[FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Kiedy masz tylko 10 ludzików
Awatar użytkownika
KolPydnon
Posty: 360

[FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#1 » czw lis 03, 2016 10:41 pm

Na początek dziękuję wszystkim, którzy zgłosili się do mnie z zapytaniami dotyczącymi Kill Teama. Mam nadzieję, że byłem w stanie pomóc. Tak czy inaczej zauważyłem, że wiele z tych pytań powtarza się - stąd inicjatywa założenia tego tematu.

Chciałem także umieścić tu wskazówki pod kątem osób chcących w ten sposób zacząć przygodę z Warhammerem 40k, biorąc pod uwagę, że ten format rozgrywki wymaga tylko jednego oddziału i pozwala na stopniowe zapoznanie się z zasadami. Jeśli uda mi się zachęcić chociaż jedną osobę - uznam to za swój sukces.

Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie, propozycje i uwagi - im bardziej kompletne kompendium uzyskamy - tym lepiej.

Kill Team FAQ

Q: Czy Kill Team jest całkowicie autonomicznym systemem, czy też jedynie modyfikacją zasad Warhammera 40k?
A: Jest wariacją zasad i pozornie różni się kilkoma aspektami. W rzeczywistości - te kilka obostrzeń i zmian wystarczyło, by przekształcić czterdziestkę w pełnoprawny skirmish.

Q: Czy oznacza to, że potrzebuję rulebooka i codexu armii?
A: Teoretycznie: tak. W praktyce jednak wystarczy ten pierwszy - wiele zestawów od GW zawiera profile modeli dołączone do instrukcji montażu, a darmowe programy takie jak Battlescribe pozwalają nie tylko na ułożenie rozpiski, ale także podgląd statystyk i specjalnych zasad. Dla jednego, dwóch różnych oddziałów to rozsądne rozwiązanie.

Q: Oznacza to, że muszę znać zawartość całego, obszernego rulebooka?
A: Nie - to właśnie jest jedna z zalet Kill Teama. Obostrzenia wykluczają Monster Creatures, super-ciężkie pojazdy i wiele innych zasad. Poza tym nie trzeba od razu poznać wszystkich - wystarczą podstawy niezbędne do prowadzenia do walki swojego oddziału - resztę informacji można przyswoić w czasie.

Q: Jakie są zatem te obostrzenia?
A: Są niezwykle proste:
  • armia może zawierać dwa oddziały Troops (piechota liniowa frakcji), jeden Elit (zazwyczaj silne, wyspecjalizowane, nieliczne oddziały) i jeden Fast Attack (szybkie, mobilne jednostki, harcownicy, lekkie pojazdy)
  • armia musi zawierać cztery modele, nie będące pojazdami (np. transpotery Rhino) ani bestami (jak Chaos Spawn) Jeden z nich jest liderem, trójka innych - specjalistami
  • zabronione są jednostki mające więcej niż 3 rany (W) lub punkty pancerza (hull points)
  • pojazdy, których łączy pancerz (suma wartości AV z przodu, boku i tyłu) równa się, lub przekracza 33 nie są dopuszczone do rozgrywki
  • zabronione są latające jednostki
  • jednostki z rzutem na pancerz 2+ nie mogą być częścią drużyny w Kill Team

Q: Czy potrzebne jest coś jeszcze?

Ze sprzętu będziesz potrzebował: miarki calowej, kości sześciościennych, wzorniki (takie same jak do WFB) i opcjonalnie - znaczniki ran (do modeli z więcej niż jedną). W tej roli świetnie spisują się małe gumki recepturki...

Q: Które dokładnie jednostki są dozwolone?
A: Zapraszam do zapoznania się z tą tabelą (wersja WIP - jeżeli widzisz brakujące jednostki - proszę daj znać):

Obrazek

Q: Co z jednostkami z zasadą Brotherhood of Psykers/Sorcerrers? Czy mam niezależnych dziesięciu psioników?
A: Zgodnie z regułą Psychic Solitude żaden z członków tego oddziału nie jest psionikiem i nie generuje Warp Charge. Ponadto zakazanie jest generowanie mocy przywołujących nowe jednostki.

Q: Czy charakterystyczne dla armii zasady/bonusy obowiązują w Kill Team?

A: Tak, z kilkoma, wyszczególnionymi w suplemencie wyjątkami:
  • Codex: Chaos Daemons: Nie obowoiązują rzuty na Warp Storm. Wszystkie jednostki z zasadą Demonic Instability posiadają zamiast tego USR Fearless
  • Codex: Chaos Space Marines: Nie obowiązuje zasada Champion of Chaos
  • Codex: Cult Mechanicus: Brak dostępu do Canticles of Omnissiah
  • Codex: Skitarii: Brak dostępu do Doctrina Imperatives
  • Codes: Orks: Nie obowiązuje zasada Mob Rule
  • Codex: Khorne Daemonkin: Nie obowiązuje zasada The Blood for the Blood God!
Q: Jaki jest limit punktowy?
A: Standardowo jest to 200 pkt. Wartość tą można wyliczyć opierając się na kodeksie, lub tak jak wspomniano wcześniej - np. korzystając z aplikacji Battlescribe.

Q: Zatem od czego zacząć?
A: Wybierz armię, która najbardziej Cię interesuje - czy to z powodu jej tła fabularnego, wyglądu modeli czy sposobu, w jaki gra się daną frakcją. Teraz potrzebujesz tylko jednego oddziału - najlepiej zacząć od podstawowych, oznaczonych jako "Troops". Dalej wszystko zależy od Ciebie.

Q: Co z zestawami, które są w ofercie GW?
A:Biorąc pod uwagę przydatność zestawów Start Collecting! do Kill Teama (wszystkie kosztują 250zł) wygląda to następująco:
  • w 90-100% kompatybilne (nie licząc pojedynczych HQ, którzy mogą zastąpić liderów/sierżantów): Space Wolves, Deamons of Nurgle, Militarum Tempestus, Tau Empire, Dark Eldar
  • w 50% kompatybilne (pojedynczy pojazd/jednostka nie nadaje się do Kill Teama): Daemon of Khorne, Astra Militarum, Necrons, Tyranids
  • niekompatybilne (tylko jedna jednostka jest przydatna): Space Marines, Orks, Eldar, Blood Angels, Skitarii, Chaos Space Marines

HotR FAQ
W.I.P - będzie w osobnym temacie

Czy ktoś ma jeszcze pomysł co należałoby jeszcze dodać?
Ostatnio zmieniony śr lis 16, 2016 10:04 am przez KolPydnon, łącznie zmieniany 15 razy.
"All I ever wanted was the truth." - Book of Lorgar, First Canticle of Chaos

Awatar użytkownika
KolPydnon
Posty: 360

Re: [KILL TEAM] Jak zacząć, FAQ i dyskusja o zasadach

Post#2 » czw lis 03, 2016 10:59 pm

Nasze drużyny Kill Team
Dziękuję wszystkim, którzy udostępnili zdjęcia i skład swoich oddziałów. Pozwoliłem sobie wszystkie przypiąć w tym poście, jako ciekawe przykłady i fascynujące inspiracje dla innych graczy.

Na rozgrzewkę: oto "oficjalne" propozycje GW:
Obrazek
Skitarii: https://www.games-workshop.com/resources/PDF/Datasheets//Corruptio_Malum.pdf

Obrazek
Orki: https://www.games-workshop.com/resources/PDF/Datasheets//Snagrods_Burna_Boyz.pdf

Obrazek
Nekroni: https://www.games-workshop.com/resources/PDF/Datasheets//Pariah_Conflux.pdf

Obrazek
Militarum Tempestus: https://www.games-workshop.com/resources/PDF/Datasheets//Strike_Pack_Alphic.pdf

Obrazek
Harlekini: https://www.games-workshop.com/resources/PDF/Datasheets//Red_Death_of_Duriel.pdf

Adepta Sororitas: Sisters of Battle
Autor: Nemesis
Nemesis pisze:Obrazek
Fast Attack:
Seraphim Squad (5) [75]
-Seraphim, TEAM LEADER
-Seraphim, GUERILLA SPECIALIST (Infiltrate)
-Seraphim
-Seraphim
-Seraphim

Troops:
Battle Sister Squad (5) [85]
-Battle Sister Superior, Combi-Flamer, WEAPON SPECIALIST (Sniper)
-Battle Sister, Heavy Bolter, INDOMITABLE SPECIALIST (Relentless)
-Battle Sister, Flamer
-Battle Sister
-Battle Sister

-Sororitas Rhino [40]


Adeptus Astartes: Grey Knights
Autor: Nemesis
Nemesis pisze:Obrazek
Fast Attack:
Interceptor Squad (7) [200]
-Interceptor Justicar, Melta-bombs, TEAM LEADER
-Interceptor, Nemesis Daemon Hammer, COMBAT SPECIALIST (Killer Instinct)
-Interceptor, Incinerator, WEAPON SPECIALIST (Sniper)
-Interceptor, Nemesis Force Halberd, INDOMITABLE SPECIALIST (Feel No Pain)
-Interceptor
-Interceptor
-Interceptor
Ostatnio zmieniony ndz lis 13, 2016 10:17 pm przez KolPydnon, łącznie zmieniany 7 razy.
"All I ever wanted was the truth." - Book of Lorgar, First Canticle of Chaos

Awatar użytkownika
Thinros
Posty: 180

Re: [KILL TEAM] Jak zacząć, FAQ i dyskusja o zasadach

Post#3 » pt lis 04, 2016 9:30 am

@KolPydnon: Świetna robota z zestawieniem i FAQ!

Mam tylko pytanie odnośnie tabelki z dowolnymi oddziałami. Chodzi oczywiście o Space Wolves - czy jednostka Lone Wolf, która w kodeksie Wulfen Edition występuje zarówno jako NFO jak i Elite będzie mogła być brana?

Czy grając umawiamy się na jakiś limit punktowy, jaki może mieć armia?
Wh40k: Space Wolves, CSM
BMG: Brave & the Bold, Penguin, Organized Crime, Joker, Suicide Squad
Infinity: Tohaa (w przygotowaniu)

Awatar użytkownika
Vespan
Posty: 702

Re: [KILL TEAM] Jak zacząć, FAQ i dyskusja o zasadach

Post#4 » pt lis 04, 2016 10:08 am

Zasady kill tema sugerują 200 ptk. Czyli wychodzą 2-3 unity.
Nie widzę przeszkód w braniu lone wolfa. Chyba, że ma nielegalne statystyki (ale chyba nie ma ani >3W ani save 2+).
Taki lone wolf w kill teamie ma pewnie duże większy sens, niż w zwykłym 40k :)
Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania :)

Awatar użytkownika
KolPydnon
Posty: 360

Re: [KILL TEAM] Jak zacząć, FAQ i dyskusja o zasadach

Post#5 » pt lis 04, 2016 11:24 am

@Thinros Tabelka ma charakter podglądowy - jak słusznie zauważyłeś nie zawiera części jednostek. Lone Wolf jest jak najbardziej legalny. Wczoraj dopiero rozpocząłem pracę nad tematem, ale jak już wcześniej zadeklarowałem - będę go cały czas uzupełniał. Opracowanie naszej tabelki (a nie znalezionej w odmętach Internetu) jest kolejnym punktem na liście. Proszę o trochę czasu...

@Vespan Dziękuję za przypomnienie. Że też zapomniałem o czyś tak podstawowym (od razu to koryguję...)

Na koniec dziękuję wszystkim za ich uwagi i sugestie - od początku chciałem, by ten temat był efektem pracy zbiorowej i obiecuję, że tak będzie.
Ostatnio zmieniony pt lis 04, 2016 10:26 pm przez KolPydnon, łącznie zmieniany 1 raz.
"All I ever wanted was the truth." - Book of Lorgar, First Canticle of Chaos

Awatar użytkownika
Vespan
Posty: 702

Re: [KILL TEAM] Jak zacząć, FAQ i dyskusja o zasadach

Post#6 » pt lis 04, 2016 11:53 am

Kill team GW jest bez wątpienia lepszy dla nowych graczy. Tak naprawdę to z 10-osobowego pudełka taktycznych SM można zrobić cały kill team: Veteran sargeant z power swordem, jeden lascannon, jeden grav gun i 7 zwykłych z bolterami. Albo zrezygnować z jakichś ulepszeń i dokupić rhinosa.
Rozegrałem jak na razie 3 gry oryginalnego kill teama i były bardzo przyjemne. Podoba mi się zasadza "break the enemy", gdzie po zabiciu połowy armii wroga pozostali co turę testują LD czy sie nie złamali i nie ucieki ze stołu. Daje to szansę na ugryzienie jednostek, które normalnie są trudne do ruszenia.

W zasadzie są dwie rzeczy których mi brakuje, ale przy założeniach jakie GW wydawało się mieć wydając te zasady, obecna postać kill teama wydaje się uzasadniona.
Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania :)

Awatar użytkownika
pokrzyw
Posty: 501

Re: [KILL TEAM] Jak zacząć, FAQ i dyskusja o zasadach

Post#7 » pt lis 04, 2016 12:24 pm

Proponuję rozkręcić kill team podstawowy (made by GW) jako entry point dla młodych graczy (może zamiennie z patrolami).

Niestety wszelkie modyfikacje autorskie powodują skomplikowanie super prostego konceptu.


Posprzątałem zgodnie z wolą autora wątku co się dało. Dalsze HotRowanie i porównywanie długości Donga będzie wycinane. Macie temat do tego obok ;)

Awatar użytkownika
KolPydnon
Posty: 360

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#8 » pt lis 04, 2016 11:49 pm

@Pokrzyw
Bardzo dziękuję. Teraz każdy powinien łatwiej znaleźć to, co go interesuje.

Postęp prac:
Wkleiłem już tabelę jednostek dostępnych dla sił Imperium. Bardzo proszę użytkowników forum o o jej weryfikację - nie chciałbym czegokolwiek pominąć. Szczególnie tyczy się to Adepta Sororitas. Teraz będziemy mogli wprowadzać na bieżąco korekty czy dodawać kolejne frakcje. Mam też nadzieję, że taka postać jest znacznie bardziej czytelna, niż ta znaleziona w odmętach Internetu. :) Chaos i Xenos już są w drodze...

I kolejna mała prośba: Czy ochotnicy mogliby umieścić w tym temacie własną propozycję drużyny Kill Team? Chciałbym zebrać choć po jednym przykładzie dla każdej frakcji. Gdyby okraszona była jeszcze zdjęciem - byłbym niezmiernie wdzięczny. Takie nasze małe kompendium - może kogoś zainspiruje, pokaże wachlarz możliwości, zachęci do rozpoczęcia przygody z WH40k?
"All I ever wanted was the truth." - Book of Lorgar, First Canticle of Chaos

Awatar użytkownika
Mr.T
Posty: 310

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#9 » sob lis 05, 2016 5:09 am

Wrzucanie zdjęć darmowych datasheetow jest zabronione? Bo mam do orków takowe.

Awatar użytkownika
Nemesis
Posty: 183

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#10 » sob lis 05, 2016 5:45 pm

I kolejna mała prośba: Czy ochotnicy mogliby umieścić w tym temacie własną propozycję drużyny Kill Team?
...Gdyby okraszona była jeszcze zdjęciem - byłbym niezmiernie wdzięczny.


Proszę bardzo - moje przykładowe Kill Teamy (zdjęcią takie sobie wyszły, a figurki jeszcze w warsztacie):

SISTERS OF BATTLE KILL TEAM
Obrazek
Fast Attack:
Seraphim Squad (5) [75]
-Seraphim, TEAM LEADER
-Seraphim, GUERILLA SPECIALIST (Infiltrate)
-Seraphim
-Seraphim
-Seraphim

Troops:
Battle Sister Squad (5) [85]
-Battle Sister Superior, Combi-Flamer, WEAPON SPECIALIST (Sniper)
-Battle Sister, Heavy Bolter, INDOMITABLE SPECIALIST (Relentless)
-Battle Sister, Flamer
-Battle Sister
-Battle Sister

-Sororitas Rhino [40]

GREY KNIGHTS KILL TEAM
Obrazek
Fast Attack:
Interceptor Squad (7) [200]
-Interceptor Justicar, Melta-bombs, TEAM LEADER
-Interceptor, Nemesis Daemon Hammer, COMBAT SPECIALIST (Killer Instinct)
-Interceptor, Incinerator, WEAPON SPECIALIST (Sniper)
-Interceptor, Nemesis Force Halberd, INDOMITABLE SPECIALIST (Feel No Pain)
-Interceptor
-Interceptor
-Interceptor

Awatar użytkownika
KolPydnon
Posty: 360

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#11 » ndz lis 06, 2016 11:24 am

@Nemesis Bardzo dziękuję. Już umieściłem je w drugim poście. Wiem, że nie daję dobrego przykładu, nie umieszczając jeszcze swoich pomysłów, ale niestety nie mam po ręką żadnego ładnego terenu. Jednakże obiecuję, że umieszczę je najpóźniej we wtorek, i to niekoniecznie wyłącznie Chaos...
"All I ever wanted was the truth." - Book of Lorgar, First Canticle of Chaos

Awatar użytkownika
pokrzyw
Posty: 501

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#12 » ndz lis 06, 2016 6:23 pm

Taka mała myśl.. Chłopaki mają tam 7 psykerow?

Awatar użytkownika
KolPydnon
Posty: 360

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#13 » ndz lis 06, 2016 6:26 pm

Nie, Brotherhood of Psykrers nie działa w Kill Teamie. Chyba w innym temacie Xyxel pokazał, że omijają to tylko Pink Horrory. I to tylko RAW - a zatem też nie (uff...) :).

Kolejna rzecz, którą należy dodać do FAQ, razem ze szczególnymi przypadkami dla niektórych frakcji.
"All I ever wanted was the truth." - Book of Lorgar, First Canticle of Chaos

Awatar użytkownika
pokrzyw
Posty: 501

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#14 » ndz lis 06, 2016 6:39 pm

Ale Sierak mógłby być psykerem.

Awatar użytkownika
KolPydnon
Posty: 360

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#15 » ndz lis 06, 2016 6:50 pm

Może się mylę, ale Brotherhood of Psykers to USR kodeksu Grey Knights, a sierżant daje jedynie wyższy LD (co jest średnio użyteczne w 7-mej edycji, o czym wiedzą Tyranidzi...)
"All I ever wanted was the truth." - Book of Lorgar, First Canticle of Chaos

Awatar użytkownika
Nemesis
Posty: 183

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#16 » ndz lis 06, 2016 7:57 pm

No niestety w Kill Teamie się grey knightom trochę oberwało, bo jednak gdzieś w ich koszcie punktowym ten brotherhood of psykers jest wzięty pod uwagę, a pożytku nie ma, chociaż z 2 strony force weapony przy maksymalnym armorze 3+ zawsze spoko.
Wyższy Ld się do perilów przydaje.

Awatar użytkownika
KolPydnon
Posty: 360

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#17 » ndz lis 06, 2016 9:43 pm

Tracąc możliwość rzucenia Force, które daje tak naprawdę tylko Instant Death nie stracili dużo w formacie, gdzie dominują modele z 1W, chyba, że mieli dostęp do innych dyscyplin. Niestety taka jest cena prostoty i elegancji zasad Kill Teama - gwałtownie zmienia się balans sił.

Tak z czystej ciekawości - czy jakakolwiek frakcja ma dostęp do psykerów bez zasady Brotherhood of Psykers? Wyrdwane Psykers IG odpadają. Czy Eldarzy (Warlock?) mają w tym względzie przewagę?

A pisząc o Tyranidach miałem na myśli fakt, że LD był używany w szóstej edycji do rzucania czarów, a nie tylko Perils of the Warp. Tam ich modyfikator -3LD rzeczywiście bolał... W erze przerzutów i negowania negatywnych efektów Shadow of the Warp nie jest już tak skuteczny. :(
"All I ever wanted was the truth." - Book of Lorgar, First Canticle of Chaos

Awatar użytkownika
Nemesis
Posty: 183

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#18 » ndz lis 06, 2016 9:48 pm

Każdy GK ma jeszcze hammerhand (+2 Siły) i banishment (przeciw demonom).

Awatar użytkownika
pokrzyw
Posty: 501

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#19 » ndz lis 06, 2016 10:29 pm

Nie każdy ma hammerhand..

Akolici inkwizycji mają brotherhood, ale wykupuje im to pojedynczo(na 10os oddział bierzesz 2 psykerow, traktowanych jako bop). Chciałem sobie zrobić taką bandę z jednym dwoma psykeremi..

Awatar użytkownika
KolPydnon
Posty: 360

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#20 » ndz lis 13, 2016 2:55 pm

Skończyłem pracę nad tabelą dozwolonych jednostek - mam nadzieję, że nie zawiera już błędów. Jeżeli ktoś coś jednak zauważy - proszę o informację. Czy ktoś ma pomysł, co można byłoby jeszcze uwzględnić w FAQ?
"All I ever wanted was the truth." - Book of Lorgar, First Canticle of Chaos

Awatar użytkownika
Mr.T
Posty: 310

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#21 » ndz lis 13, 2016 9:26 pm

Datasheet wrzucić te od GW w spoilerach czy coś. Jest do smów, tau, orków to i pewnie inne się znajdą.

Awatar użytkownika
KolPydnon
Posty: 360

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#22 » ndz lis 13, 2016 10:11 pm

@Mr. T
Dziękuję za przypomnienie. Niestety na naszym forum nie ma funkcji spoiler - zatem posty (zwłaszcza galeria) będą przydługie.

Pięć z nich rzeczywiście jest ogólnodostępnych ze strony GW (a przynajmniej tam się znajduje ;)). Są już umieszczone tam, gdzie trzeba. Niestety nie w przypadku datasheetów Squad Stronus (SM) oraz Strike Squad Bright Conquest (Tau) - znajdują się one w podręczniku do Kill Teama, zatem nie mogę legalnie umieścić ich tutaj (przynajmniej do momentu, gdy otrzymam zielone światło od moderatorów). Ponadto w przypadku tego ostatniego - kosztuje on tylko 134 punkty - to trochę za mało. A liczę, że ktoś wrzuci swoją propozycję Kill Teama dla Adeptus Astartes (która będzie na pewno o niebo ciekawsza :)).

Jeszcze raz przepraszam za opóźnienie - dziś kończę domalowywać ostatnie detale, a we wtorek zrobię sesję zdjęciową i wrzucę moje, osobiste propozycje.
"All I ever wanted was the truth." - Book of Lorgar, First Canticle of Chaos

Duderson
Posty: 410

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#23 » wt lis 15, 2016 12:32 am

Zainteresowałem się tym systemem za względu na figurki SW, niewielkie koszta i kompatybilność zestawu Start Collecting. Mam parę pytań:
1. Co jeszcze oprócz figsów muszę kupić?
2. Czy zestaw start collecting starczy do grania, czy jest to niezbędne minimum do którego będę musiał co chwila coś dokupowac?
3. Bronie na magnesy - dużo z tym roboty? Będzie trzymać jak z jednej strony dam flexmetal?
4. Czy w pidełkach wilków są jakieś kalkomanie, czy też też te graficzki na naramiennikach to freehandy?
Z góry dzięki za odpowiedzi

Awatar użytkownika
KolPydnon
Posty: 360

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#24 » wt lis 15, 2016 4:39 am

Cześć,
Cieszę się, że zainteresowałeś się Kill Teamem. Postaram się odpowiedzieć na Twoje pytania:

1. Poza samym suplementem? (tu służę pomocą - proszę o PW) Niezbędne jest zapoznanie z rulebookiem do 7-mej edycji. Odradzam jednak zakup wersji "papierowej" - być może za pół roku pojawi się kolejna odsłona zasad. W razie potrzeby proszę o kontakt, to pożyczę mój zapasowy.
Kolejnym krokiem jest codex armii. Tak jak pisałem w pierwszym poście - można obejść ten punkt np. korzystając z Battlescribe'a. Ostatecznie jednak sugerował bym taki zakup w przyszłości - jest to kopalnia fluffu, inspiracji do malowania i najwygodniejsze oraz pełne kompendium zasad dla tej armii.
Ze sprzętu: miarka calowa, kości, wzorniki (te ostatnie kosztują 15zł) i opcjonalnie - znaczniki ran (do kawalerii). W tej roli świetnie spisują się małe gumki recepturki...

2. Zestaw wilków jest chyba najlepszy ze wszystkich: otrzymujesz w nim Thunderwolf Calvary (bardzo silna, acz kosztowna jednostka), Wolf Lorda (który może pełnić rolę Lone Wolfa, lub sierżanta jednego z oddziałów) oraz zestaw Wolf Pack (z którego możemy skleić dwa pięcioosobowe oddziały Wolf Guard - elity lub Grey Hunters - piechotą liniowa lub Bloodclaws - tańsza wersja do walki wręcz. Wszystko w dowolnej kombinacji).
Uzyskasz aż nadto jednostek do Kill Teama - pozwala to na kilka diametralnie różnych składów. Motyw pozostaje ten sam: walka na średnim dystansie, ale przede wszystkim - wręcz. Co cię ominie? Ciężkie uzbrojenie (Long Fangs) i wariacja Blood Claw z plecakami odrzutowymi (Skyclaws). Wątpię jednak, czy są oni niezbędni.

3. Zalecam dokładne zaplanowanie pracy - ułatwia to dalsze kroki. Efekt końcowy wart będzie wysiłku. Osobiście łączę wszystkie elementy dwoma magnesami neodymowymi, ale do mniejszych powinien wystarczyć jeden i kawałek blaszki.

4. Tak, powinny być w nich kalkomanie, ale bardzo prosiłbym o potwierdzenie tego przez graczy SW.

I to chyba tyle. Gdybyś miał jeszcze jakieś pytania - postaram się pomóc (razem z całą naszą czterdziestkową społecznością). Jeszcze raz prosiłbym o komentarz graczy Space Wolves. (ja tylko dostaję od nich łomot :lol:)
Jeśli chciałbyś zobaczyć jak to wygląda w praktyce - mógłbym przygotować grę demonstracyjną (Dark Angels vs Chaos Space Marines).
Już teraz także serdecznie zapraszam na event/turniej, który ma odbyć się na początku grudnia. Będzie to premiera Kill Teamu, więc wszyscy będziemy się uczyć :).

Na koniec pozostaje mi tylko życzyć powodzenia w odkrywaniu mroków czterdziestego millenium.
"All I ever wanted was the truth." - Book of Lorgar, First Canticle of Chaos

Awatar użytkownika
Thinros
Posty: 180

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#25 » wt lis 15, 2016 9:36 am

Gram Wilkami, postaram się pomóc :)

Duderson pisze:2. Czy zestaw start collecting starczy do grania, czy jest to niezbędne minimum do którego będę musiał co chwila coś dokupowac?

KolPydnon pisze:Ciężkie uzbrojenie (Long Fangs) i wariacja Blood Claw z plecakami odrzutowymi (Skyclaws). Wątpię jednak, czy są oni niezbędni.


Long Fangs są Heavy Support więc w Kill Team od GW ich nie weźmiesz. Sky Claws, możesz łatwo zrobić dokupując same plecaki i magnesując je i zakładając na zmianę ze zwykłymi (sam tak zrobiłem). Poza tym Sky Claws to slot FA, a tutaj masz dużo lepsze jednostki do wyboru.

Duderson pisze:3. Bronie na magnesy - dużo z tym roboty? Będzie trzymać jak z jednej strony dam flexmetal?


Roboty nie ma dużo, wystarczy małe wiertło i super glue. Polecam jednak, tak jak napisał KolPydnon mocno przemyśleć magnesowanie, jeśli chcesz grać klimatycznie, to pamiętaj że kolor prawego naramiennika wilków oznacza do jakiego oddziału należą (lewy malujesz na kolor wybranej kompani). warto o tym pomyśleć i zrobić ten prawy naramiennik na magnesie i zmieniać go sobie w zależności od oddziału jakim mają być Twoi żołnierze :)

Duderson pisze:4. Czy w pidełkach wilków są jakieś kalkomanie, czy też też te graficzki na naramiennikach to freehandy?
Z góry dzięki za odpowiedzi


Potwierdzam są, ale jeśli będzie Ci za mało, mam ich opór i odstąpię za uścisk dłoni :)
Wh40k: Space Wolves, CSM
BMG: Brave & the Bold, Penguin, Organized Crime, Joker, Suicide Squad
Infinity: Tohaa (w przygotowaniu)

Awatar użytkownika
KolPydnon
Posty: 360

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#26 » wt lis 15, 2016 1:28 pm

Thinros pisze:Long Fangs są Heavy Support

Mój błąd. Dość głupi - biorąc pod uwagę fakt, że od zera tworzyłem tabelę dozwolonych jednostek ;)

Przykładowe rozpiski, jakie przychodzą mi do głowy:

Trudno ułożyć coś z kawalerią na 200 pkt, ale to moja próba:
Thunderwolf Calvary
-----Thunderwolf Calvary [CCW] SPECIALIST: Combat Specialist: Killer Instinct (wound on 2+ in CC)
-----Thunderwolf Calvary [Frost Axe] LEADER
-----Thunderwolf Calvary Pack Leader [Wolf Claw] SPECIALIST: Indominable Specialist (Crusader)
Lone Wolf [Frost Sword] SPECIALIST: Dirty Fighter Specialist: Dirty Blows (Shred in CC)
Tylko 4 modele, każdy z 2W i uzbrojone po zęby. Absolutni minimalizm - nie wiem, czy sprawdzi się w praktyce. Alternatywnie bierzemy 5 Blood Clawów i mamy zawrotne 20 punktów na ulepszenia. Nie wiem, czy to jest lepszy pomysł...

O wiele łatwiej stworzyć listę opartej na samej piechocie:
Lone Wolf [Frost Sword] SPECIALIST: Combat Specialist: Hatred
Grey Hunters
----- Grey Hunter [Bolgun, CCW] LEADER
----- Grey Hunter [Plasmagun, CCW] SPECIALIST: Guerilla Specialist: Preferred Enemy
----- 3x Grey Hunter [Boltgun, CCW]
Blood Claws
----- Blood Claw [Flamer] SPECIALIST: Weapon Specialist: Master-Craftsman (master-crafted flamer)
----- 4x Blood Claw [CCW]

To są tylko moje trzy grosze i bardzo prosiłbym gracza SW do zamieszczenia komentarza, lub wskazania własnej, lepszej rozpiski.

Tak czy inaczej: zaplanuj dokładnie jakie są Twoje ulubione rozpiski i sprawdź, czy starczy na wszystko części. Później - tak jak pisał Thinros - to tylko kwestia precyzyjnego nawiercenia (najlepiej najpierw oznacz punkt za pomocą igły) i umieszczenia magnesu w powstałym otworze. I ostatnia rada tycząca magnesowania: nigdy nie wkładaj ich pojedynczo, ale jako część "słupka" mającego na drugim końcu pasujący, zmagnetyzowany już element - nie pogubisz się z polaryzacją. (a naprawienie tego błędu to często droga przez mękę...)
"All I ever wanted was the truth." - Book of Lorgar, First Canticle of Chaos

Awatar użytkownika
omadan
Posty: 165

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#27 » wt lis 15, 2016 5:52 pm

@Duderson

Ja też gram SW, ale chyba nic nowego nie powiem, bo już moi przedmówcy dokładnie opisali temat. Pytałeś czy trzeba będzie dokupować nowe jednostki. Powiem tak: jak ci się gra spodoba to będziesz z czasem chciał coś zmienić w swojej ekipie kill team i wtedy nowe modele się przydadzą. 200 pkt. to nie jest dużo i nie wychodzi jakoś drogo w modelach. Z czasem możesz dokupić skyclawów (marines z jumpakami), małe wilczki lub landspeedera żeby uatrakcyjnić swoją ekipę. To nie są jakieś straszne koszta.
Co do opcji wystawianie kill team ze start collecting to propozycje Kolpydnon'a są bardzo dobre. Ja bym może od siebie dodał

Wariant I

3xthunderwolves (bolt pistol, ccw = 120)
5xgrey hunters (bolter, bolt pistol, ccw = 70)

To naprawdę mocny team. Albo

Wariant II

5xgrey hunters (bolter, bolt pistol, ccw, plasmagun = 85)
5xblood claws (bolter, ccw, power sword = 75)
i za resztę lone wolfa + na co wystarczy

Jak widzisz to już w sumie 4 rozpiski z jednego pudełka :)

Duderson
Posty: 410

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#28 » wt lis 15, 2016 8:22 pm

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Jeszcze jedno pytanko: czy w KT gra się na wyżynkę, czy są jakieś scenariusze?

Awatar użytkownika
omadan
Posty: 165

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#29 » wt lis 15, 2016 9:02 pm

Są scenariusze, dość zróżnicowane.

Awatar użytkownika
Thinros
Posty: 180

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#30 » wt lis 15, 2016 9:36 pm

Dzisiaj zagrałem 3 gry z KolPydnonem, bardzo fajne zasady. A w kwestiach organizacyjnych, to w niecałe 4h zagraliśmy prawie pełne 3 gry.

Dzisiaj grałem taką rozpiska:

+++ Kill Team (Warhammer 40,000 7th Edition v2004) (200pts) +++

++ Kill Team Detachment (Space Wolves: Codex (2014) v2003) (200pts) ++

+ Elites (45pts) +

····Lone Wolf (45pts)
······Power Armour [Storm Bolter, Wolf Claw]

+ Fast Attack (40pts) +

····Fenrisian Wolves (40pts) [5x Fenrisian Wolf]

+ Troops (115pts) +

····Grey Hunters (115pts) [Close Combat Weapon]
······Grey Hunter [Bolt Pistol, Bolter]
······Grey Hunter [Bolt Pistol, Bolter]
······Grey Hunter [Bolt Pistol, Bolter]
······Grey Hunter [Bolt Pistol, Bolter]
······Grey Hunter [Bolt Pistol, Bolter]
······Grey Hunter [Bolt Pistol, Bolter]
······Grey Hunter (Special Weapon) [Bolt Pistol, Plasma Gun]

Created with BattleScribe


Wniosek po grze jest taki, że Fenrisian Wolves nie są do Kill Teama ;-)

@Duderson

Start Collecting pozwala złożyć jeszcze coś takiego, to tylko modyfikacja tego co napisał Omadan, ale daje Ci opcje na dwie bronie specjalne.


+++ TWC SW (Warhammer 40,000 7th Edition v2004) (200pts) +++

++ Kill Team Detachment (Space Wolves: Codex (2014) v2003) (200pts) ++

+ Fast Attack (135pts) +

····Thunderwolf Cavalry (135pts)
······Thunderwolf Cavalry [Bolter, Chainsword]
······Thunderwolf Cavalry [Bolter, Chainsword]
······Thunderwolf Cavalry Pack Leader [Chainsword, Plasma Pistol]

+ Troops (65pts) +

····Blood Claws (65pts)
······5x Blood Claw [5x Bolt Pistol, 4x Chainsword, Flamer]

Created with BattleScribe
Wh40k: Space Wolves, CSM
BMG: Brave & the Bold, Penguin, Organized Crime, Joker, Suicide Squad
Infinity: Tohaa (w przygotowaniu)

Awatar użytkownika
omadan
Posty: 165

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#31 » wt lis 15, 2016 9:57 pm

hehe Thinros ja grałem na 10 małych wilczkach i mam te same wrażenia :) Ogólnie są ok, tylko brak save jest ich poważnym minusem. Twoja ostatnia rozpiska jest też bardzo fajna ale niestety w pudle nie ma flamera, więc ten bits trzeba by sobie jakoś załatwić.

Awatar użytkownika
KolPydnon
Posty: 360

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#32 » wt lis 15, 2016 10:27 pm

Z mojej perspektywy problem z wilkami jest jeden - ich pancerz (lub jego brak). Mają takie statystyki jak Space Marines, są skuteczne w walce wręcz, ale niestety - muszą się tam dostać. O ile jednak jest wiele innych jednostek, które mają ten sam problem - są one tańsze/łatwiejsze do ukrycia (jak na przykład kultyści). Ciężko jest, nawet gdy teren umieszczony jest dość gęsto dostać się do celu. W Kill Teamie dominują Space Marines, zatem trzeba przygotować się, że każdy pancerz gorszy niż 4+ nie sprawdzi się na otwartych przestrzeniach. Takie jednostki muszą kurczowo trzymać się w ruinach.

Duderson pisze:Jeszcze jedno pytanko: czy w KT gra się na wyżynkę, czy są jakieś scenariusze?

W podręczniku znajduje się podstawowe sześć scenariuszy:
  • walka o kontrolę trzech punktów na polu bitwy
  • walka o kontrolę trzech punktów na polu bitwy, ale jednostki są rozproszone po całym polu bitwy, wiele z nich wychodzi z rezerw a noc trwa całą grę
  • polowanie na specjalistów i lidera przeciwnika, chroniąc jednocześnie swoich
  • jeden z grających musi przebić się przez linię wroga, drugi - uniemożliwić mu to
  • walka o jedną z ruin, dominującą nad całym polem bitwy
  • walka o jedną z sześciu skrzyń w której znajdują się cenne zasoby. Najpierw trzeba je jednak znaleźć...
Kilka razy widziałem już sytuacje, gdy jeden z graczy zniszczył niemalże drugiego, ale ten - zdołał wykonać cele misji i zwyciężyć. "Wyżynka" rzadko kiedy jest najlepszym rozwiązaniem w Kill Team.
"All I ever wanted was the truth." - Book of Lorgar, First Canticle of Chaos

Duderson
Posty: 410

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#33 » wt lis 15, 2016 10:49 pm

KolPydnon pisze:Z mojej perspektywy problem z wilkami jest jeden - ich pancerz (lub jego brak). Mają takie statystyki jak Space Marines, są skuteczne w walce wręcz, ale niestety - muszą się tam dostać. O ile jednak jest wiele innych jednostek, które mają ten sam problem - są one tańsze/łatwiejsze do ukrycia (jak na przykład kultyści). Ciężko jest, nawet gdy teren umieszczony jest dość gęsto dostać się do celu. W Kill Teamie dominują Space Marines, zatem trzeba przygotować się, że każdy pancerz gorszy niż 4+ nie sprawdzi się na otwartych przestrzeniach. Takie jednostki muszą kurczowo trzymać się w ruinach.

Duderson pisze:Jeszcze jedno pytanko: czy w KT gra się na wyżynkę, czy są jakieś scenariusze?

W podręczniku znajduje się podstawowe sześć scenariuszy:
  • walka o kontrolę trzech punktów na polu bitwy
  • walka o kontrolę trzech punktów na polu bitwy, ale jednostki są rozproszone po całym polu bitwy, wiele z nich wychodzi z rezerw a noc trwa całą grę
  • polowanie na specjalistów i lidera przeciwnika, chroniąc jednocześnie swoich
  • jeden z grających musi przebić się przez linię wroga, drugi - uniemożliwić mu to
  • walka o jedną z ruin, dominującą nad całym polem bitwy
  • walka o jedną z sześciu skrzyń w której znajdują się cenne zasoby. Najpierw trzeba je jednak znaleźć...
Kilka razy widziałem już sytuacje, gdy jeden z graczy zniszczył niemalże drugiego, ale ten - zdołał wykonać cele misji i zwyciężyć. "Wyżynka" rzadko kiedy jest najlepszym rozwiązaniem w Kill Team.
O i to mnie bardzo cieszy, podobnie jest w moim ulubionym OiM. Można natłuc multum jednostek wroga, ale przegrać, bo zapomniało się o celach misji.
I jeszcze jedno: czy wzorniki z WFB i 40k są takie same?

Awatar użytkownika
omadan
Posty: 165

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#34 » wt lis 15, 2016 10:53 pm

tak

Awatar użytkownika
KolPydnon
Posty: 360

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#35 » śr lis 16, 2016 11:07 pm

Na początku chciałbym jeszcze raz podziękować Thinrosowi za miło spędzony czas i rozegrane trzy potyczki w Kill Teama.

Czas na wysunięte wioski:

  • T6 jest bardzo silną cechą, ale nie czyni jednostek niezniszczalnymi - wciąż są do dyspozycji autoguny, plasmaguny czy melty
  • Jednostki na motorach są bardzo silną opcją i ich mobilność jest nieoceniona. Jednakże - w walce wręcz (zwłaszcza z przeciwnikiem z bronią z AP3) mogą szybko polec, a strata ta będzie bolesna.
  • Wszystkie Power Weapons są niezwykle silne - tak naprawdę jedyną ochroną przed nimi jest wysoki Toughness, ale i tak ryzyko jest duże. Specjaliści do walki wręcz potrafią poczynić naprawdę spore spustoszenie. Należy na nich skupić siłę ognia, gdy znajdą się niebezpiecznie blisko.
  • Dachy budynków są dobrym punktem strategicznym - jednostki na nich kontrolują duży obszar, trudniej je zaszarżować i posiadają cover save.
  • Nie zawsze należy atakować frontalnie, czasami lepiej jest pierwsze dwie tury bawić się w Inkwizytora i heretyka - utrata specjalisty na samym początku bardzo boli i ogranicza opcje taktyczne. Jeśli uda się zwabić przeciwnika w pułapkę - tym lepiej.
  • Pojedynczy model nie ma szans - lepiej sprawdzają się małe, nawet dwuosobowe grupki.
  • Jednostki z kiepskim armor save muszą skakać od osłony do osłony - gdy większość broni ma AP5 - podkoszulek jest bezużyteczny... Jednakże nie można ich zupełnie skreślać - potrafią dać radę (jeden z moich kultystów zabił dwóch SM - jednego w drugiej turze walki wręcz (a to na niego była szarża), drugiego - pojedynczym strzałem z autopistola. W Kill Teamie najwspanialsze są właśnie takie momenty - gdy kolejny wojownik tworzy własną historię (ten dostanie upgrade podstawki ;))
I to chyba tyle... I tak: znowu zapomniałem zrobić zdjęć. Po prostu system naprawdę wciąga i grając zapomina się o tym lub owym... Następnym razem będę pamiętać (chyba).
"All I ever wanted was the truth." - Book of Lorgar, First Canticle of Chaos

Awatar użytkownika
Thinros
Posty: 180

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#36 » czw lis 17, 2016 12:08 pm

KolPydnon pisze:I to chyba tyle... I tak: znowu zapomniałem zrobić zdjęć. Po prostu system naprawdę wciąga i grając zapomina się o tym lub owym... Następnym razem będę pamiętać (chyba).


Ja zrobiłem 2 :D

Obrazek

Obrazek
Wh40k: Space Wolves, CSM
BMG: Brave & the Bold, Penguin, Organized Crime, Joker, Suicide Squad
Infinity: Tohaa (w przygotowaniu)

Awatar użytkownika
BuyBack
Posty: 229

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#37 » czw lis 17, 2016 3:04 pm

fajne ujęcia :)

Awatar użytkownika
Darson
Posty: 140

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#38 » pn lis 28, 2016 2:58 pm

Hej, w związku z tym, że jeszcze nigdy nie grałem w kill-teama, mam kilka pytań odnośnie zasad. Bo o ile dobrze mi wiadomo, każdy model w kill teamie jest autonomiczny. Czy to oznacza, że umiejętności czy wargear działające na unit w kill teamie będą działały tylko na jeden model? Druga rzecz z tym związana, czy podobnie markerlighty będą wspomagały tylko jeden model, a nie cały oddział? Czy też jest to po prostu coś w stylu, że każdy model ma split fire i nie ma potrzeby zachowania koherencji? Chyba, że w ogóle coś źle zrozumiałem.
"A good warrior strikes fast, but retreats faster."

Awatar użytkownika
KolPydnon
Posty: 360

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#39 » pn lis 28, 2016 3:21 pm

Każdy model jest osobną jednostką (nawet drony), zatem markerlighty działają tylko na jedną z jednostek. Przyznaję, że uderza to mocno w Tau, ale proszę pamiętać, że Supporting Fire wciąż ma zastosowanie. Jednostki z JSJ też potrafią być groźne w tak gęsto upakowanym terenie.
"All I ever wanted was the truth." - Book of Lorgar, First Canticle of Chaos

Awatar użytkownika
Vespan
Posty: 702

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#40 » pn lis 28, 2016 3:25 pm

Każdy model jest osobnym, unitem. Tym samym wargear dający bonus danemu unitowi ograniczy się do jednego modelu, zatem raczej nie warto prać rzeczy tego typu. Markerlighta wykorzysta tylko jeden strzelający model.
Nie ma żadnego splitfire, ale jeden ze specjalistów może wziąć specjalną zdolność, która pozwala przydzielić każdy strzał ze swojej broni do innego celu. Czyli Crisis z burst cannonem mógłby strzelić do 4 różnych celów.
Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania :)

Awatar użytkownika
Darson
Posty: 140

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#41 » pn lis 28, 2016 3:30 pm

Czyli rozumiem, że jeżeli Bryczersi Tau mają dronę dającą im 5++ to tylko ta drona go będzie miała. Szkoda, cóż, wymyśli się coś innego. :( A jak wyglądają te zasady dodatkowe? To są trzy umiejętności dla trzech modeli jako specjalistów i jedna jako lidera, tak?
"A good warrior strikes fast, but retreats faster."

Awatar użytkownika
KolPydnon
Posty: 360

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#42 » pn lis 28, 2016 3:35 pm

Tak - zgadza się. Jest pięć kategorii, każda może być wybrana tylko przez jednego specjalistę. W praktyce: dla jednostek strzelających dwie z nich są przydatne, kolejne dwie są dedykowane dla specjalistów do walki wręcz i jedna zwiększa wytrzymałość na ataki przeciwnika. W przypadku lidera - niektóre są bardzo przydatne, inne - wręcz bezużyteczne. Taki urok tabelek Leader Traits...
"All I ever wanted was the truth." - Book of Lorgar, First Canticle of Chaos

boniek
Posty: 46

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#43 » wt lis 29, 2016 10:18 am

Mam pytanie - czemu w tabeli SW dozwolonych jednostek NIE ma Wulfenów?

Awatar użytkownika
Mr.T
Posty: 310

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#44 » wt lis 29, 2016 10:56 am

Bo ktoś przeoczył?

Awatar użytkownika
Vespan
Posty: 702

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#45 » wt lis 29, 2016 11:26 am

Przeoczenie można brać normalnie. Bo nie mają ani >3W, ani save 2+, ani nie są heavy supportem.
Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania :)

Awatar użytkownika
KolPydnon
Posty: 360

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#46 » wt lis 29, 2016 11:34 am

Mr.T pisze:Bo ktoś przeoczył?

Zgadza się. Nie gram Wilkami, ani nigdy nie zmierzyłem się z Wulfenami - stąd nie zauważyłem błędu. Postaram się skorygować to jak najszybciej.

@Boniek Dziękuję za wskazanie błędu.
"All I ever wanted was the truth." - Book of Lorgar, First Canticle of Chaos

Awatar użytkownika
Thinros
Posty: 180

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#47 » wt lis 29, 2016 12:35 pm

Składam się na sobotę i oczywiście dałem Lone Wolfa do Teamu i urodziło mi się pytanie.

Ta jednostka, ma w codexie opcję wykupienia do dwóch Fenrisian Wolves jako wargear (wilki umierają kiedy ginie Lone Wolf).

Czy wilki, które są wargarem, poruszają się razem z Lone Wolfem czy traktujemy je jako osobne jednostki?
Wh40k: Space Wolves, CSM
BMG: Brave & the Bold, Penguin, Organized Crime, Joker, Suicide Squad
Infinity: Tohaa (w przygotowaniu)

Awatar użytkownika
KolPydnon
Posty: 360

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#48 » wt lis 29, 2016 12:38 pm

@Thinros
Analogicznie do dronów Tau - są one osobnymi jednostkami. Nawet są podane w zasadzie "Every Man for Himself" (strona 12 suplementu) jako przykład.
"All I ever wanted was the truth." - Book of Lorgar, First Canticle of Chaos

Awatar użytkownika
Vespan
Posty: 702

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#49 » wt lis 29, 2016 1:00 pm

Z tego co wiem, to nawet w normalnym 40-stkowym graniu te wilki nie umierają razem z właścicielem.
Często były stuacje, że ktoś brał 3 Wolf guard leaderów na dużych wilkach i każdemu kupował 2 małe do obstawy żeby zaniżały większościowy save dając odporność na gravy. Jak Jeden z Leaderów umierał, to wilki stawały się częścią unitu, w którym były.
Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania :)

Awatar użytkownika
Mr.T
Posty: 310

Re: [FAQ] Podstawy i jak zacząć?

Post#50 » wt lis 29, 2016 1:02 pm

Też nie wiem, która to zasada mówi, ze wilki wargearowe umierają razem ze swoim właścicielem

Wróć do „Kill Team”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość