II Edycja eventu Kill Team (styczeń '17) - Propozycje zmian

Kiedy masz tylko 10 ludzików
Awatar użytkownika
KolPydnon
Posty: 360

II Edycja eventu Kill Team (styczeń '17) - Propozycje zmian

Post#1 » śr gru 21, 2016 9:14 pm

Cześć,
Styczeń zbliża się nieubłaganie a z nim kolejny event Kill Team. Znaki na ziemi i w Immaterium (oraz co ważniejsze - rozmowa z komisarzem Bolterusem ;) ) wskazują na pierwszy lub drugi weekend.

Dziękuję jeszcze raz wszystkim za udział na poprzednim. Dla osób, które nie mogły być obecne zamieszczam linki:
regulamin/ tło fabularne eventu:
http://wargaming.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=50&t=345#p4461
podsumowanie eventu:
http://wargaming.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=50&t=345#p4870

Przechodząc do meritum: wyciągnąłem z niego wiele wniosków i w związku z tym mam kilka pomysłów, jak można byłoby urozmaicić rozgrywkę. Jednakże wiązałoby się to z:

  • rozrostem zasad, czego chciałem uniknąć na pierwszym miejscu
  • naruszeniem delikatnego balansu (o ile on istnieje)
  • odejściem od "klasycznych" zasad Kill Teama
  • zachęcaniem (pośrednim) do PG i min-maxowania
Bardzo proszę o zapoznanie się zainteresowanych osób z tym postem i podzielenie się swoimi obserwacjami/przemyśleniami/sugestiami.

I. Bardziej losowe misje
Czyli: Niech żyje Phill Kelly twórca Losowych Tabeli Losowości!

W związku z luźniejszą formą rozgrywki chciałbym zwiększyć udział czynnika losowego w punktacji. Przykładowo: każdy z trzech reliktów miałby wartość k3 VP o czym gracze przekonywali się dopiero po zakończeniu bitwy.

Ponadto zamiast ustalonych "dodatkowych" warunków zwycięstwa (którymi były na poprzednim evencie relikty) przed rozpoczęciem każdej gry będzie się losowało jeden z nich ze stworzonej tabeli, a część z nich będzie kolidowała z warunkami zwycięstwa, lub znacznie je utrudniała (ostatnim razem oba rodzaje klasyfikacji były ze sobą silnie skorelowane, więc choć jedną z nich chciałbym uczynić bardziej nieprzewidywalną).

Pozostałyby specjalne zasady danego pola bitwy oraz gwarantowany mały bonus dla każdego jej uczestnika po jej zakończeniu.

II. Kodeksy i rozpiski
Wszyscy gracze są równi, ale inni są równiejsi (czytaj: MG)...


Co ciekawe, nie planuję większych zmian w tej kategorii (albo na pierwszy rzut oka tak by to wyglądało):

  • Kodeksy Tyranids i Genestealer Cult są traktowane jako jeden
  • Kodeksy Skitarii i Cult Mechanicum są traktowane jako jeden
  • Wszystkie armie zawarte w Imperial Agents są traktowane jako jedna armia (role przechodzą z rodzimych kodeksów) Jako bonus dokładam Militarum Tempestus.
  • Zdejmuję zakaz grania najnowszym kodeksem Eldarów (ale z małym haczykiem - patrz kolejny punkt...)
  • Zastrzegam sobie prawo do zawetowania każdej nadesłanej rozpiski - z własnej inicjatywy lub na wniosek innego uczestnika. Po prostu proszę o zachowanie zdrowego rozsądku - pomyślcie, czy chcielibyście zobaczyć swoją listę u przeciwnika podczas jednej z waszych pierwszych gier w Warhammera 40k...
III. Awantura o zasady
Czyli odwieczny konflikt RaI vs RaW (oraz zwycięstwo RaC)

Proszę zwrócić uwagę na ostatnią modyfikację:

  • Doświadczeni dowódcy: model wytypowany jako Lider otrzymuje +1A, +1Ld i +1W. Ostatnia z tych wartości nie może jednak przekroczyć nigdy 3W. Przed rozpoczęciem eventu każdy z graczy wybiera dla każdej rozpiski lidera i jego cechę. Dostępne są: Iron Resolve, Been there, Seen it, Done it oraz Unshakeable Dedication to Duty. Nie można dokonywać jej zmiany.
  • Ale... Ale to moja ulubiona figurka!: Jeden dowolnie wybrany model w rozpisce otrzymuje save 5++, lub polepsza swój istniejący o jeden (max do 4++). Niezbędne jest jednak uargumentowanie wyboru - razem z rozpiską musi być opublikowane krótkie opowiadanie.
  • Warp Charge generowany na D3, a nie D6.
  • W każdej z rozpisek nie może znajdować się więcej niż 20 modeli.
  • Wszystkie jednostki z zasadami Psyker/Sorcerer, Brotherhood of Psykers/Sorcerers oraz analogicznymi (np. pojazdy) - tracą je.
IV. Bardzo specjalni specjaliści
Czyli zanim sięgniecie po widły i pochodnie...

...by spalić mnie na stosie (jak heretyka, którym w końcu jestem :twisted: ) za całkowity ban na psykerów, chciałbym przedstawić najbardziej kontrowersyjną propozycję zmian. Pojawiło się wiele głosów osób, które chciałyby zmiany systemu na HoR. Cały czas jestem zdania, że odchodzą one za daleko od klasycznej 40-tki, powodują podwojenie liczby niezbędnych źródeł (kodeks + HoRowy suplement) oraz uniemożliwiają jakąkolwiek kontrolę balansu sił. Nie będzie to miało miejsca za mojej kadencji, jako sędziego i organizatora. Koniec i kropka.

Jednakże myślę że znalazłem rozwiązanie i przedstawiam z dumą nową kategorię specjalistów (obok pięciu już istniejących):

Support Specialist

Psyker

  • Model otrzymuje zasadę Psyker (ML1) (nadpisuje poprzednią zmianę)
  • jedna wybrana broń do walki wręcz otrzymuje zasadę Force
  • może generować moce z kategorii dozwolonych w kodeksie, z którego pochodzi. Nie można jednak wybierać Telepatii.
  • jako moc musi wybrać Primaris Power z danej kategorii. Nie działa zasada Psychic Focus.
  • specjalisty tego nie mogą brać następujące armie: Nekroni, Mroczni Eldarzy, Adepta Sororitas, SM (Chapter Tactics: Black Templars), [TU BYŁA ABSOLUTNA GŁUPOTA], CSM (Legion: World Eaters) oraz Tau
Parias
  • model oraz wszystkie jednostki (wrogie i sojusznicze) w zasięgu 12'' z powodzeniem wykonują rzuty Deny the Witch na 4+
  • w 6'' od modelu psykerzy nie mogą manifestować swych mocy, a wszelkie efekty mocy psionicznych (malediction/blessing) są anulowane.
  • model otrzymuje zasadę Preferred Enemy (Psykers) a wszystkie jego ataki w CC przeciwko psykerowi mają zasadę Instant Death
  • specjalisty tego nie mogą brać następujące armie: Eldarzy, Orkowie, Grey Knights, Space Marines, Chaos Space Marines.
Medyk
  • model, oraz wszystkie sojusznicze, znajdujące się w 3'' od niego otrzymują zasady Fell No Pain (5+) oraz It Will Not Die. Muszą one znajdować się w zasięgu wzroku medyka - nie ma leczenia "przez ścianę"!
Inżynier
  • model może zrezygnować ze strzelania w fazie Shootingu na rzecz próby naprawienia pojazdu z którym znajduje się w kontakcie lub jest wewnątrz niego. Na 4+ przywraca utracony Hull Point albo usuwa efekt Immoblized lub Weapon Destroyed. Nie może wówczas szarżować.
  • model może zrezygnować ze strzelania w fazie Shootingu by zwiększyć lub zmniejszyć cover save elementu terenu w którym się znajduje o 1. Efekt trwa do początku kolejnej tury gracza. Nie może wówczas szarżować.
Oficer Łączności:
  • 3 jednostki w rozpisce otrzymują zasadę Outflank
  • dopóki znajduje się na polu bitwy, kontrolujący gracz ma prawo przerzucić dowolny rzut na rezerwy
  • sojusznicze jednostki, które wykonują Deep Strike w 6'' od niego nie scatterują
Sabotażysta
  • model otrzymuje zasady: Outflank, Acute Senses, Stealth
  • musi być umieszczony w rezerwach
  • po jego wyjściu z rezerw gracz wskazuje jeden z pojazdów należących do wroga: otrzymuje on automatycznie Penetrating Hit z zasadą Ignores Cover i AP-
Zwiadowca
  • zamiast strzelać, model może wskazać jeden z modeli przeciwnika, który widzi. Wszystkie sojusznicze modele w 6'' otrzymują modyfikator +1BS do strzałów przeciwko temu modelowi oraz obniża jego cover save o 1. Nie może wówczas szarżować. Efekt trwa do końca bieżącej Shooting Phase
Natchniony Demagog
  • model oraz wszystkie sojusznicze jednostki w 6'' otrzymują zasadę Zealot
  • specjalisty tego nie mogą brać następujące armie: Eldar, Necrons, Tau
Jednostka Wsparcia
  • gracz może dodać do rozpiski pojedynczy model z dowolnie wybranej jednostki z kodeksu pod następującymi warunkami:
  • musi ona wybrać tę specjalizację (tj. Jednostka Wsparcia)
  • musi spełniać podstawowe wymogi Kill Team, ale może pochodzić też ze slotu Heavy Support
  • musi być ona "podstawowa" np. nie może być dowódcą/sierżantem/dokupowaną opcją itd.
  • koszt wyliczamy według zależności: koszt całkowity jednostki/ilość modeli w jednostce
  • Zajmuje swój slot w Kill Team Detachment. W przypadku Heavy Support - gracz może o tym zdecydować.
  • gdy opcje uzbrojenia są uzależnione od ilości modeli w jednostce, zasady te są w tym przypadku znoszone

    Przykładowo: Gracz Mechanicum chce wystawić Kataphron Breachera. Spełnia on zarówno podstawowe obostrzenia KT, jak też powyższe restrykcje, zatem jest to możliwe. Cały, trzyosobowy oddział kosztuje 150pkt, zatem jeden jest wart 150/3=50pkt. Ponadto dokupuje on ulepszenia zwiększając jego koszt do 60pkt. Należy w swoim kodeksie slotu Troops, zatem także w tym Detachmencie bedzie zajmował jeden z dwóch dostępnych slotów Troops. Automatycznie dostaje specjalizację Jednostka Wsparcia. Gracz może więc wybrać tylko dwóch kolejnych specjalistów.

Oczywiście, w wersji końcowej każda ze specjalizacji zostanie opatrzona odpowiednim "fluffowym" wstępem. Bardzo proszę o wszystkie sugestie i propozycje, które pozwoliłyby zbalansować/poprawić ten szkic zasad.

Dziękuję za zapoznanie się z tym przydługim postem.
Do zobaczenia w styczniu.
Ostatnio zmieniony czw gru 22, 2016 12:44 pm przez KolPydnon, łącznie zmieniany 1 raz.
"All I ever wanted was the truth." - Book of Lorgar, First Canticle of Chaos

Awatar użytkownika
Thinros
Posty: 176

Re: II Edycja eventu Kill Team (styczeń '17) - Propozycje zmian

Post#2 » czw gru 22, 2016 10:16 am

Po pierwsze - zapisuję się od razu ;)

Po drugie - punkty I - III - brak zastrzeżeń.

Po trzecie - punkt IV:
Kawał dobrej roboty z wymyślaniem dodatkowych specjalizacji, ale zmieniłbym następujące rzeczy:

1. Połączyłbym specjalizację Oficer łączności i Zwiadowca lub alternatywnie dorzucił jakąś dodatkową zasadę dla zwiadowcy np. Ignores Cover lub custom rule - strzały tego specjalisty zawsze mogą być brane na cover save o wartości 6+. W tym momencie, według mnie, ten model zyskuje na znaczeniu taktycznym, bo może nie tylko stać i pokazywać palcem "o tam się chowa ten chaosyta/xenos" ale może też sam spróbować go zastrzelić.

2. Jednostka Wsparcia dopuściłbym tutaj pancerz na 2+. Skoro to i tak jeden model to może ten jeden termos czy gości w artificar armour nie zrobi aż takiej różnicy w grze - oczywiście chętnie to przetestuje na stole.
Wh40k: Space Wolves, CSM
BMG: Brave & the Bold, Penguin, Organized Crime, Joker, Suicide Squad
Infinity: Tohaa (w przygotowaniu)

Awatar użytkownika
Pan i Władca
Posty: 311

Re: II Edycja eventu Kill Team (styczeń '17) - Propozycje zmian

Post#3 » czw gru 22, 2016 10:43 am

Hej,

Też bym się chciał zapisać :) może do tego czasu uda mi sie zamowić / dosklejać cokolwiek :D i poznać zasady :P

P.
Gloria Victis !

Chętni do gry w OiM / WARZONE / BA / Lee / SW:Armada / TY-> PM

Awatar użytkownika
SamboR
Posty: 511

Re: II Edycja eventu Kill Team (styczeń '17) - Propozycje zmian

Post#4 » czw gru 22, 2016 11:04 am

Ad.1. Super, przecież to gra w rzucanie kostkami. Jak ktoś rozdepcze przeciwnika to i tak będzie miał maks punktów.
Ad.2. Mój oddział Sargaddon już nie wpadnie na gościnne występy? ;)
Ad.3. Zasady specjalne są fajne. Jeśli chodzi o te na stołach, to może warto się pokusić o jakieś krótkie resume przy każdym ze stołów?
Ad.4. Dla mnie ok, będzie ciekawiej i coraz bliżej HoR ;)

Oczywiście jak termin przypasuje, to pojawię się.
WarCor Infinity na Dolny Śląsk.
Chcesz nauczyć się grać w Infinity? Napisz PMkę.

Awatar użytkownika
BuyBack
Posty: 220

Re: II Edycja eventu Kill Team (styczeń '17) - Propozycje zmian

Post#5 » czw gru 22, 2016 11:27 am

Chetnie w koncu zagram w KT :) Jesli termn bedzie ustalony, postaram sie być ;)

Awatar użytkownika
KolPydnon
Posty: 360

Re: II Edycja eventu Kill Team (styczeń '17) - Propozycje zmian

Post#6 » czw gru 22, 2016 12:39 pm

Bardzo dziękuję za wszystkie sugestie. Po pierwsze nikt nie dostaje nagrody za spostrzegawczość:

KolPydnon pisze:Psyker
(...)
  • specjalisty tego nie mogą brać następujące armie: Nekroni, Mroczni Eldarzy, Adepta Sororitas, SM (Chapter Tactics: Black Templars), :!: Adeptus Astra Telepathica :!: , CSM (Legion: World Eaters) oraz Tau

Nikt nie zauważył błędu takiego kalibru? I niech ktoś dalej twierdzi, że jestem ekspertem od fluffu... :lol: .

I przechodząc po tym humorystycznym wstępie do właściwego tematu:

Thinros pisze:1. Połączyłbym specjalizację Oficer łączności i Zwiadowca lub alternatywnie dorzucił jakąś dodatkową zasadę dla zwiadowcy np. Ignores Cover lub custom rule - strzały tego specjalisty zawsze mogą być brane na cover save o wartości 6+. W tym momencie, według mnie, ten model zyskuje na znaczeniu taktycznym, bo może nie tylko stać i pokazywać palcem "o tam się chowa ten chaosyta/xenos" ale może też sam spróbować go zastrzelić.

Problem polega na tym, że w Kill Team Ignores Cover jest chyba najpotężniejszym USR. Już możliwość jego obniżenia o jeden może zrobić różnicę. Natomiast połączenie Zwiadowcy i Oficera Łączności wydaje się ciekawym pomysłem... Można jeszcze do bonusów, które daje sojuszniczym jednostkom dodać Night Vision.

Wówczas otrzymalibyśmy kogoś takiego:

Vox-Operator
(czy ktoś ma pomysł jak to przetłumaczyć?)
  • gdy sam strzela otrzymuje modyfikator +2BS, USR Night Vision oraz traktuje cover save celu jako niższy o 2. Nie może wówczas szarżować. Efekt trwa do końca bieżącej Shooting Phase
  • zamiast strzelać, model może wskazać jeden z modeli przeciwnika, który widzi. Wszystkie sojusznicze modele w 6'' otrzymują modyfikator +1BS do strzałów przeciwko temu modelowi, USR Night Vision oraz traktują jego cover save jako niższy o 1. Nie może wówczas szarżować. Efekt trwa do końca bieżącej Shooting Phase
  • 3 jednostki w rozpisce otrzymują zasadę Outflank
  • dopóki znajduje się na polu bitwy, kontrolujący gracz ma prawo przerzucić dowolny rzut na rezerwy
  • sojusznicze jednostki, które wykonują Deep Strike w 6'' od niego nie scatterują

Teraz z kolei wydaje się odrobinę zbyt silny, ale czekam na sugestie co z tym dalej zrobić?

Thinros pisze:2. Jednostka Wsparcia dopuściłbym tutaj pancerz na 2+. Skoro to i tak jeden model to może ten jeden termos czy gości w artificar armour nie zrobi aż takiej różnicy w grze - oczywiście chętnie to przetestuje na stole.

Myślę, że można się na to zgodzić - ilość Plasma Gunów była i tak spora na ostatnim evencie, a dodatkowe 17% szans nie chroni przed brakiem szczęścia. Po modyfikacji:

Jednostka Wsparcia
  • gracz może dodać do rozpiski pojedynczy model z dowolnie wybranej jednostki z kodeksu pod następującymi warunkami:
  • musi ona wybrać tę specjalizację (tj. Jednostka Wsparcia)
  • musi spełniać podstawowe wymogi Kill Team, ale może pochodzić też ze slotu Heavy Support i/lub posiadać save 2+
  • musi być ona "podstawowa" np. nie może być dowódcą/sierżantem/dokupowaną opcją itd.
  • koszt wyliczamy według zależności: koszt całkowity jednostki/ilość modeli w jednostce
  • zajmuje swój slot w Kill Team Detachment. W przypadku Heavy Support - gracz może zdecydować, w którym będzie się znajdować.
  • gdy opcje uzbrojenia są uzależnione od ilości modeli w jednostce, zasady te są w tym przypadku znoszone

Ponownie - czekam na opinie. Rzeczywiście dopuszcza to np. Obliteratora, ale jednocześnie - to 70 pkt, więc uderza boleśnie w ilość dostępnych innych opcji. Proszę pamiętać, że zastrzegam sobie prawo bezwzględnego weta na rozpiski!

Pan i Władca pisze:Też bym się chciał zapisać :) może do tego czasu uda mi sie zamowić / dosklejać cokolwiek :D i poznać zasady :P

Zapisy będą najprawdopodobniej otwarte w pierwszy dzień świąt, gdy będę znał dokładną datę ;). Tym razem odchodzę od wymogu pomalowanych/penalizacji niepomalowanych modeli. Będzie za to mały bonusik do klimatu :D. Możliwe, że pojawię się we Wrocławiu w pierwszym tygodniu stycznia, więc gdybyś chciał poćwiczyć - daj mi znać.

SamboR pisze:Ad.1. Super, przecież to gra w rzucanie kostkami. Jak ktoś rozdepcze przeciwnika to i tak będzie miał maks punktów.

Cały haczyk polega na tym, że w klasyfikacji dowódców - tak się stanie. (Nie)stety kolejna planeta, która będzie polem naszych bitew jest trochę "pokręcona" (i to z kilku powodów!), więc pokonanie przeciwnika może zaszkodzić w realizacji głównego celu. :lol:

SamboR pisze:Ad.2. Mój oddział Sargaddon już nie wpadnie na gościnne występy? ;)

Moje niedopatrzenie - skupiłem się na zmianach w regulaminie, stąd brak pozwolenia na armie z 30k. Oczywiście serdecznie zapraszam wszystkich bez nerek, połowy wątroby, płuca oraz duszy (w związku z zakupem armii w FW) na nasz event :P.
Korzystając z okazji - czy mógłbyś przesłać mi link do aplikacji do parowania uczestników na turniejach?

SamboR pisze:Ad.4. Dla mnie ok, będzie ciekawiej i coraz bliżej HoR ;)

Przyznam, szczerze, że nie chcę zbliżyć się za bardzo do HoR. Z całą pewnością modyfikowanie podstawowych zasad i mechanizmów WH40k nie wchodzi w grę. Nie będzie zatem płonących jednostek, zmiany systemu przekraczania trudnego terenu, kodeksów w kodeksie, dodatkowych testów Ld przy śmierci sojuszniczej jednostki itd.

Jednakże, zastanawiam się nad dodaniem następujących USR każdej z jednostek, które biorą udział w grze:

:!: TO TYLKO SZKIC/PROPOZYCJA/TEGO NAJPRAWDOPODOBNIEJ NIE BĘDZIE NA EVENCIE W STYCZNIU :!:
:!: WIERNI WYZNAWCY LORGARA SĄ PROSZENI O OPUSZCZENIE TEJ PLUGAWEJ XENO-LOJALISTYCZNEJ SEKCJI :!:
Counter Charge: At the end of your opponent Charge sub-phrase you can declare a charge with any unengaged unit so long as each enemy unit that you attempt to charge is locked in combat with firendly unit within 3''*. Any unit doing so count as charging for all rules purposes.

Supporting Fire: When an enemy charges, all friendly models with this special rule in units within 3" ** of the unit being charged can choose to fire overwatch.

* Space Wolves oraz World Eaters mają zasięg zwiększony do 6''
** Tau mają wciąż mają zasięg 6''

:!: OD TEGO MIEJSCA KAŻDY SZANUJĄCY SIĘ HERETYK MOŻE WZNOWIĆ CZYTANIE POSTA :!:
:!: CHWAŁA LORGAROWI AURELIANOWI! NIECH GALAKTYKA PŁONIE! :!:

Tak długo, jak modyfikacje są niewielkie i mają charakter addytywny (tj. nie nadpisują zasad rulebooka czy suplementu) mogę się nad nimi zastanowić. W tym przypadku potrzebuję zgody/akceptacji/poparcia szerszego grona uczestników, by mieć odwagę wcielić tę zmianę w życie!

Dziękuję za wszystkie sugestie, zapraszam do dalszej dyskusji i do uczestnictwa w kolejnym evencie.
"All I ever wanted was the truth." - Book of Lorgar, First Canticle of Chaos

Awatar użytkownika
Mr.T
Posty: 295

Re: II Edycja eventu Kill Team (styczeń '17) - Propozycje zmian

Post#7 » czw gru 22, 2016 1:20 pm

To może w końcu damy możliwość brania pojedynczych modeli z dostępnych unitow?

Awatar użytkownika
KolPydnon
Posty: 360

Re: II Edycja eventu Kill Team (styczeń '17) - Propozycje zmian

Post#8 » czw gru 22, 2016 2:00 pm

Mr.T pisze:To może w końcu damy możliwość brania pojedynczych modeli z dostępnych unitow?

Teraz, dzięki specjalizacji Jednostka Wsparcia bedzie to możliwe: kosztem jednego specjalisty można wziąć pojedynczy model, także ze slotów HS lub z save 2+. Uważam, że jest to rozsądny kompromis. Wciąż zamiast wybierać wyłącznie użyteczne modele, gracz musi uczynić każdy z nich użytecznym.

Dowolność w HoR sprawdza się dlatego, że nie mamy tam do czynienia z systemem specjalistów. Ich fuzja byłaby chyba najgorszym pomysłem - skończyłoby się to oddziałami zawierającymi wyłącznie modele, w praktyce posiadającymi zasadę "jeden strzał, jeden trup".

Ponadto powtórzę to co napisałem w pierwszym poście:

KolPydnon pisze:Cały czas jestem zdania, że odchodzą one za daleko od klasycznej 40-tki, powodują podwojenie liczby niezbędnych źródeł (kodeks + HoRowy suplement) oraz uniemożliwiają jakąkolwiek kontrolę balansu sił. Nie będzie to miało miejsca za mojej kadencji, jako sędziego i organizatora. Koniec i kropka.

Utworzyłem ten temat, aby umożliwić dyskusję na temat zmian w regulaminie, jednak są pewne granice. Zadaniem organizatora jest ich wyznaczenie i zamknięcie zmian w tym obrębie. I tak jestem zdania, że mam dość liberalne podejście do tego tematu i poprzez taką, a nie inną modyfikację wyszedłem naprzeciw oczekiwaniom uczestników. Przyznam, że lista zmian jest znacznie dłuższa, niż początkowo planowałem.

Podsumowując podstawowe, nienaruszalne założenia to:
  1. Nie będzie zmian w sposobie tworzenia rozpiski
  2. Nie będzie modyfikacji systemu specjalistów - zostanie dodana jedynie nowa kategoria i to ona jest przedmiotem dyskusji
  3. Nie będzie modyfikacji podstawowych zasad zawartych rulebooku Warhammera 40k i suplemencie Kill Team - zmiany będą odbywały się za pomocą dodawania USR poszczególnym jednostkom
  4. Zasady przemyślane są w ten sposób, by nowy gracz mógł z łatwością powrócić/przejść do zwykłej 40-tki, a nie głowić się, dokładnie które zasady się zmieniły. Granica ta musi być jednoznaczna.

Dziękuję za podzielenie się tą obserwacją, ale ze względu na powyższe czynniki jestem zmuszony powiedzieć, że nie będzie to miało miejsca. Jednocześnie zapraszam do dalszej dyskusji.

Być może jeszcze dzisiaj umieszczę proponowaną poprawioną tabelę Leader Traits - teraz Unshakeable Dedication To Duty jest praktycznie zbędny (ze względu na specjalizację Natchniony Demagog). Czy ktoś ma jakiś pomysł? Osobiście chętnie zastąpiłbym to rzutem na inicjatywę na 4+ dodając jeszcze jakiś niewielki bonus.
"All I ever wanted was the truth." - Book of Lorgar, First Canticle of Chaos

Awatar użytkownika
cavalierdejeux
Posty: 986

Re: II Edycja eventu Kill Team (styczeń '17) - Propozycje zmian

Post#9 » czw gru 22, 2016 2:39 pm

[SKLEP BOLTER]

UWAGA!!!
Wydarzenie będzie 7 (sb) lub 8 (nd) stycznia 8-)


Powiedzmy do niedzieli macie czas wypowiedzieć się, który termin.
Jeśli możecie oba to proszę pisać oba!
Jeśli nie możecie w ogóle to proszę bez jęczenia :P
Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
2017... "Obyś żył w ciekawych czasach... tfu... tfu... na psa urok" :twisted:

Awatar użytkownika
Nemesis
Posty: 182

Re: II Edycja eventu Kill Team (styczeń '17) - Propozycje zmian

Post#10 » czw gru 22, 2016 5:16 pm

Jak na razie to oba terminy pasują :)

Awatar użytkownika
SamboR
Posty: 511

Re: II Edycja eventu Kill Team (styczeń '17) - Propozycje zmian

Post#11 » czw gru 22, 2016 5:40 pm

Bez 7 stycznia.
WarCor Infinity na Dolny Śląsk.
Chcesz nauczyć się grać w Infinity? Napisz PMkę.

Awatar użytkownika
Thinros
Posty: 176

Re: II Edycja eventu Kill Team (styczeń '17) - Propozycje zmian

Post#12 » czw gru 22, 2016 5:59 pm

KolPydnon pisze:Wówczas otrzymalibyśmy kogoś takiego:

Vox-Operator
(czy ktoś ma pomysł jak to przetłumaczyć?)
  • gdy sam strzela otrzymuje modyfikator +2BS, USR Night Vision oraz traktuje cover save celu jako niższy o 2. Nie może wówczas szarżować. Efekt trwa do końca bieżącej Shooting Phase
  • zamiast strzelać, model może wskazać jeden z modeli przeciwnika, który widzi. Wszystkie sojusznicze modele w 6'' otrzymują modyfikator +1BS do strzałów przeciwko temu modelowi, USR Night Vision oraz traktują jego cover save jako niższy o 1. Nie może wówczas szarżować. Efekt trwa do końca bieżącej Shooting Phase
  • 3 jednostki w rozpisce otrzymują zasadę Outflank
  • dopóki znajduje się na polu bitwy, kontrolujący gracz ma prawo przerzucić dowolny rzut na rezerwy
  • sojusznicze jednostki, które wykonują Deep Strike w 6'' od niego nie scatterują

Teraz z kolei wydaje się odrobinę zbyt silny, ale czekam na sugestie co z tym dalej zrobić?


Faktycznie wydaje się być teraz bardzo mocny. Odjął bym mu Outflank (bo można go dostać na wiele innych sposobów. A dodatkowo dopisałbym w pierwszym podpunkcie, że CS jest niższy o 2 do max CS na 6+. Zasięg bonusu do Deep Strike zmniejszyłbym do 3".

Aha i odnośnie:
KolPydnon pisze:(czy ktoś ma pomysł jak to przetłumaczyć?)

to oczywiście Operator Voxu ;)

KolPydnon pisze:
Jednostka Wsparcia
  • gracz może dodać do rozpiski pojedynczy model z dowolnie wybranej jednostki z kodeksu pod następującymi warunkami:
  • musi ona wybrać tę specjalizację (tj. Jednostka Wsparcia)
  • musi spełniać podstawowe wymogi Kill Team, ale może pochodzić też ze slotu Heavy Support i/lub posiadać save 2+
  • musi być ona "podstawowa" np. nie może być dowódcą/sierżantem/dokupowaną opcją itd.
  • koszt wyliczamy według zależności: koszt całkowity jednostki/ilość modeli w jednostce
  • zajmuje swój slot w Kill Team Detachment. W przypadku Heavy Support - gracz może zdecydować, w którym będzie się znajdować.
  • gdy opcje uzbrojenia są uzależnione od ilości modeli w jednostce, zasady te są w tym przypadku znoszone

Ponownie - czekam na opinie. Rzeczywiście dopuszcza to np. Obliteratora, ale jednocześnie - to 70 pkt, więc uderza boleśnie w ilość dostępnych innych opcji. Proszę pamiętać, że zastrzegam sobie prawo bezwzględnego weta na rozpiski!


Według mnie taki specjalista, jeśli bierzemy go spoza dopuszczonych slotów, musi zdejmować jeden slot Elite lub FA. W przeciwnym wypadku kosztem podstawowych jednostek będzie można robić super-comobo.

cavalierdejeux pisze:[SKLEP BOLTER]

UWAGA!!!
Wydarzenie będzie 7 (sb) lub 8 (nd) stycznia 8-)


Powiedzmy do niedzieli macie czas wypowiedzieć się, który termin.
Jeśli możecie oba to proszę pisać oba!
Jeśli nie możecie w ogóle to proszę bez jęczenia :P


Urodziny żony w ten weekend, ale będę negocjował więc lepiej szybko ten termin dogadujcie :P
Wh40k: Space Wolves, CSM
BMG: Brave & the Bold, Penguin, Organized Crime, Joker, Suicide Squad
Infinity: Tohaa (w przygotowaniu)

Awatar użytkownika
KolPydnon
Posty: 360

Re: II Edycja eventu Kill Team (styczeń '17) - Propozycje zmian

Post#13 » czw gru 22, 2016 9:00 pm

Bardzo proszę o wypowiadanie się wszystkich zainteresowanych w sprawie terminu - tym razem mamy wybór :).

Jednocześnie prosiłbym o opinię, czy powinniśmy wprowadzić powszechne Counter Charge i Supporting Fire do zasad eventu? (dokładny opis w moim poprzednim poście).

Po kolejnych korektach:

Vox Operator
  • gdy sam strzela otrzymuje modyfikator +2BS, USR Night Vision oraz traktuje cover save celu jako niższy o 2 (maksymalnie do 6+). Nie może wówczas szarżować. Efekt trwa do końca bieżącej Shooting Phase
  • zamiast strzelać, model może wskazać jeden z modeli przeciwnika, który widzi. Wszystkie sojusznicze modele w 6'' otrzymują modyfikator +1BS do strzałów przeciwko temu modelowi, USR Night Vision oraz traktują jego cover save jako niższy o 1 (maksymalnie do 6+). Nie może wówczas szarżować. Efekt trwa do końca bieżącej Shooting Phase
  • dopóki znajduje się na polu bitwy, kontrolujący gracz ma prawo przerzucić dowolny rzut na rezerwy.
  • sojusznicze jednostki, które wykonują Deep Strike w 6'' od niego nie scatterują

Jednostka Wsparcia
Gracz może dodać do rozpiski pojedynczy model z dowolnie wybranej jednostki z kodeksu pod następującymi warunkami:
  • (...)
  • zajmuje swój slot w Kill Team Detachment. W przypadku Heavy Support - gracz musi przypisać ją do slotu Elites lub Fast Attack
  • gdy opcje uzbrojenia są uzależnione od ilości modeli w jednostce, zasady te są w tym przypadku znoszone

Dziękuję wszystkim za dotychczasową pomoc w korekcie zasad.
"All I ever wanted was the truth." - Book of Lorgar, First Canticle of Chaos

Awatar użytkownika
Sir_BUBU
Posty: 94

Re: II Edycja eventu Kill Team (styczeń '17) - Propozycje zmian

Post#14 » czw gru 22, 2016 10:08 pm

Wolę niedzielę :)

Awatar użytkownika
Thinros
Posty: 176

Re: II Edycja eventu Kill Team (styczeń '17) - Propozycje zmian

Post#15 » pt gru 23, 2016 9:24 am

KolPydnon pisze: :!: TO TYLKO SZKIC/PROPOZYCJA/TEGO NAJPRAWDOPODOBNIEJ NIE BĘDZIE NA EVENCIE W STYCZNIU :!:
:!: WIERNI WYZNAWCY LORGARA SĄ PROSZENI O OPUSZCZENIE TEJ PLUGAWEJ XENO-LOJALISTYCZNEJ SEKCJI :!:
Counter Charge: At the end of your opponent Charge sub-phrase you can declare a charge with any unengaged unit so long as each enemy unit that you attempt to charge is locked in combat with firendly unit within 3''*. Any unit doing so count as charging for all rules purposes.

Supporting Fire: When an enemy charges, all friendly models with this special rule in units within 3" ** of the unit being charged can choose to fire overwatch.

* Space Wolves oraz World Eaters mają zasięg zwiększony do 6''
** Tau mają wciąż mają zasięg 6''

:!: OD TEGO MIEJSCA KAŻDY SZANUJĄCY SIĘ HERETYK MOŻE WZNOWIĆ CZYTANIE POSTA :!:
:!: CHWAŁA LORGAROWI AURELIANOWI! NIECH GALAKTYKA PŁONIE! :!:


Jak dla mnie, nie jest to potrzebne. Wprowadzając dodatkowe klasy specjalistów i tak już dużo zmieniasz, więc takie zmiany może testowo na jednej grze z uwarunkowanym flafowo backgroundem. W ten sposób zobaczysz jak to działa i będziesz miał na przyszłość doświadczenie ;)
Na całość eventu bym tego nie wrzucał.
Wh40k: Space Wolves, CSM
BMG: Brave & the Bold, Penguin, Organized Crime, Joker, Suicide Squad
Infinity: Tohaa (w przygotowaniu)

Awatar użytkownika
Darson
Posty: 140

Re: II Edycja eventu Kill Team (styczeń '17) - Propozycje zmian

Post#16 » pt gru 23, 2016 1:17 pm

^Szczerze, uważam, że to akurat bardzo sensowne rozwiązanie. Jeżeli widzę towarzysza w potrzebie, to naturalnym odruchem jest aby ruszyć w jego stronę i mu dopomóc. Poza tym, ograniczy to w jakimś stopniu jakieś samobójcze szarże, "byleby tylko przeciwnik nie strzelał mi do tej jednostki".

Kau'ui Dal'yth Shas'kais zgłasza się ;]
Ostatnio zmieniony pt gru 23, 2016 1:39 pm przez Darson, łącznie zmieniany 1 raz.
"A good warrior strikes fast, but retreats faster."

Awatar użytkownika
Pan i Władca
Posty: 311

Re: II Edycja eventu Kill Team (styczeń '17) - Propozycje zmian

Post#17 » pt gru 23, 2016 1:32 pm

Ja też za niedzielą bardziej : )

No jak są niembiescy to ja moze jednak zielonymi sie postaram :)

P.
Gloria Victis !

Chętni do gry w OiM / WARZONE / BA / Lee / SW:Armada / TY-> PM

Awatar użytkownika
SamboR
Posty: 511

Re: II Edycja eventu Kill Team (styczeń '17) - Propozycje zmian

Post#18 » pt gru 23, 2016 2:11 pm

Thinros pisze:
KolPydnon pisze: :!: TO TYLKO SZKIC/PROPOZYCJA/TEGO NAJPRAWDOPODOBNIEJ NIE BĘDZIE NA EVENCIE W STYCZNIU :!:
:!: WIERNI WYZNAWCY LORGARA SĄ PROSZENI O OPUSZCZENIE TEJ PLUGAWEJ XENO-LOJALISTYCZNEJ SEKCJI :!:
Counter Charge: At the end of your opponent Charge sub-phrase you can declare a charge with any unengaged unit so long as each enemy unit that you attempt to charge is locked in combat with firendly unit within 3''*. Any unit doing so count as charging for all rules purposes.

Supporting Fire: When an enemy charges, all friendly models with this special rule in units within 3" ** of the unit being charged can choose to fire overwatch.

* Space Wolves oraz World Eaters mają zasięg zwiększony do 6''
** Tau mają wciąż mają zasięg 6''

:!: OD TEGO MIEJSCA KAŻDY SZANUJĄCY SIĘ HERETYK MOŻE WZNOWIĆ CZYTANIE POSTA :!:
:!: CHWAŁA LORGAROWI AURELIANOWI! NIECH GALAKTYKA PŁONIE! :!:


Jak dla mnie, nie jest to potrzebne. Wprowadzając dodatkowe klasy specjalistów i tak już dużo zmieniasz, więc takie zmiany może testowo na jednej grze z uwarunkowanym flafowo backgroundem. W ten sposób zobaczysz jak to działa i będziesz miał na przyszłość doświadczenie ;)
Na całość eventu bym tego nie wrzucał.

Zgadzam się w całej rozciągłości! Ja traktuję kill team jako fajny odmóżdżacz, a tak jeszcze będę musiał myśleć w trakcie gry ;)
WarCor Infinity na Dolny Śląsk.
Chcesz nauczyć się grać w Infinity? Napisz PMkę.

Awatar użytkownika
KolPydnon
Posty: 360

Re: II Edycja eventu Kill Team (styczeń '17) - Propozycje zmian

Post#19 » pt gru 23, 2016 4:03 pm

Pan i Władca pisze:No jak są niembiescy to ja moze jednak zielonymi sie postaram :)

Być może warto pozostać przy pierwszej decyzji ;). Mały sneak-peak:

Obrazek

Można zacząć spekulować 8-)...

Podsumowując dotychczasowe wyniki głosowania:
4 głosy za niedzielą (jak na razie jednomyślnie)
3 głosy przeciw powszechnemu Suppoting Fire i Counter Charge (w tym mój), 1 za. Proszę pamiętać, że Tau mają ten pierwszy bonus tak czy inaczej. Temat ten będzie zapewnie powracał za każdym razem, ale stopniowe zmiany będą lepsze niż całkowita rewolucja.

Oraz na sam koniec małe ogłoszenie:
Zasady, regulamin, termin i zarys historii będą opublikowane w niedzielę, ale cała otoczka fabularna będzie rozszerzana dzień po dniu w przeciągu kolejnego tygodnia. Tym razem historia jest trochę inna, i jeżeli dojdzie do trzeciej edycji wydarzenia - będzie kontynuowana (ale o tym zdecyduje wynik obecnej).
"All I ever wanted was the truth." - Book of Lorgar, First Canticle of Chaos

Awatar użytkownika
Pan i Władca
Posty: 311

Re: II Edycja eventu Kill Team (styczeń '17) - Propozycje zmian

Post#20 » pt gru 23, 2016 7:50 pm

Ajjjj kuuusisz :P

P.
Gloria Victis !

Chętni do gry w OiM / WARZONE / BA / Lee / SW:Armada / TY-> PM

Awatar użytkownika
cavalierdejeux
Posty: 986

Re: II Edycja eventu Kill Team (styczeń '17) - Propozycje zmian

Post#21 » ndz gru 25, 2016 6:17 pm

[SKLEP BOLTER]

TERMIN: 8 stycznia (niedziela) godz. 11.oo

Wejściówka: zakupy za min. 15zł
Na zakupy GW standardowe -15% od cen na ich stronie :)
Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
2017... "Obyś żył w ciekawych czasach... tfu... tfu... na psa urok" :twisted:

Awatar użytkownika
KolPydnon
Posty: 360

Re: II Edycja eventu Kill Team (styczeń '17) - Propozycje zmian

Post#22 » ndz gru 25, 2016 8:16 pm

Regulamin kolejnego eventu jest już dostępny:
http://wargaming.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=50&t=423#p5353
Ostatecznie rozdzieliłem z powrotem specjalizację Zwiadowca na dwie:
Obserwator pozwala na zwiększenia skuteczności strzelania pobliskich sojuszników, zaś oficer łączności - gwarantuje, że wybrane modele znajdą się tam, gdzie powinny się znaleźć, dokładnie wtedy, gdy powinny tam się znaleźć. Szkic powstawał w czasie świątecznej gorączki więc proszę o informację, gdybym przeoczył jedną z przedyskutowanych tu zmian.

Wszelkie dalsze dyskusje proszę przenieść już do tego tematu (chyba, że tyczą one fundamentalnych zasad systemu/ pomocy w rozpoczęciu itd. Wówczas zapraszam do podstaw Kill Team).
"All I ever wanted was the truth." - Book of Lorgar, First Canticle of Chaos

Wróć do „Kill Team”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość