WWX Dystopian Age BETA

Awatar użytkownika
blackout_sys
Posty: 487

WWX Dystopian Age BETA

Post#1 » śr sie 29, 2018 6:45 am

https://www.dystopianwars.co.uk/

It’s a Beta test. That means that while it is certainly playable, there are parts that are still in development. We will add new Encounters, Patrons, more units, more Outfitting Cards etc as the Beta progresses. It won’t all be here on day one.

You will not be able to replicate existing units. You can use your existing miniatures to count as generic faction units for the Beta Test. If you are expecting specific weapon load outs and behaviours as seen in second edition, you are going to be disappointed. On the other hand, there’s a whole bunch of new weapon load outs and behaviours to start to explore!

We’ve deliberately given you just enough to start testing. The Beta is not designed for you to immediately start replicating lists from second edition, start competitive point match games, organise public tournaments etc. It’s a Beta, you are part of a play test group when you use it. Balance is something we will reach together over time.

It isnt version 2.6. It is a significant evolution from second edition. While it retains some of the feel of earlier Dystopian Wars editions, it introduces many new elements.

It is not a game to start recruiting the masses with! We’re pleased with the Beta, but it’s not new player friendly. It’s designed for those with a vested interest in Dystopian Wars to help contribute to the final shape of the game.

The Beta requires quite a bit of effort on behalf of the players using it. You will need to proxy dice, print cards, print the rules, print tokens, templates and more. In the full version released after the Beta finishes, all those components will be included as a high quality product. For now though, you have to make your own.

It is a Beta. It will change significantly and frequently through its run - based on your feedback.

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 1052

Re: WWX Dystopian Age BETA

Post#2 » śr sie 29, 2018 11:03 am

Na pierwszy rzut oka widać, że Warcradle chcą zachować jak najwięcej z ducha starego Dystopiana, jeśli chodzi o zasady oczywiście. Nadal mamy uzbrojenie po różnych stronach statków, nadal możemy założyć komuś krytyka, możemy gasić pożary, desantować wojaków na wrogie jednostki, pływać pod wodą. Nadal mamy naprzemienną aktywację, zakręcanie po wzorniku, dryfowanie, taranowanie.
Jedyne nowości to karty Victory/Valour (tak samo jak w WWX) oraz Outfitting, które chyba będą znakiem rozpoznawczym systemów Warcradle. Zabrakło jednak Action cards, nie doczytałem jeszcze, czy nie wstawili ich w jakiejś innej formie, ale wydaje mi się, że nie mają one po prostu sensu w Dystopianie.

Nadal natomiast nic nie wiemy o fluffie i jak z tego co widzę, o stronę techniczną nowego systemu kompletnie nie ma się co bać, tak to, co wymodzą w kwestii klimatu, spędza sen z powiek (herezje, które poczynili przy okazji przerabiania WWX są nie do wybaczenia).
Trzymam kciuki, wertując jednocześnie stronice książki do drugiej edycji, która ukazała się dosłownie na kilka miesięcy przed upadkiem Spartan, a która zawiera w sobie system niemalże idealny.
Warcradle ma wysoko postawioną poprzeczkę i oby skupili się tylko na wyrównaniu rekordu, a nie na siłę starali się go pobić.
Palić! Mordować! Gwałcić! Rabować!

Awatar użytkownika
blackout_sys
Posty: 487

Re: WWX Dystopian Age BETA

Post#3 » śr sie 29, 2018 8:30 pm

Te outfitting cards to taka trochę śmieszna sprawa konsturowania rozpiski, bo możemy statkom powymieniać wieżyczki, dodać lepszą załogę, generatory... z tego co zrozumiałem, to te karty mają być mechaniką pozwalającą tworzyć profile statków kompatybilnych wstecz.

W sumie dobry myk. Wydają swoje, zupełnie inne statki, mogą mieć nawet dzidy laserowe kosmitów z WWX, a tymi kartami Outfitting zrobimy sobie ze statku klasyki z Dystopiana Spartanowego, czyli nie ma strachu, że zostaną nam nieużyteczne modele.

Największą różnicę widzę w SRSach. Teraz to tylko tokeny, które wypuszczone są na jeden nalot i od razu wracają do carriera. Ja tam zawsze lubiłem te tłumy stateczków śmigające nad wodą, ale fakt, że dużo ludzi na internetach narzekało, że ich mechanika jest przeładowana, czasami niepotrzebna, a w przypadku Firestorma wręcz zepsuta, bo opłacało się wystawiać tylko bombowce, które robiły srogą grę.
Trochę szkoda mi tej dodatkowej głębi związanej z SRSami, ale widzę, że ludziom się podoba.

Ja również nie martwię się o mechanikę. A nawet gdyby przegięli z fluffem, to mamy dość materiału w postaci rulebooka 2.5 i suplementów kampanijnych, by spokojnie grać po staremu ;)

Wróć do „Wild West Exodus”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość