Vanguard

Moderatorzy: blackout_sys, Raziel

Awatar użytkownika
blackout_sys
Posty: 375

Vanguard

Post#1 » pn paź 09, 2017 6:46 am

Obrazek

Są już oficjalne informacje na temat Vanguard, czyli skirmisha w świecie Mantici:

* Motyw przewodni to (na fejsie są wrzucane listy siostry Aurelii z wyprawy) oddział zwiadowczy Basylei, badający upadek elfich ziem i pojawienia się Nightstalkerów
* Nowe modele, oczywiście kompatybilne z KoWem. Zapewne na start Bazylea i Nightstalkers. Miodzio 8-)
* Opcja łączenia scenariuszy Vanguard z KoWem, np. nie obronienie zapasów prochu w Vanguardzie spowoduje mniej maszyn oblężniczych w bitwie KoW
* System rozwoju bandy i postaci ma zapewnić długą kampanię. Biorąc pod uwagę fakt jaki jest system rozwoju w Deadzonie, jestem jak najlepszej myśli :)

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 706

Re: Vanguard

Post#2 » pn paź 09, 2017 12:11 pm

Czyli plany na moją drugą armię właśnie się kompletnie zmieniły :D
Palić! Mordować! Gwałcić! Rabować!

Awatar użytkownika
blackout_sys
Posty: 375

Re: Vanguard

Post#3 » wt paź 10, 2017 7:07 am

Wczoraj była mała sesja Q&A:

* Podstawki kwadratowe - dla kompatybilności i wyznaczania arców
* Staty podobne do KoW, ale nie do końca to samo
* Kość D8 jak w Deadzone
* Naprzemienna aktywacja i akcje specjalne - znów podobnie jak Deadzone
* 10-12 modeli na stronę
* 60-70 minut na grę
* Stół 3x3 bez grida
* Oficjalny system łączenia Vanguard i Kings of War
* Gra generalnie mocno nastawiona na rozwój drużyny
* Standard rozpy 100 punktów
* Ograniczenia na typy modeli np. grunt, specjalista, dowódca
* Pojawią się zarówno nowe profile, jak i te istniejące w KoW
* Postaci z Vanguard mają być w jakiś sposób transferowalne do KoW - może po prostu dostaną drugi profil, specjalnie dla KoWa?
* Motyw główny to Bazylea kontra Nigthstalkers - będzie z nimi starter
* W wersji alpha zostaną wypuszczone cztery inne armie - Krasnoludy, Gobliny, Nieumarli i Abyssale (Undeadów mam na luźnych podstawkach, więc przewiduję granie 8-) )
* Twilight Kin (czyli Dark Elfy) najprawdopodobniej zostaną zintegrowane z Nightstalkerami (z którymi fluffowo mają największe powiązania) - to taki nius dla Bartka jeżeli to czyta...
* Być może będzie jakiś port lub pomost do Dungeon Sagi, ale w tej chwili nic nie obiecują

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 706

Re: Vanguard

Post#4 » wt paź 10, 2017 6:39 pm

No to starterek mast chew :D
Niestety, na zalew nowych modeli do KoW raczej nie liczę, Mantic tak rzadko wydaje nowe modele, że nie ma o czym gadać (tylko te łokink dedy cholerne).
Palić! Mordować! Gwałcić! Rabować!

Awatar użytkownika
blackout_sys
Posty: 375

Re: Vanguard

Post#5 » czw paź 12, 2017 7:46 pm

Ha, ktoś mi właśnie przypomniał, że przecież w Kickstarterowej wersji Dungeon Sagi mam modele do dwówch frakcji Vanguard xD Elfy Manticowe też są na kwadratach. Będzie czym grać!

Teraz jeszcze tylko Stormcastów przełożyć na kwadraty i będą jakieś zmutowane NPCe do scenariuszy xD

Awatar użytkownika
blackout_sys
Posty: 375

Re: Vanguard

Post#6 » śr paź 18, 2017 8:36 am

Przykładowa karta postaci

Obrazek

Chyba wiadomio o co biega w większości miejsc

1. Nazwa/imię
2. Rasa i typ (ma znaczenie przy budowie rozpiski)
3. Koszt
4. Statystyki - Speed, Range, Meele, Armor, Nerve, Wounds, Height
5. Zasady specjalne
6. Power dice - tyle kości generuje model. Power dice mają być podobne do Deadzonowych command dice tych z Walking Dead. Liderzy i support mogą generować różne rodzaje kości (czerwone - słabe, niebieskie - średnie i białe najmocniejsze). Każda kość może wygenerować pewną liczbę sukcesów, które to możemy wykorzystać do specjalnych zagrań (z tego co rozumiem, to jak w Warpath rzucamy tyloma koścmi ile chcemy i sumujemy sukcesy):
* Uruchomienia zdolności specjalnych - ta z karty kosztuje 1 punkt
* Dodatkowe aktywacje
* Dodatkowe kości ataku, zaklęcia, pancerza itp.
* Forcing/clearing Fatigue – będzie więcej w tym tygodniu na blogu
* Group actions – będzie więcej w tym tygodniu na blogu
Obrazek
W ramach kampanii modele mogą polepszać sobie Power Dice, np. z czerwonej przejść na niebieską.
7. Tyle kostek model rzuca w combacie/strzelaniu
8. Ekwipunek (oczywiście zbierany i kupowany pomiędzy grami!)
9. Zaklęcia (jak w Deadzonie mamy Short i Long akcje)
10. Specjalne umiejki

Awatar użytkownika
blackout_sys
Posty: 375

Re: Vanguard

Post#7 » czw paź 19, 2017 9:27 am

Dwa rendery, po jednym na stronę konfliktu :)

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Avatarofhope
Posty: 675

Re: Vanguard

Post#8 » czw paź 19, 2017 9:53 am

Oba fajne. Ciekawe jak wyjdą w rzeczywistości. Jeżeli ten skirmish okaże się fajny to może to być mój początek z Manticiem.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
"Fani", którzy przez tydzień dywagowali nad tym, czy mag może przywalić firebalem z wnętrza zamkniętego pojazdu...

Raziel

Awatar użytkownika
blackout_sys
Posty: 375

Re: Vanguard

Post#9 » pt paź 20, 2017 12:46 pm

Fatigue:
* Model można zmęczyć dla dodatkowej krótkiej akcji - w następnej turze może wykonać tylko jedną krótką, ale w obecnej 3 krótkie, lub długa i krótką.
* Skille, czary i inne mary mogą męczyć modele - jako efekt lub koszt.
* Trochę podobna mechanika do Pina z Deadzone'a ale rozbudowana i bardziej taktyczna.

Group actions:
* Model plus max dwa inne w pewnej odległości aktywują się razem.
* Kosztuje punkty Power.
* Standardowe akcje grupowe to defence, shoot, charge.
* Poszczególne modele mogę mieć jakies skille, czary i inne mary, które mogą zostać odpalone w ramach akcji grupowej.
* Generalnie mechanika trochę podobna do grupowych akcji w Wrath of Kings

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 706

Re: Vanguard

Post#10 » pt paź 20, 2017 1:26 pm

Brzmi smakowicie, zastanawiam się tylko, czy to troszkę nie przydusi Dungeon Sagi?
W każdym razie znając Mantica wiem, że warto czekać z wywieszonym jęzorem.
Oby tylko zadbali o jakość modeli, reszta to sukces murowany.
Palić! Mordować! Gwałcić! Rabować!

Awatar użytkownika
blackout_sys
Posty: 375

Re: Vanguard

Post#11 » pt paź 20, 2017 1:45 pm

Sam się zastanawiam, ale to jednak inna skala konfliktu. Vanguard to skirmish - bitewniak, Saga to dungeon crawler - planszówka.

Ludzie to rozumieją, bo nikt nie krzyczy, że zabijają mu grę, tylko krzyczą, że koniecznie chcą opcje konwersji bohaterów z jednej gry do drugiej, tak żeby móc organizować 3-warstwowe rozgrywki: masówka w KoW, starcie grup w Vanguard i grzebanina po kryptach w Sadze.

Myślę, że jeżeli ogarną dobry system konwersji, to Vanguard może nawet zwiększyć zainteresowanie Sagą.

A ja tam o modele się nie martwię. Bohaterowie letniej kampanii pokazali moc żywicy - a te Vanguardowe mają być plastikowe i żywiczne. Będzie moc!

Awatar użytkownika
blackout_sys
Posty: 375

Re: Vanguard

Post#12 » śr paź 25, 2017 7:38 am

Garść informacji o walce.

* Podobnie jak w Deadzone, ósemki eksplodują (czyli generują dorzuty)
* Model może oddać cios w zamian za zmęczenie/aktywację
* Engage, czyli podejście (lub wbiegnięcie) nie daje darmowego bicia. Zakładam, że będzie akcja szarży podobna do Warmachine. Ale to informacja dla Kasprzyka - można gościa obejść i wejść mu w plecy ;)
* Bicie/strzelanie w Back Arc daje Crushing Strengh/Piercing (1) czyli obniża Armor przeciwnika
* Niektóre zasady specjalne działają tylko w konkretnym arcu, np. goblinom kostka eksploduje na 7+ przy biciu w plecy
* Gdy spadnie nam połowa bandy, każdy model przed aktywacją musi testować Nerve - gdy nie zda, biegnie do własnej krawędzi. Elitarne bandy będą musiały uważać na morale. Podobnie jak w KoW niektórzy bohaterowie mają zasadę Inspiring, czyli przerzut testu Nerve

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kasprzyk
Posty: 30

Re: Vanguard

Post#13 » śr paź 25, 2017 8:48 am

Bez tego nie byłoby aż tak ciekawie. Szczególnie gdyby twój elitarny zabójca nożownik ukrywający się w zaułku mógł zrobić jedynie atak od... przodu ;)

Jak będzie wszystko działać i dojdą moje figurki ze starej konfrontacji to na pewno zagramy :)

Awatar użytkownika
blackout_sys
Posty: 375

Re: Vanguard

Post#14 » czw paź 26, 2017 1:24 pm

Teren:
* Open Ground
* Obstacles - obrona za obstaclem daje +1 do pancerza i pozwala wyjść z combatu bez testu. Przejście przez nie kosztuje 2" ruchu.
* Difficult Terrain - kosztu ruchu x 2
* Impassable - wiadomix

LOS - klasyk. Znaczenie ma wysokość, np. model za płotem będzie partially blocked:
* Open
* Partially blocked
* Blocked

Skakanie i upadki - wiadomo!

Kampanie:
* Mamy ogólną pulę wojsk - Company. Z niej dobieramy modele do poszczególnych potyczek
* Jest i Supply Caravan, czyli miejsce gdzie składujemy wszelkie sprzęty pomiędzy misjami oraz trzymamy Campaign Gold
* Modele mogą być:
**GRUNT - brak możliwości rozwoju, wymieniani za darmo gdy zginą o ile to możliwe (jest coś wspomniane o możliwym braku kontaktu z resztą armii i wtedy lipa)
** WARRIOR - możliwy awans do Rank 2
** wszystko inne może awansować do Rank 5
* Nowy Rank to po prostu kolejny level i w zależności od modelu różne bonusy - rozwój statystyk, skilli, czarów itp.
* Jeden model jest Liderem, kilka Retuine - Quartermaster, Master Scout, Healer and Arcanist. Ich wartość ma znaczenie chyba głównie pomiędzy bitwami. Jeżeli zginą, to mogą być zostać wyznaczeni nowi - oczywiście jest koszt.
* Co dzieje się pomiędzy bitwami:
** Return Equipment to the Supplies Caravan
** Resolve Casualties
** Retinue Assessment
** Resolve Experience
** Calculate Campaign Gold
** Forage & Explore
** Recruitment and Resupply
** Check roster is fully updated
*Forage & Explore to znane z Deadzone D88 rzuty na tabelkę zdarzeń. Coś można znaleźć, odmrozić sobie palec albo wpakować się w jakąś poboczną przygodę - tabelka ma sugerować rozegranie zdarzenia za pomocą np. Dungeon Sagi lub Kings of War

A jutro wieczorem pojawią się zasady Alpha.

(Ta, coś jest nie tak z jego nogami :D)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Avatarofhope
Posty: 675

Re: RE: Re: Vanguard

Post#15 » pt paź 27, 2017 9:59 am

Nice :-)

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

PS. Kolego sympatyczny, nie potrzeba kopiować całego tekstu przedmówcy, z grafikami i w ogóle, tylko po to, by wyrazić swój zachwyt krótkim bzdągiem w języku jakimś ;)
Raziel
"Fani", którzy przez tydzień dywagowali nad tym, czy mag może przywalić firebalem z wnętrza zamkniętego pojazdu...

Raziel

Awatar użytkownika
blackout_sys
Posty: 375

Re: Vanguard

Post#16 » pt paź 27, 2017 1:51 pm

Dla ciekawych zasady ALPHA.

A już 1 listopada startuje Kickstarter. Spodziewajcie się zalewu obrazków :D

Obrazek

Awatar użytkownika
Avatarofhope
Posty: 675

Re: Vanguard

Post#17 » pt paź 27, 2017 4:18 pm

@ Raziel to nie ja to gupi taptalk.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
"Fani", którzy przez tydzień dywagowali nad tym, czy mag może przywalić firebalem z wnętrza zamkniętego pojazdu...

Raziel

Awatar użytkownika
kasprzyk
Posty: 30

Re: Vanguard

Post#18 » pt lis 03, 2017 9:22 am

Kickstarter jest od niedawna a zebrali już $64,722 z $75,000.

Warto zobaczyć. Zestawy są ciekawe.

https://www.kickstarter.com/projects/1744629938/kings-of-war-vanguard-the-fantasy-skirmish-wargame

Awatar użytkownika
blackout_sys
Posty: 375

Re: Vanguard

Post#19 » pt lis 03, 2017 10:08 am

Po weekendzie wrzucę obrazki - wstrzymywałem się do tej pory, bo wystartowali bardzo dziwnie jak na kickstartery Mantica: tylko starter dla jednej osoby, duży koszt a mało contentu (w założeniu dojdzie więcej zawartości przy kolejnych stretch goalach, ale dopóki ich nie ujawnili było smutno). Na bieżąco sporo modyfikują po krzykach ludzi. Chociaż też nie jakoś super. Tzn. ja rozumiem, że tym razem grają bezpiecznie - tzn. tak żeby na pewno nie musieli dokładać do Kickstartera, ale przez to wychodzi średnio zadowalający efekt dla klientów :(

Zobaczymy jak się sytuacja rozwinie po ufundowaniu przez weekend.

Awatar użytkownika
kasprzyk
Posty: 30

Re: Vanguard

Post#20 » pt lis 03, 2017 12:46 pm

Wygląda, że jest tam całkiem sporo rzeczy w boxie... Co prawda nie wiadomo ile ostatecznie wyjdzie wysyłka ale chyba się opłaca...

Krechafety
Posty: 43

Re: Vanguard

Post#21 » pt lis 03, 2017 10:53 pm

Wszystko bardzo pięknie, ale nadal nie jest to gra dla mnie (tak samo jak "zwykłe" Kings of War) - ciągle brak Dark Elfów :(

Awatar użytkownika
blackout_sys
Posty: 375

Re: Vanguard

Post#22 » wt lis 07, 2017 7:08 am

Gra ufundowana, doszedł starter dla dwoja oraz opcja podręcznika z tokenami i kostkami, powoli dochodzą kolejne stretch goale.

Poniżej zbiorcza lista wszystkich plegdy i add-onów, stretch goali oraz renderów i concept artów.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
blackout_sys
Posty: 375

Re: Vanguard

Post#23 » czw lis 09, 2017 6:33 am

Zaraz pyknie 105k, Mantic dorzucił bandę Abyssali do pledgy 85 dolarowych i teraz już naprawdę nieźle to wygląda!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
blackout_sys
Posty: 375

Re: Vanguard

Post#24 » czw lis 09, 2017 11:39 am

Jeźdźcy na miejscu, teraz pora na posiłki dla Bazylei, dodatkowe łapki i główki a także 3 objectivy w formie kamieni runicznych. Dodatkowo komentując pod updatem można podać swój pomysł na scenariusz i objective, który musi być mniej więcej rozmiarów modelu 28mm - zwycięski pomysł zostanie wykonany (scenariusz i objective) i dorzucony do puli.

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 706

Re: Vanguard

Post#25 » czw lis 09, 2017 4:15 pm

Powolutku zaczynam się ślinić.
Palić! Mordować! Gwałcić! Rabować!

Awatar użytkownika
blackout_sys
Posty: 375

Re: Vanguard

Post#26 » pt lis 10, 2017 12:06 pm

Jest już 118k, więc kamienie są. Zaraz będzie duży pan w żywicy dla Abyssali, a potem dodatkowych 5-ciu Man-At-Armsów z opcją kuszy (w sensie na ramkach będzie dodatkowo kusza do złożenia)! I teraz chyba będę jeszcze musiał nabyć ich regiment jako kuszników do KoWa :>
Następnym krokiem będzie kolejna piątka strachów na wróble, a dodatkowo ramki zostaną tak zmienione, że będzie ich można też złożyć w opcji Spectres. Jest też info o tym, że tak robią strachy, że ich części będą pasowały do Manticowych Ghuli i Zombie, więc będzie multum opcji ich złożenia w ciekawy sposób jeżeli ktoś ma trochę undeadów.

Od kilku dni pojawiają się też teasery czegoś, co wygląda mi na giganta, więc chyba niedługo pojawi się żywiczny olbrzym :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
kasprzyk
Posty: 30

Re: Vanguard

Post#27 » wt lis 14, 2017 12:15 pm

Nowy cel:

Obrazek

Awatar użytkownika
blackout_sys
Posty: 375

Re: Vanguard

Post#28 » wt lis 14, 2017 1:46 pm

Gigant będzie do nabycia za 25$ na kicku (PVC, nie żywica) oraz w ramach nowego pledga "Giant"

Obrazek

Następny Strech Goal to kolejny objective, a niedługo ma pojawić się nowa frakcja Northern Alliance - zbieranina Brotherhood, Varangur i innych zimowych istot pod przywództwem lodowych elfów. Te elfy były od początku dość ciekawie fabularnie przedstawione, cieszę się, że rozwinęli temat! Arty prezentują się fajowo.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
kasprzyk
Posty: 30

Re: Vanguard

Post#29 » wt lis 14, 2017 2:24 pm

Dość późno to ujawnili. Zostało raptem 3 dni do końca.

Awatar użytkownika
blackout_sys
Posty: 375

Re: Vanguard

Post#30 » wt lis 14, 2017 2:30 pm

Zajawki norsmenów były już wcześniej, Ice Witch też już jakiś czas krąży. Kto wie, może to da kopa?

Awatar użytkownika
blackout_sys
Posty: 375

Re: Vanguard

Post#31 » śr lis 15, 2017 6:10 am

Przy 165k, czyli za jakieś 250$ od chwili pisania tego posta pojawi się Alliance. Warbanda dokładana do dużego pledga za 165$ lub do wzięcia osobno za 45$.

Ten zablokowany jaszczur coś mi mówi, że przy odrobinie pracy będzie nadawał się na Khalyshi Mogals do Warpath ;)

Obrazek

Awatar użytkownika
blackout_sys
Posty: 375

Re: Vanguard

Post#32 » czw lis 16, 2017 7:17 am

Odblokowane są kolejne modele do Alliance i objectivy. W ramach środy Add-onowej do nabycia kilka fajnych paczek (np. 50 scarecrow + 18 zombi + 10 ghuli za 50$). Przy 190k wyjdzie add-on do giganta aby przerobić go na lodowego, a przy 200k odblokowane zostaną Ice Elementale.
W końcu zapowiedziano także pojawienie się Blaina, który dołączy do Alliance.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
blackout_sys
Posty: 375

Re: Vanguard

Post#33 » pt lis 17, 2017 7:26 am

Żywiczołacze krasnoludy, lodowe żywiołaki z przezroczystej, niebieskawej żywicy, objective z bardem, goblin na jaszczurze i Blaine nadciągają. Z ważniejszych informacji - będą najemnicy, działający podobnie jak w Deadzonie, nie levelujący pomiędzy grami.

A także wstępne rendery Abyssali.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wróć do „Mantic Games”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość