WWX 2 ed - BETA testy

Awatar użytkownika
Garghgor
Posty: 61

WWX 2 ed - BETA testy

Post#1 » pn maja 08, 2017 7:33 pm

Hejka

prawdopodobnie będę miał dostęp do nowych zasad w przyszłym tygodniu.

Nie znam jeszcze szczegółów co do prowadzenia testów (czy np. będą objęte poufnością itp.)
Ale znając z innych gier to trzeba będzie rozegrać kilka-kilkanaście gier i zrobić "raport z bitwy" plus swoje uwagi co do balansu itp.

W związku z tym zbieram potencjalną grupę BETA-testerów.
Chętnych proszę o wpisywanie się pod wątkiem.

Awatar użytkownika
Skeld
Posty: 73

Re: WWX 2 ed - BETA testy

Post#2 » pn maja 08, 2017 7:39 pm

Możesz mnie wpisać w listę testerów. System trochę przycichł z powodu nowej edycji i fajnie byłoby go rozruszać ponownie już na nowych zasadach :)
Obrazek PanOceania
Obrazek ALEPH
Obrazek Tohaa - in progress

Awatar użytkownika
czys
Posty: 102

Re: WWX 2 ed - BETA testy

Post#3 » pn maja 08, 2017 9:33 pm

Ja z chęcią bym grał. Tylko ludzików nie mam :D (no i ponoć armię którą chciałem zbierać zlikwidowali :D )

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 656

Re: WWX 2 ed - BETA testy

Post#4 » pn maja 08, 2017 10:31 pm

Czys, Ty sobie jaja robisz, czy to sprawdzone info?
Jesli jest jeszcze miejsce to ja sie pisze na te testy. Chce jak najszybciej wiedziec, czy mam milion figurek do czegos niegrywalnego, czy wrecz przeciwnie.

Awatar użytkownika
czys
Posty: 102

Re: WWX 2 ed - BETA testy

Post#5 » pn maja 08, 2017 11:12 pm

Nie robię sobie jaj, ale nie jest to też sprawdzone info :D
Tylko tyle co pewne osobniki przebywające często w Bolterze mi sprzedały takiego njusa (aczkolwiek ponoć same figurki mają być przeniesione do bandits czy coś)

Awatar użytkownika
Skeld
Posty: 73

Re: WWX 2 ed - BETA testy

Post#6 » pn maja 08, 2017 11:15 pm

czys pisze:Ja z chęcią bym grał. Tylko ludzików nie mam :D (no i ponoć armię którą chciałem zbierać zlikwidowali :D )


Trochę tak i trochę nie. Armia Konfederacji przestaje istnieć jako oddzielna frakcja, ale same modele pozostają w grze jako podfrakcja w Outlaws. Więc dalej można zakupić boxa i cieszyć się pięknymi, grywalnymi modelami :)
Obrazek PanOceania
Obrazek ALEPH
Obrazek Tohaa - in progress

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 656

Re: WWX 2 ed - BETA testy

Post#7 » wt maja 09, 2017 5:19 am

okej, takie flafowe zawirowania to ja rozumie tym bardziej, ze konfederaci juz w historii do 1ed byli na straconej pozycji.
No to juz tylko zostaje strach przed tymi "uproszczonymi" , nowymi zasadami.

Awatar użytkownika
Garghgor
Posty: 61

Re: WWX 2 ed - BETA testy

Post#8 » pn maja 15, 2017 1:40 pm

http://www.wildwestexodus.com/content/66-rules

okazało się, że nie zamierzają robić z nowych zasad żadnych tajemnic więc wszystko co potrzeba by zagrać testowo, a przede wszystkim zaznajomić się na własnej skórze z nowymi zasadami, można ściągnąć w wersji PDF z poniższego (oficjalnego) źródła.

Co czytanki zatem :)

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 656

Re: WWX 2 ed - BETA testy

Post#9 » wt maja 16, 2017 1:10 am

Tak na szybko:
- Zmianie uległ sposób tworzenia Posse (drużyny). Teraz wybieramy Bossa i do niego dokupujemy "Face" czyli dawni underbossowie i Sidekicki, oraz "Hands", czyli bezimienne mięso armatnie. Nie ma już limitów postaci, kupujemy, aż skończy się kasa.
- Ubyło kilka statystyk, większość zmieniła nazwę
- Nie ma hapeków, mamy za to statystykę "Grit" która jest w skrócie składową wytrzymałości, zręczności i pancerza postaci. Jeśli postać nie zda testu Grit po otrzymanym strzale/ciosie, umiera. Grit jest modyfikowany przez Piercing broni. Bossowie i Face, mogą zamiast testu Grit, zrobić test Quick (Quick to inaczej ruch, ilość cali jaką pokonuje postać, wychodzi na to, że odpowiada też za zręczność/uniki) z tym, że Piercing nie ma wpływu na Quick. W ten sposób, herosi mają większą szansę przetrwać strzał z czegoś mocnego, przebijającego pancerz mimo to, że ich Quick jest zazwyczaj niższy od Grit, co z kolei pozwoliło zrezygnować twórcom gry z paska hapeków. Zwykli Hands nie mają takiej możliwości i tylko zdanie testu Grit ich ratuje, czyli przy cięższym ostrzale, nie mają praktycznie szans.
- Pojawiły się karty akcji, dociąga się określoną ich ilość, zawierają liczby od 1 do 4. Kartę zagrywa się na aktywowaną postać i można tą postacią wykonać tyle akcji, ile jest na karcie z tym, że postaci mają też limit akcji na turę. Dojdzie więc do sytuacji, że będziemy zmuszeni wydać kartę "4", na figurkę Hand, zdolną do wykorzystania tylko dwóch akcji, reszta przepadnie. Uważam to za kompletnie niepotrzebną bzdurę, tym bardziej, że...
- ...dochodzą kolejne karty, mianowicie "Adventure Cards" które można wykorzystać na dwa sposoby, albo powiększyć swoją szansę wygrania scenariusza, albo zapewnić sobie dodatkowe, konkretne akcje w czasie rozgrywki. Dostajemy więc dwa stosiki kart, które trzeba ogarniać, a do tego...
- ...pozostają żetony Influence, które teraz nazywają się Fortune Chips i służą do trigowania w czasie tury dodatkowych, extra akcji.

Reszta jest względnie podobna do 1ed, gdzieniegdzie coś ucięto, gdzie indziej coś niewielkiego dodano, ale nie ma tragedii, przynajmniej na pierwszy rzut oka, tylko młyn z tymi tokenami i kartami na razie mnie zastanawia i nie napawa optymizmem.

Frakcja Outlaws jest na nowo tworzona, wychodzi na to, że będzie stanowiła zlepek starych Outlawsów, meksykańców i konfederatów, jednak na tą chwilę ich karty beta są jeszcze niedostępne.

Awatar użytkownika
blackout_sys
Posty: 356

Re: WWX 2 ed - BETA testy

Post#10 » wt maja 16, 2017 8:24 am

Względem obcych - nie wiem, czy to zmiany na lepsze, wyjdzie w praniu.

Natomiast co rzuca się od razu po przejrzeniu kart: frakcja poprzednio nastawiona była na niekonwencjonalne zagrywki, ścisłą współpracę modeli (beta kradnący influence i skille i przekazujący je do alpha, sporo portali, skaraby z poganiaczem, który popycha je do przodu, skaraby biegające po ścianach i skaczące w filmowych akcjach z dachów budynków) i chirurgiczną precyzję w poruszaniu modeli (wspomniane już kradzieże, przyciąganie i popychanie portalami, gnanie skarabów po dachach).

Teraz obcy wydają się być nastawieni na... strzelanie. Nie widzę już w nich tej finezji. Może jeszcze mimik coś tam może, ale i ten wydaje się być jakoś stłamszony w stosunku do poprzedniej wersji. Nawet skaraby nie mają już zasad biegania po ścianach (chyba, że jakieś zasady wynikające z innych zasad im to dają - nie ogarnąłem jeszcze wszystkiego). Alphy i Bety dobrze szczylajo i to w zasadzie tyle.

Mam nadzieję, że w praniu wyjdzie przyjemniej i zrekompensuje frakcyjny zwrot o 180 stopni.

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 656

Re: WWX 2 ed - BETA testy

Post#11 » wt maja 16, 2017 9:23 pm

Kilka kolejnych spostrzeżeń:
- Bohaterowie zostali obdarci z charakteryzujących ich zdolności, ich karty pełne są uniwersalnych skili, a jeśli już dostali coś unikalnego, jest to zazwyczaj coś mało porywającego. Do tego, niektórzy stracili imiona, Geronimo z Warrior Nation, to teraz mruczący miś, czy jakiś inny idiotyzm.
- Nie ma hapeków, ale za to mamy przerzuty Grit (taki sejv, jeśli nie pamiętacie), zamiana "martwy" na "ogłuszony" co w skrócie sprowadza się do tego, że jak kiedyś Geronimo był twardzielem trudnym do zatłuczenia z powodu wielu hp, tak jego odpowiednik szalony miś, ma drętwego sejva z przerzutem...żałość.
- Część uzbrojenia dodatkowego zniknęła z kart, teraz jest do wykupienia w specjalnej sekcji z wyposażeniem.
- Większość broni została znerfiona pod względem siły, ale zwiększono im rofa.
- Niektóre postaci przestały być sidekickami i przeszły do Hand, czyli bezimienne mięso armatnie.
- Na niektórych kartach są błędy, jak choćby skill, dodający +2 do Armora, przypomnę że charakterystyki Armour już nie ma.

...i na razie przestaję to dalej czytać, bo rzygać mi się chce...

Awatar użytkownika
idio
Posty: 163

Re: WWX 2 ed - BETA testy

Post#12 » pt maja 19, 2017 3:13 pm

Może w sobotę lub niedzielę ktoś chciałby potestować zamiast tylko marudzić? Mnie się nowe zasady podobają :P
Obrazek
Jeśli chcesz poznać grę Wolsung SSG - napisz do mnie!

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 656

Re: WWX 2 ed - BETA testy

Post#13 » pt maja 19, 2017 4:54 pm

Nie marudzę, ogrywam to z różową Krową.
Wieczorem na WW dam Ci znać, czy uda mi się pojawić w sobotę.

Awatar użytkownika
idio
Posty: 163

Re: WWX 2 ed - BETA testy

Post#14 » pt maja 19, 2017 9:08 pm

AAAA... Na forum znów wszedłem dopiero teraz. Jakby co, mam całą sobotę wolną, więc proszę tylko o info na którą ewentualnie ;)
Obrazek
Jeśli chcesz poznać grę Wolsung SSG - napisz do mnie!

Awatar użytkownika
blackout_sys
Posty: 356

Re: WWX 2 ed - BETA testy

Post#15 » śr sie 23, 2017 11:54 am

Raziel pisze:okej, takie flafowe zawirowania to ja rozumie tym bardziej, ze konfederaci juz w historii do 1ed byli na straconej pozycji.
No to juz tylko zostaje strach przed tymi "uproszczonymi" , nowymi zasadami.


Przyznaję, że jeszcze nie przeczytałem całej fabuły pierwszego podręcznika, ale po tym co przeczytałem i po tym jak przeczytałem opis Obcych w drugiej edycji KLIK!, to mam wrażenie, że mylnie doszukujesz się tutaj fluffowych zawirowań czy postępu w fabule. Wg nowej fabuły, fundamentalne założenia świata zostały napisane od nowa. Watchers to totalnie inna frakcja, nie mająca nic wspólnego z tymi opisanymi w pierwszej edycji. Wzięli się z innego miejsca, mają inne cele, inaczej pojawili się na świecie, inaczej się zachowują. Te siły, które motały na Ziemi w pierwszej edycji, to też zupełnie inny deal.

I do tego jeszcze wykręcono obcym na siłę durny numer, żeby zostali w rozsypce na Ziemi. Mamy frakcję turbo maszkar, latających po galaktyce i stawiających portale do przyspieszania ruchu, wszędzie jakieś plazmy, pulsy i inne solary. Stwierdzili, że trzeba usunąć miasto Atlantydy, to wyportalowali całość gdzieś w kosmos. No jest moc.
Następnie mamy rok 1500-któryś tam, banda poszukiwaczy z muszkietami wpada do centrum obcych, myśląc, że znajdą fontannę młodości. "Zaskakują obcych", rozmontowują partol, strażników, wbijają do centrum dowodzenia, kierownik wycieczki wbiega w jakieś jądro energii odpowiedzialne za utrzymywanie otwartego portalu ze statkiem na orbicie i okazuje się, że złoto, które ma w portach sprawia eksplołżyn statku oraz zamrożenie na 300 lat tych na dole.
Ogólnie sam pomysł na zwrot akcji nie jest najgorszy. Ale jak ci chłopi z dzidami z drewna rozmontowali obcych z dzidami laserowymi, wbili w centrum dowodzenia i bum? Jakieś to upośledzone jest.

Podsumowując. Nie wiem jak jest z pozostałymi frakcjami, ale jeżeli chodzi o podstawowe założenia uniwersum oraz obcych, wiedzą z pierwszej edycji należy się podzielić z jamnikiem, bo nam się nie przyda, a gruby rulebook z fluffem świetnie podeprze komodę.

Insza sprawa, że już wiadomo jak to będzie z darmowym rulebookiem. Dostaniemy wersję miękką, czyli z ograniczonym fluffem (może i lepiej), ale nie ma tak łatwo - trzeba strzelić sobie selfie z rulebookiem, wstawić gdzieś na fejsa albo innego twittera i wypełnić formularz. Dopiero wtedy wyślą dla nas rulebook do domku albo do wskazanego sklepu. Czad. Wincyj info TUTAJ.

Awatar użytkownika
Avatarofhope
Posty: 659

Re: WWX 2 ed - BETA testy

Post#16 » śr sie 23, 2017 12:01 pm

A kiedy premiera? Moi rewolwerowcy juz tyle czasu sie kurza...

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
"Fani", którzy przez tydzień dywagowali nad tym, czy mag może przywalić firebalem z wnętrza zamkniętego pojazdu...

Raziel

Awatar użytkownika
czys
Posty: 102

Re: WWX 2 ed - BETA testy

Post#17 » śr sie 23, 2017 12:27 pm

blackout_sys pisze:Przyznaję, że jeszcze nie przeczytałem całej fabuły pierwszego podręcznika, ale po tym co przeczytałem i po tym jak przeczytałem opis Obcych w drugiej edycji KLIK!, to mam wrażenie, że mylnie doszukujesz się tutaj fluffowych zawirowań czy postępu w fabule. Wg nowej fabuły, fundamentalne założenia świata zostały napisane od nowa. Watchers to totalnie inna frakcja, nie mająca nic wspólnego z tymi opisanymi w pierwszej edycji. Wzięli się z innego miejsca, mają inne cele, inaczej pojawili się na świecie, inaczej się zachowują. Te siły, które motały na Ziemi w pierwszej edycji, to też zupełnie inny deal.

I do tego jeszcze wykręcono obcym na siłę durny numer, żeby zostali w rozsypce na Ziemi. Mamy frakcję turbo maszkar, latających po galaktyce i stawiających portale do przyspieszania ruchu, wszędzie jakieś plazmy, pulsy i inne solary. Stwierdzili, że trzeba usunąć miasto Atlantydy, to wyportalowali całość gdzieś w kosmos. No jest moc.
Następnie mamy rok 1500-któryś tam, banda poszukiwaczy z muszkietami wpada do centrum obcych, myśląc, że znajdą fontannę młodości. "Zaskakują obcych", rozmontowują partol, strażników, wbijają do centrum dowodzenia, kierownik wycieczki wbiega w jakieś jądro energii odpowiedzialne za utrzymywanie otwartego portalu ze statkiem na orbicie i okazuje się, że złoto, które ma w portach sprawia eksplołżyn statku oraz zamrożenie na 300 lat tych na dole.
Ogólnie sam pomysł na zwrot akcji nie jest najgorszy. Ale jak ci chłopi z dzidami z drewna rozmontowali obcych z dzidami laserowymi, wbili w centrum dowodzenia i bum? Jakieś to upośledzone jest.


Jeśli nie wiesz jak to możliwe że banda poszukiwaczy wpada do centrum megakosmitów i ich prawie niszczy to oglądnij sobie ten dokument

btw, moi kałboje to nawet niektórzy sklejeni już :D

Awatar użytkownika
blackout_sys
Posty: 356

Re: WWX 2 ed - BETA testy

Post#18 » śr sie 23, 2017 12:41 pm

Znam, znam. Tam Atlantydziarze to jednak dzikusy, które nie ogarniają technologii. W WWX masz obcych ze sprawnymi dzidami energetycznymi. Nie qpuję.

Poza tym mamy rok 2017, teoretycznie wszystko już było, wiadomo - ale jakiś poziom trzeba trzymać, żeby przykuć uwagę, nawet gdyby miał być średnio oryginalny. A tutaj mam uczucie jakby twórcy fabułę Baldura zamienili na:

*Puff, błysk magii! Pojawia się mega czarodziej*
- Witaj śmiałku. DziewicaKsiężniczka jest w niebezpieczeństwie! Weź ten mega miecz, siadaj na jednorożca i ją uratuj!
- Jak jesteś mega czarodziejem, masz mega miecz i jednorożca, to czemu sam jej nie uratujesz?
- Nie pyskuj śmiałku! Masz mało czasu!
*Ahoj przygodo!*


A premiera podręcznika ma być ponoć na koniec września.

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 656

Re: WWX 2 ed - BETA testy

Post#19 » śr sie 23, 2017 5:18 pm

Limit bluzgów wykorzystałem w tym miesiącu w temacie Frostgrave...
Tu po prostu zaznaczę, że jestem zły...

Awatar użytkownika
Avatarofhope
Posty: 659

Re: WWX 2 ed - BETA testy

Post#20 » śr sie 23, 2017 6:08 pm

Kurdę. Czy te zasady na prawdę są tak wujowe w poruwnaniu do 1 ed?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
"Fani", którzy przez tydzień dywagowali nad tym, czy mag może przywalić firebalem z wnętrza zamkniętego pojazdu...

Raziel

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 656

Re: WWX 2 ed - BETA testy

Post#21 » śr sie 23, 2017 10:17 pm

Zasady są inne, mają za cel przyspieszyć rozgrywkę jednocześnie sprawiając, że na stole jest więcej figurek, które szybciej schodzą. Jak ktoś ma dobrze między uszami to szybko obczai, że chodzi o kasę.
Takie zabiegi dzisiaj jednak nie dziwią, natomiast to, co zrobiono z fluffem... reset czegoś zajebistego na potrzeby stworzenia czegoś płytkiego i uniwersalnego jak całosezonowe opony... nie wiem komu to było potrzebne i do czego.
Obiecanki frikowego podręcznika za paragon starego, a teraz wydziwianie z jakimiś srajbukami i inne bzdety to kolejny strzał w kolano.
Czekam, z naprawdę zaciśniętymi kciukami na to co z tego wyjdzie tym bardziej, że zdążyłem nakupić połowę dostępnych figsów, ale widzę czarne chmury.

Awatar użytkownika
czys
Posty: 102

Re: WWX 2 ed - BETA testy

Post#22 » czw wrz 14, 2017 11:09 am

Są już dostępne nowe startery w preorderze. Co najważniejsze, z mojego punktu widzenia, to to że jest starter konfederatów ;)

Dodatkowo w piątek na wwxowym facebooku będzię Q&A na żywo odnośnie nowej edycji

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 656

Re: WWX 2 ed - BETA testy

Post#23 » czw wrz 14, 2017 8:04 pm

Nie mam facebuka, więc się nie dowiem z pierwszej ręki co w dzikim zachodzie piszczy, ale trzymam kciuki za nowe zasady mając nadzieję, że te z betatestów były jakimś żartem primaaprilisowym.

Wróć do „Wild West Exodus”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość