
Avatarofhope
Posty: 803

Re: Nowy kill team

Post#23 » czw sie 16, 2018 8:17 am

W takim razie przed grą trzeba inną strategię wybrać. Zaminuj mu potencjalne miejsca, w których może schować tego psykera.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
These men are my bodyguards, their lives forfeit to the guarantee of my physical safety. Of their loyalty to me there shall be no question nor doubt. No other commander shall they have in battle nor in service. So it is decreed!

Emperor of Mankind

Awatar użytkownika
Mr.T
Posty: 353

Re: Nowy kill team

Post#24 » czw sie 16, 2018 9:25 am

Też grałem dw. Osobiście uważam że 5 ludzików to za mało w tej grze. Tak z 8 myślę to będzie dobra ilość.

Awatar użytkownika
Sir_BUBU
Posty: 112

Re: Nowy kill team

Post#25 » czw sie 16, 2018 9:57 am

Fizycznie nie wstawisz w pierwszej bitwie więcej niż 7 kolesi w DW. 14*7=98 . Bobby trap wchodzą jedynie na 1, jeśli przeciwnik nie zrobi kontry i jeśli oczywiście wpadnie na to, a i jeśli nie będzie po bolszewicku rozminowywał. Spróbuję.

Ps. Wiecie można się wystawić na 4 fragcannonach, ale nie tędy droga. Chcę uczciwie klimatyczną bandą zagrać na równych szansach. Czuć, że ja zrobiłem błąd , a nie gra mnie.... Sami wiecie co. GW było tak blisko.
Ostatnio zmieniony czw sie 16, 2018 10:01 am przez Sir_BUBU, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
xyxel
Posty: 718

Re: Nowy kill team

Post#26 » czw sie 16, 2018 9:57 am

Hmm no tak, przy 4 elitarnych 1W modelach, psyker zza rogu rzeczywiście może być problematyczny. Pozostaje go odstrzelić jak już się wychyli. Oprócz zaminowania terenu można też wybrać przed bitwą "Take Forward Positions" i zrobić darmowy mów snajperem, może przyłapie takiego psykera : )
No i psyker zawsze ryzykuje Perils of the Warp, nie jest tak całkiem bezkarny z tym czarowaniem :)

Awatar użytkownika
Sir_BUBU
Posty: 112

Re: Nowy kill team

Post#27 » czw sie 16, 2018 10:05 am

Tylko pamiętaj o tym że on pierwszy używa zaklęcia, przed twoim strzałem. Robi to w innej fazie. Do tego przerzut trzyma na peril of the warp.

Awatar użytkownika
Mr.T
Posty: 353

Re: Nowy kill team

Post#28 » czw sie 16, 2018 11:15 am

Chodziło mi o to, że DW nie będzie imo dobrym KT, bo ma zbyt mało modeli. To samo co GK w SW:A, niestety...
Następnym razem spróbuje zagrać Smami, Potem może jakimś orkami.

Graj Necronami - ich sie zabija w coverze tylko na wyniku 5 na kości :D, na 6 są niedraśnieci :D

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 1103

Re: Nowy kill team

Post#29 » sob sie 18, 2018 9:32 am

Chopaki, bez nerwów. Widzę, że nie potraficie doceniać pozytywów całej tej sytuacji. GW uczy się robić gry (przepraszam, nie gry, tylko zasady do hybryd ich dwóch stałych produktów), idzie im kiepsko, ale za każdym razem, z każdym wydanym co rok, lub nawet co pół roku podręcznikiem robią postępy. Jeszcze pięć, może osiem lat i dorównają czołówce firm robiących skirmisze. Zbyt wiele wymagacie, moim zdaniem.
Poza tym zobaczycie, za kilak miesięcy GW wyda dodatek, za jakąś stówkę, w którym poprawi co nieco, dodadzą jakieś kolorowe kostki za stówkę, które zmniejszą wam poziom niezadowolenia, jakąś fikaśną miarkę za stówkę, powodującą ogólny stan euforii i ekstazy... Czyli wszystko to, co GW robi najlepiej, dbając o wasze portfele, żeby nie były za ciężkie, oczywiście dla waszego komfortu.

Powinniście być dumni, że jesteście betatesterami dla waszej ulubionej firmy robiącej figurki, i to całkiem niedrogo, dobra, może inne firmy nie wydają co pół roku tego samego i nie każą sobie za to płacić słonych kwot, ale za to GW robi to z takim oddaniem, z takim zapałem... no nie można im tego odmówić, prawda?

Śledzę sobie poczynania nowego KT w sieci i widzę, że po pierwszych objawach entuzjazmu ślad zaginął wśród preferujących turniejowe rozgrywki, jedynie grający w tak zwany "open i narrative play" nie widzą problemów gnębiących tych pierwszych. Może czas zacząć bawić się graniem, a nie tylko przeliczać, kalkulować i szukać jedynej właściwej, idealnej metody na WYGRANIE! ...bitwy.

Ja tam jestem pełen nadziei, w zasadzie to nawet kciuki trzymam za to, żeby Kill Team rozwijał się w tak zastraszającym tempie jak dotychczas. Dzięki waszym pieniążkom i otwartym umysłom biznesmenów z GW, w ciągu zaledwie paru lat doczekamy się pełnej wersji, idealnie napisanego systemu Kill, Shadow, czy jak tam sobie to nazwą. Tego i Wam życzę z całego serca.

PS. Dziękuję przyjaciołom zza wschodniej graniczy, za udostępnienie materiałów testowych, które pozwoliły mi w cenie prądu, na przetestowanie kolejnej wersji beta gry KillTeam.
Palić! Mordować! Gwałcić! Rabować!

Awatar użytkownika
Mr.T
Posty: 353

Re: Nowy kill team

Post#30 » sob sie 18, 2018 10:38 am

Wiesz... Żeby mieć przyjemność z gry to nie możesz ciągle przegrywać :)
Miałem tak z orkami - bardzo mnie to zniechęciło do grania turniejowego i w ogóle do grania.

Kill team to dla mnie będzie dobra zabawa w niedzielę: grill na działaczce, piwo, ruiny i dobra zabawa. Szkoda tylko że nas dwóch będzie.

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 1103

Re: Nowy kill team

Post#31 » sob sie 18, 2018 11:17 am

Rozumiem, czasem człowiek ma pecha w kościach i żeby nie wiem jak dobrze grał, kości zawsze są "złe" i przegrywanie z takiego powodu jakoś przechodzi. Jednak jeśli gra jest pomyślana nieudolnie tak, że przewaga jednej ze stron jest nagminna i notoryczna, zaczynają się schody.
Nikt nie lubi przegrywać, a tam, gdzie w bitewniaku nie ma balansu, zawsze będzie niesprawiedliwość i zawsze będzie jakiś poszkodowany.
W Kill Team sprawa jest prosta i będę ją wyciągał na wierzch przy każdej okazji. System kości D6 ogranicza rozbieżność wysokości statystyk poszczególnych jednostek. Nowele, opowiadania, i inne Herezje Horusa wmawiają nam, że Space Marine potrafi wyrżnąć w pień dziesiątki gwardzistów, zanim sam padnie. Natomiast gra figurkowa, teoretycznie dbająca o równe szanse udowadnia nam, że byle kmieć rozkłada Marina na łopatki. Jednak gdyby użyć systemu kości D10 i zwiększyć różnicę między statystykami poszczególnych jednostek, te farmazony z książek byłby bardziej namacalne.
Jeśli jednak chodzi o sprawy, takie jak przykładowy psyker, z którym sobie nie radzicie, cóż, system tworzą ludzie, ludzie się mylą, a ja podpowiadam Wam... Wy też jesteście ludźmi, naprawcie we własnym zakresie błędy innych ludzi.
Szkoda tylko, że trzeba płacić za niedopracowany produkt i jeszcze rozkminiać jak go naprawić.
Palić! Mordować! Gwałcić! Rabować!

Awatar użytkownika
xyxel
Posty: 718

Re: Nowy kill team

Post#32 » ndz sie 19, 2018 1:17 am

Grałem przeciwko Genokradom Artois-a raz Necronami raz Orkami. Gęsto zastawione stoły, prawie zawsze można było mieć cover.
Necroni są mają dużą (przy dobrych rzutach) wytrzymałość z swoją zasadą Protokołów Reanimacyjnych ale jednak jest ich nieco mało. Orki nadrabiają liczebnością (zwłaszcza w misjach gdzie ma ona duże znaczenie) no i w walce są straszne czyli tak jak być powinno :)

Wróć do „Kill Team”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość