Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Mrozogrób
Awatar użytkownika
Skeld
Posty: 71

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#151 » ndz sie 13, 2017 10:19 am

Okolice 18:00
Obrazek PanOceania
Obrazek ALEPH
Obrazek Tohaa - in progress

lisu
Posty: 130

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#152 » ndz sie 13, 2017 12:18 pm

18:00

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
idio
Posty: 163

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#153 » ndz sie 13, 2017 2:51 pm

19:00
Obrazek
Jeśli chcesz poznać grę Wolsung SSG - napisz do mnie!

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 651

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#154 » pn sie 14, 2017 4:54 pm

Witam, na wstępie chciałbym podziękować Czysowi, VanTroffowi, SamboRowi i w szczególności Teperakowi, za przybycie i wzięcie udziału w pierwszej części drugiego ewentu Frostgrave.
Ta bitwa była dla mnie nie lada wyzwaniem i tu spec dzięki dla Teperaka, który co chwila przypominał mi, że choć jestem całym sercem po stronie wilkołaków, to oddziałami demonów Nichal powinienem dowodzić uczciwie i z rozwagą.
Nie udało mi się przygotować wszystkich modeli do ewentu, za co przepraszam, malowałem je już od dłuższego czasu, jednak zabrakło mi go w tych ostatnich godzinach przed ewentem.
Mino to, bawiłem się doskonale, trochę zaniedbałem swoją własną drużynę, ale to normalne, gdy prowadzący skupia się na wszystkim na raz i chce jak najmniej zanudzać graczy. Odnoszę wrażenie, że uczestnicy również miło spędzili czas, było kilka momentów, gdy nieprzewidujący masowych starć system siadał i gracze trochę przysypiali, ale to było dosłownie kilka przypadków.
Obszerną fotorelację zamieściłem w temacie z opowiadaniami do naszej kampanii, jest tam również epilog dla tych co umieją w czytanie długich opowiadań ;)
Miłego paczania.

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 651

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#155 » pn sie 14, 2017 5:08 pm

OGŁOSZENIE SPECJALNE!!!

W dniu 18.08.2017 (piątkowe WW) o godzinie 19:00 odbędzie się druga część drugiego ewentu naszej kampanii. Jednocześnie informuję, że jest to impreza podlegająca konieczności dokonania zakupu w tym dniu w Bolterze, towaru wszelkiej maści na kwotę co najmniej 20 pln.

W ewencie udział biorą:
Po stronie wilkołaków:
Idio
Thinros
CydPl
Lisu
Po stronie Nichal
Skeld
Artois

Z uwagi na fakt, że WW nie nadaje się do prowadzenia długich i męczących ewentów, nasz będzie bardzo miniministyczny w swojej formie. Gracze muszą przynieść całe swoje drużyny (pełne, wszyscy odczekujący rundę na wyzdrowienie są wyzdrowieni).
Zaczynamy o 19:00 i tym razem nie czekamy na spóźnialskich.
Wstęp fabularny wkrótce.

Awatar użytkownika
czys
Posty: 101

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#156 » pn sie 14, 2017 8:40 pm

Wielkie dzięki za event. W szczególności dla Raziela za przygotowanie misji, fabuły, makiety i tony ładnych ludzików.

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 651

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#157 » czw sie 17, 2017 6:21 pm

Dla lubiących czytanie, wstęp fabularny do jutrzejszego ewentu w temacie z opowiadaniami. Ostrzegam przed paroma bluzgami w tekście.
Do zobaczenia jutro.

Awatar użytkownika
Artois
Posty: 202

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#158 » sob sie 19, 2017 11:02 pm

Dziękuję za bardzo ciekawy wieczór i epicko spędzony czas. Wilkołaki stawiły dzielnie czoła napierającej przez las demonicy i żałuję że nie było nam dane zobaczyć jaki był wynik tego starcia, tym bardziej że każdy z nas dostał pod komendę jednostki służące jednej ze stron (super pomysł, unikalne umiejętności, statystyki i charakter tchnęły życie w fantastycznie pomalowane modele). Było kilka zwrotów akcji które zapewne wpłyną na tło fabularne kampanii.

Czekam z zaciekawieniem na potwierdzenie wszystkich nowych rzeczy które można rozwinąć w naszych bandach (rodzaje najemników, czary, przedmioty które można kupić itp)

Pozdrawiam i do następnego eventu

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 651

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#159 » ndz sie 20, 2017 1:22 am

Standardowo, na początek wielkie dzięki Bolterowi za miejsce i czas dla nas. Specjalne podziękowania dla wszystkich, przybyłych graczy i jeszcze raz sorki za zamieszanie z Isztahal (piętnaście minut przed rozpoczęciem rozgrywki zorientowałem się, że nie zabrałem z domu najważniejszego, największego modelu).
Dzięki chłopaki za wspaniałą zabawę i wyrozumiałość, było mi ciężko z powodu zepsutej nogi, toczącej mnie gorączki i pękającej głowy, mimo to daliśmy jakoś radę, za co serdecznie dziękuję.
Było epicko, może z perspektywy maga, prowadzącego drużynę kilku śmiałków nie wyglądało to aż tak bardzo interesująco, ale spoglądając na wydarzenie z innej niż zwykła rozgrywka strony, nie dało się uniknąć porwania przez wir wydarzeń i toczącej się na stole bitwy.
W tym miejscu pozwolę sobie na drobny prztyczek w kierunku jednego z widzów, który usilnie starał się popsuć nam zabawę, zawracając dupę jednemu z graczy.

Kolejna sprawa, która według mnie wymaga kilku zdań, to brak balansu w czasie ewentu, tak bardzo krytykowany przez niektórych. Chopaki, zawsze, wszędzie i na każdym kroku podkreślam, balansu szukajcie sobie na turniejach. Przeszkadza wam, że jedna ze stron jest mocniejsza? Zmieńcie stronę, albo przestańcie biadolić, zaakceptujcie rzeczywistość i postarajcie się znaleźć jasną stronę księżyca. Ja wiem, że niektórym z Was dostawanie w ciry bardzo przeszkadza, że nie jesteście do tego przyzwyczajeni i nie potraficie się bawić, gdy coś idzie nie po waszej wytabelkowanej myśli, ale nie zawsze się wygrywa, nie zawsze się ma widoczną przewagę i nie zawsze chodzi tylko i wyłącznie o własny interes. Czasem, a w szczególności w ewentach takich jak ten, jesteście tłem dla ważniejszych wydarzeń niż podpieprzanie innym błyszczących skrzynek.
Od kampanii można odstąpić w każdej chwili, nikt nikogo nie zmusza do udziału w niej, a krytykując obowiązujące w niej zasady, czy zaistniałe "niesprawiedliwości" zastanówcie się, czy Wy, aby na pewn robicie wszystko tak jak należy i czy inni, skazani na potyczki z Wami, aby na pewno dobrze się bawią.

Ale dosyć darcia mordy, zajmijmy się przyjemnościami.
Fotorelacja z ewentu w dziale z fluffem, jak również nieco przydługawe opowiadanie, wieńczące koniec pewnego rozdziału w naszej kampanii. Do niedzieli wieczór, powinienem podać plan na kolejną turę, w którą co chce przypomnieć, wchodzimy z kilkoma zmianami, ale o tym jutro, bo teraz...kuźwa, już jest jutro, w każdym razie bądźcie czujni.

Pozdrawiam ozięble, wasz niedobry Raziel.

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 651

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#160 » ndz sie 20, 2017 8:41 am

Zapomniałem dodać, ślijcie raporty z ewentu migiem :)

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 651

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#161 » ndz sie 20, 2017 11:32 am

Piątą turę zaczynamy z pewnymi zmianami, poniżej wkleję stare i nowe uściślenia zasad, lecz najpierw wymienię nowe składniki, z których będziemy korzystać odtąd w czasie kampanii.

Najważniejsza zmiana to wprowadzenie do gry suplementu „Forgotten Pacts”, oraz całej jego zawartości. Przed pierwszą misją piątej tury, możecie nanieść w swoich drużynach pewne zmiany, dostępne dzięki temu dodatkowi, w szczególności chodzi tu o nowych wojowników.
Wymienię kilka tematów suplementu, które wydaje mi się, będą dla niektórych z Was problematyczne do prawidłowego zinterpretowania:
- Suplement wprowadza zaawansowany sposób przywoływania demonów, strona 12 i od teraz ten sposób obowiązuje.
- Dostajemy do dyspozycji dwa nowe czary, zapoznajcie się z nimi, w szczególności z Mystic Brand, który jest bardzo złożony.
- Dochodzi nowa tabela skarbów, ale pamiętajcie, że na nią można rzucić TYLKO RAZ NA MISJĘ!
Muszę drzeć ryja bo doskonale wiecie, że macie problem z czytaniem ze zrozumieniem. Raz na misję oznacza, tłumaczę, że rzut na nową tabelę skarbów wykonujemy tylko na jeden znaleziony skarb i to tylko wtedy, gdy gracz wyrazi taką chęć, pozostałe rzuty, na ewentualną resztę skarbów wykonujemy na tabelę z podręcznika podstawowego. Powyższą zasadę, mogą złamać tylko zasady danego scenariusza.
- Bestiariusz się zmienia, rzadko z niego korzystamy, ale jeśli z jakiegokolwiek powodu przyjdzie nam rzucać na tabelę Bestiary, korzystamy z tej z Forgotten Pacts.

Kolejny suplement, który częściowo wykorzystamy, to "Frostgrave Folio", a oto element dla nas istotny:
-Captain, strona 18. Każdy z Was, jeszcze przed piątą misją może wynająć kapitana. Dokładnie zapoznajcie się z jego zasadami, w szczególności ze sposobem jego wyposażania i opłacania po każdej misji.
Kapitan nie zajmuje slotu w drużynie, czyli legalnie może być jedenastym członkiem, standardowej, dziesięcioosobowej bandy (nie ma tego w opisie kapitana, ale internet podpowiedział).

Ostatnim suplementem, który wprowadzamy do kampanii są "Ulterior Motives". Z ich wykorzystaniem wiąże się konieczność posiadania odpowiednich terenów takich jak kamień runiczny, wrota, zombie, klapa w podłodze czy studnia, myślę, że bez problemu sobie poradzicie ze zdobyciem takich drobiazgów, dodam, że niedługo ukaże się do kupienia oryginalna paczucha ze wszystkimi potrzebnymi elementami.
Priorytet ma zawsze przelicznik expa za skarby ze scenariusza, nad tym z kart "UM".

Wszystkie trzy suplementy są do kupienia w Bolterze, możecie też dogadać się między sobą, pożyczać. Jeśli dla kogoś jest to problem, bo np. nie ma zamiaru wydawać kasy na powyższe, trudno, zawarte w nich zasady po prostu nie będą go dotyczyły.

Dodatkowo, po przemyśleniu kilku zmian, nad którymi debatowaliśmy doszedłem do wniosku, że nie wprowadzamy do kampanii broni prochowej oraz koni.
Broń palną zostawmy sobie na nadchodzące „Wyspy”, we Frostgrawe kompletnie mi ona nie pasuje do klimatu. Owszem, też mam pierdyliard fajnych figsów z muszkietami, którymi chciałbym zagrać, ale nie, nie teraz i nie tu.
Nad końmi pomyślimy później, teraz tylko narobią niepotrzebnego zamieszania.
Pomijam już fakt, że obie zasady dostępne są w czasopiśmie, które trzeba zakupić w necie (wiem, że są inne metody, ale chyba nie tędy droga) i na bank prędzej czy później okaże się, że połowa z Was na oczy go nie widziała i będzie jak z krytykami, na które niektórzy nie grali przez cztery tury, bo myśleli, myśleli, że nie trzeba.

Dalej wklejam zasady naszej kampanii z naniesionymi zmianami, postanowiłem jeszcze raz wkleić wszystko, tak dla przypomnienia.

ZASADY KAMPANII

1.Gramy najuczciwiej jak się da, inaczej będzie trzeba batożyć.

2.Na bitwę macie dwa tygodnie, jeśli ktoś zaliczy swoją w pierwszym tygodniu, dajcie znać, może się okazać, że uda się to wszystkim i można będzie przyspieszyć kolejną turę.

3.Rozgrywamy wszyscy ten sam scenariusz, który będzie ogłoszony w odpowiednim temacie.

4.Po każdej potyczce, każdy z Was, ma obowiązek przesłać mi na PW raport, ja po zapoznaniu się z nimi i zebraniu wszystkich, wkleję je w temacie w zorganizowany sposób, żeby były do wglądu dla każdego, proszę jednocześnie, żebyście tego nie robili samemu.
Przykładowy wzór raportu, zwróćcie uwagę na dodatkowe wpisy dotyczące Kapitana:

EWENT II
Gracz - Raziel
Doświadczenie - 40/18 lvl
Doświadczenie Kapitana - 0/0 lvl
Kosztowności - 148gc
Dzielnica - Gildia magów 37 (tower) + Sarcophagus of Healing
Przeciwnik - n/d
Zajęta dzielnica - n/d
Scenariusz - Ulterior Motives
Wykonane zadania - tak
Skarby - 4
Exp - 730
Exp Kapitana - o
Gold - 178g
Przedmioty - Grimoire of Wall, Grimoire of Invisibility, Scroll of Crumble, Scroll of Elemental Ball, Scroll of Glow
Awanse - Wall, Invisibility, Create Grimoire, H+1, F+1, Furious Quill+1, Heal+1
Awanse Kapitana - n/d
Straty - Thief Hubert the Cunnyone odchodzi z drużyny
Zakupy - Grimoire of Create Grimoire -500gc, Captain+mail armour+shield -110gc
Sprzedaż - Scroll of Crumble +100gc, Scroll of Elemental Ball +100gc, Scroll of Glow +100gc
Dodatkowe akcje - w wyniku wykonania zadania z Ulterior Motiwes, do drużyny dołącza large Construct Bull.
Stopień irytacji/znużenia (0-6)- „0”

Skład:
Wizard: Risevint the Black (Sigilist)
Apprentice: Lucrecia the Promise
Capitain: Luther
Barbarian: BigaAxa
Treasure hunter: Grumbur
Infantryman: Lo-Chou
Crossbowmen: Ann
Archer: Grr Arrow
Thief: Alchemic
Thief: The Mask
Large construct: Bull

Liczebność bandy - 10+1/10

Czary:
Sigilist - Push (6)++
Sigilist - Furious Quill (7)+++
Sigilist - Explosive Rune (10)
Sigilist - Create Grimoire (12) NEW
Enchanter - Enchant Weapon (9)+
Enchanter - Enchant Armour (10)
Illusionist - Glow (12)
Illusionist - Illusionary soldier (14)
Illusionist - Invisibility (14) NEW
Thaumaturge - Heal (8)++
Soothsayer - Wizard Eye (12)
Elementalist - Elemental Hammer (14)
Elementalist - Wall (14) NEW

The Vault:
Róża
Grimoire of Restore Life
Grimoire of Summon Demon


Leniwi mogą wysłać wersję skróconą:
EWENT II
Gracz - Raziel
Doświadczenie - 40/18 lvl
Doświadczenie Kapitana - 0/0 lvl
Kosztowności - 148gc
Dzielnica - Gildia magów 37 (tower) + Sarcophagus of Healing
Przeciwnik - n/d
Zajęta dzielnica - n/d
Scenariusz - Ulterior Motives
Wykonane zadania - tak
Skarby - 4
Exp - 730
Exp Kapitana - o
Gold - 178g
Przedmioty - Grimoire of Wall, Grimoire of Invisibility, Scroll of Crumble, Scroll of Elemental Ball, Scroll of Glow
Awanse - Wall, Invisibility, Create Grimoire, H+1, F+1, Furious Quill+1, Heal+1
Awanse Kapitana - n/d
Straty - Thief Hubert the Cunnyone odchodzi z drużyny
Zakupy - Grimoire of Create Grimoire -500gc, Captain+mail armour+shield -110gc
Sprzedaż - Scroll of Crumble +100gc, Scroll of Elemental Ball +100gc, Scroll of Glow +100gc
Dodatkowe akcje - w wyniku wykonania zadania z Ulterior Motiwes, do drużyny dołącza large Construct Bull.
Stopień irytacji/znużenia (0-6)- „0”


5.Każda tura zaczyna się wstępem fabularnym, ogłoszeniem scenariusza i listy pojedynków. Nie przyjmę raportów, wyprzedzających ogłoszenie kolejnej tury.

6.Zmiana dzielnicy.
Gracz, który ma zamiar zmienić dzielnicę, informuje swojego przeciwnika o tym fakcie przed bitwą. Jeśli wygra (w jakikolwiek sposób okaże się lepszy od przeciwnika, czy to przez wykonanie głównego zadania, zdobycie większej ilości skarbów, wyeliminowanie większej ilości postaci przeciwnika), może korzystając z mapy dzielnic, wybrać dowolną, nie zajętą przez nikogo innego dzielnicę, sąsiadującą z jego dotychczasową dzielnicą. Jeśli wszystkie przylegające są zajęte, może wybrać jedną z trzech najbliższych, przez nikogo nie zajętych.
Jeśli w starej dzielnicy miał wybudowane jakieś upgrejdy, może je sprzedać za jedną czwartą ceny, ale nie może ich przenieść ze sobą.

Gdy gracz chce przejąć dzielnicę przeciwnika, może spróbować tylko w czasie potyczki z nim. Przejmujący musi poinformować o tym fakcie przeciwnika, który na czas potyczki dostaje specjalne assety:
- Broniący zawsze zaczyna pierwszą turę jako pierwszy (może z tego zrezygnować jeśli mu pasuje).
- Broniący zawsze wystawia wszystkie skarby.
- Broniący zawsze wybiera stronę wystawienia.
- Broniący zawsze wystawia wszystkie swoje modele jako ostatni.
- Broniący może przerzucić wszystkie rzuty ruchu NPC w ich turze.
Jeśli obrońca wygra, wszystko toczy się normalnie, a atakujący wraca do swojej dzielnicy z płaczem. Jeśli natomiast atakujący wygra, zmienia dzielnicę uwzględniając zasadę sprzedaży upgrejdów ze starej dzielnicy. Obrońca natomiast, zmuszony jest uciec do losowej dzielnicy (losujemy D50 ignorując zajęte dzielnice), może zebrać wszystko ze skarbca, ale upgrejdy bazy musi pozostawić na łasce intruza, który może ich odtąd używać, lub sprzedać za jedną czwartą ceny.

7.Kolejny ewent zorganizujemy po kilku turach, lub w przypadku, gdy oceny kampanii drastycznie spadną. O takim fakcie poinformuję Was jak najszybciej, gdyż będzie trzeba znowu wstrzelić się w datę, pasującą jak największej liczbie osób.

8.Zwracajcie uwagę na figurki swoich przeciwników, gdyż pod koniec kampanii, zrobimy sobie małe głosowanie i wybierzemy najlepiej pomazianą drużynę. Jej właściciela obdarujemy małym upominkiem, żeby zachęcić wszystkich do maziania po figsach na następny raz.
(Nie bierzemy pod uwagę moich figurek.)

9.Miejcie na uwadze fakt, że w Bolterze jest tak naprawdę niewiele makiet mogących zapełnić więcej niż dwa stoły do Frostgrave, starajcie się zazębiać jakoś rozgrywki, nie rzucajcie się wszyscy jednocześnie na te nieszczęsne WW, czy inne WK ;)
Wiem, że to się łatwo mówi... mam nadzieję, że nie będzie z tym problemu.

10.Rozmiar stołów na których rozgrywamy potyczki kampanijne to 4'x4'.

11. W czasie kampanii, nie stosujemy zasady opcjonalnej, przywołującej na stół losowych NPC, gramy tylko z NPC opisanymi w danym scenariuszu.

12. Wprowadzamy zmiany w statystykach postaci, w zależności od ich rasy, jeśli w tabeli nie ma rasy, która was interesuje, wyślijcie mi PW z zapytaniem. Statystyki zmieniamy jednorazowo, dotyczą one bazy statystyk postaci. (jeśli gracz sobie tego nie życzy, nie musi zmieniać statystyk swoich postaci, ale wtedy dotyczy to wszystkich jego postaci)

Człowiek__ M F S A W H
Niziołek__ M F-1 S A W+1 H
Krasnolud__ M-1 F S A+1 W H
Elf__ M F S+1 A-1 W H
Ork__ M F+1 S A W-1 H
Gnoll__ M+1 F S-1 A W H
Szczuroczłek__ M+1 F S A W-1 H
Ogr__ M F S A W-1 H+1
Człekozwierz__M F+1 S A-1 W H

13.ERRATA
- Teleport i Leap można wykonać niosąc skarb, jednak skarb pozostaje w miejscu, skąd wyskoczył, lub wyteleportował się niosący go jegomość.
- Postać, która niesie standardowy skarb, została zaatakowana i przeżyła, w swojej aktywacji, poza tym, że musi atakować tak jak każą zasady, może wcześniej upuścić skarb, jeśli sobie tego życzy. Skarb musi się stykać z jej podstawką.
- Standardowe rozstawienie skarbów wyglądać będzie tak w czasie naszej kampanii:
(oczywiście priorytetem jest sposób z danego scenariusza)
Wyznaczamy linię środka stołu, biegnącą równolegle do krawędzi wystawienia band, skarby wystawiamy w odległości nie dalej niż 10” od tej linii, nie bliżej, niż 5” jeden od drugiego, oraz nie bliżej niż 10” od bocznych krawędzi stołu. Jeśli będzie problem ze zmieszczeniem skarbów, zmniejszamy próg odległości między nimi, ale nigdy nie zmieniamy odległości od krawędzi czy linii środkowej.
- Używamy czarów, przedmiotów, NPCów i żołnierzy z podręcznika podstawowego, oraz suplementu Forgotten Pacts.
- Zasada ciosów krytycznych działa teraz następująco. Niemodyfikowana "20" na kości oznacza, że cios trafił automatycznie i oprócz zadania zwykłych obrażeń, powalił przeciwnika (nie mnożymy obrażeń x2!).
Powalona postać, kolejną akcję musi poświęcić na podniesienie się wykorzystując do tego swój ruch. Powalony jest trafiany w walce wręcz z modyfikatorem "F"+2.
- Wszystkich obowiązuje zapoznanie się z oficjalną erratą i egzekwowanie jej, poniżej link do pdfa.
https://drive.google.com/file/d/0Bwx8Os ... Fhd2c/view

PS. Punkt 12 to nowość, więc jak macie pomysły, lub obiekcje piszcie w temacie.
Ostatnio zmieniony ndz paź 01, 2017 10:20 am przez Raziel, łącznie zmieniany 9 razy.

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 651

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#162 » ndz sie 20, 2017 4:03 pm

Bijecie rekordy naprawdę.
Skoro nie dotarło do niektórych co mówiłem, wyjaśniam co następuje odnośnie Kapitanów:

Zamiast zwalniać kogoś z bandy, można zapłacić 100gc, dokupić ewentualny sprzęt z tabelki kapitana i zamienić jedną z postaci w kapitana, zmieniając jej odpowiednio statystyki tak, żeby pasowało do startowych kapitana, pamiętając o możliwości wyboru jednego ze startowych upgrejdów statystyk, oraz dobraniu dwóch startowych trików. Chodzi o to, że można klimatycznie awansować kogoś starego, z jego sprzętem, bez konieczności dołączenia nowej postaci. Po takim zabiegu, wymazujemy starą postać z rostera żołnierzy, wpisujemy ją w miejsce kapitana ze zmienionymi statystykami oraz sprzętem i gotowe, oczywiście oznacza to zwolnienie slotu żołnierza.
Oczywiście przepada kasa, którą wydaliście na zakup postaci, którą zamieniliście na kapitana. Tłumaczę to koniecznością uposażenia i przeszkolenia starej postaci, jeśli wam się to nie kalkuluje, róbcie zgodnie z zasadą Kapiatana i dokupcie go w standardowy sposób.

Kolejna sprawa to opłacanie Kapitana, bo to też okazuje się niejasne:
Kupujecie kapitana za 100gc, dokupujecie mu ekwipunek z jego tabelki i gotowe, później, po każdej misji, oddajecie mu (czyli wywalacie w błoto) procent tego co zarobiliscie z misji, który wynosi 10%+ 1% za każdy level kapitana. Czyli po misji, oddajecie kapitanowi z 14lvl 14% zdobytych kosztowności, już po sprzedaży przedmiotów.

Jak czegoś nie rozumiecie, pytajcie...

Awatar użytkownika
Avatarofhope
Posty: 655

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#163 » ndz sie 20, 2017 4:42 pm

Z tymi kapitanami to nawet ja, zawracający dupę jednemu z graczy, zamapiętałem.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
"Fani", którzy przez tydzień dywagowali nad tym, czy mag może przywalić firebalem z wnętrza zamkniętego pojazdu...

Raziel

Awatar użytkownika
Skeld
Posty: 71

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#164 » pn sie 21, 2017 3:06 pm

Raziel pisze:12. Wprowadzamy zmiany w statystykach postaci, w zależności od ich rasy, jeśli w tabeli nie ma rasy, która was interesuje, wyślijcie mi PW z zapytaniem. Statystyki zmieniamy jednorazowo, dotyczą one bazy statystyk postaci. (jeśli gracz sobie tego nie życzy, nie musi zmieniać statystyk swoich postaci, ale wtedy dotyczy to wszystkich jego postaci)

Człowiek__ M F S A W H
Niziołek__ M F-1 S+1 A-1 W+1 H
Krasnolud__ M-1 F S A+1 W H
Elf__ M+1 F S+1 A-2 W H
Ork__ M F+1 S A W-1 H

Jeśli mam być szczery to ta zasada wprowadza dużo więcej zamieszania niż konie (które ponoć są skomplikowane :P ) i daje pewne pole do nadużyć. Po pierwsze część graczy nie uwzględni w zmianie maksymalnej wartości statystyk jakie wprowadza podręcznik dla poszczególnych postaci (różne dla maga, ucznia jak i wojowników), inna cześć natomiast nawet nie zastosuje WYSIWYG ograniczającego się do rasy dla swoich modeli, byleby mieć lepsze statystyki . Nie oszukujmy się, zmiana statystyk na "Orka" jest najlepsza pod względem mechanicznym niezależnie od klasy postaci, a nie wyobrażam sobie nagle wysypu figurek orków na stole, figurek krasnoludów (za wyjątkiem vanTroffa :P) czy elfów. Jeśli ktoś by zmienił całą swoją bandę, żeby odpowiadała rasowo wyglądowi figurek to ma mój pełen szacunek za trzymanie się historii swoich postaci :)

Raziel pisze:- Zasada ciosów krytycznych działa teraz następująco. Niemodyfikowana "20" na kości oznacza, że cios trafił automatycznie i oprócz zadania zwykłych obrażeń, powalił przeciwnika (nie mnożymy obrażeń x2!).

Co rozumiesz pod pojęciem "powalił przeciwnika"? Czy ma to jakieś specjalne zasady w stylu "przeciwnik traci jedną akcję na podniesienie się w swojej aktywacji (akcja traktowana jako Movement)"?

Raziel pisze:PS. Punkt 12 to nowość, więc jak macie pomysły, lub obiekcje piszcie w temacie.

Korzystam :P
Obrazek PanOceania
Obrazek ALEPH
Obrazek Tohaa - in progress

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 651

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#165 » pn sie 21, 2017 5:37 pm

Zaznaczyłem, że to opcjonalne i potrzebuję waszego zdania w tym temacie. O ewentualnych nadużyciach rozmawiałem z pomysłodawcą i doszedłem do wniosku, że tylko cisnący na szkło powergejmer będzie się tym przejmował, lub usiłuje to wykorzystać, co nie trudno będzie zauważyć.
Jeśli większości z Was, nie podoba się zasada nr12, odpuścimy sobie, ale według mnie jest bardzo fajna, bo pozwala urozmaicić szeregi nieco płaskich żołnierzy i nadać im nieco rasowego charakteru, ale zrobimy jak chcecie.
Jednocześnie chciałem zauważyć, że pierwsza i jak na razie jedyna, o nadużycia martwi się osoba, która przewyższa resztę graczy o dziesięć leveli ;)
Prawda jest też taka, że wolę mieć w kampanii, silne, ale spójne, podparte fabułą i ciekawą historią drużyny, brnące przez Frostgrave aby wykonać ciekawe zadania, niż magów ryzykujących w nierealistyczny i kompletnie pozbawiony sensu sposób swoje, i swoich towarzyszy życie tylko po to, by wygrać scenariusz i anihilować konkurencję.

Wpis z krytykami już poprawiam, zapomniałem wkleić tekstu z rozwinięciem opisu zasady, ooops :roll:

Awatar użytkownika
SamboR
Posty: 451

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#166 » pn sie 21, 2017 6:13 pm

Pewne pole do nadużyć to daje podstawowa gra. Gramy 4 fun, bardzo spoko są proponowane zmiany. Jedyne do czego bym się doczepił to może ograniczmy zmiany do +1/-1 na dwóch statystykach (chodzi mi tu o niziołki i elfiaki). Zmiana bardzo kosmetyczna, ale wystarczy dla zaznaczenia różnic.
WarCor Infinity na Dolny Śląsk.
Chcesz nauczyć się grać w Infinity? Napisz PMkę.

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 651

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#167 » pn sie 21, 2017 6:51 pm

Zrobione, i popieram.

Awatar użytkownika
Artois
Posty: 202

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#168 » pn sie 21, 2017 8:08 pm

po zmianach na +1/-1 jestem na tak w temacie ras tym bardziej jest to odpowiedni moment że wraz z dodatkami mamy nowe klasy postaci do wynajęcia i nie koniecznie muszą to być ludzie 8-)

mam pytanie o mystic brand bo możliwe że czegoś nie doczytałem, czy czar można zakupić jako grimoire i czy można to zrobić przed kolejną turą?

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 651

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#169 » pn sie 21, 2017 8:46 pm

Oba czary z Forgotten Pact można kupić standardowo za 500gc i można to zrobić jeszcze przed bitwą V tury.

Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 46

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#170 » wt sie 22, 2017 6:35 am

Ja się oczywiście dostosuję ale jeśli chodzi o rasy to mam podobne odczucia co Skeld i z pewnością nie wyprzedzam innych o 10 leveli ;p

Wszedłem w tą grę ponieważ skusiły mnie 2 rzeczy - proste zasady oraz fakt że za 200zł kupiłem wszystko czego potrzebowałem. Teraz mając do wyboru rasy stoję przed bardzo smutnym wyborem. Albo z pogardą dla siebie będę grał ludźmi i wmawiał wszystkim że to orki, albo wydam kilka stów na figurki które nawet mi się nie podobają (jeszcze nie widziałem ładnych orków), albo pokornie z niesmakiem będę dostawał baty (tak dla odmiany ) od figsów z lepszymi statystykami.

Awatar użytkownika
Thinros
Posty: 147

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#171 » wt sie 22, 2017 9:45 am

Dla mnie zasada z wprowadzeniem ras jest bardzo fajna i to dobry moment. Nigdy nie malowałem orków, a gdzieś mam jakieś modele także głupi ork-złodziej na pewno pojawi się w mojej drużynie :D
Wh40k: Space Wolves, CSM
BMG: Batman, Law Forces, Penguin, Organized Crime
Infinity: Tohaa (w przygotowaniu)

Awatar użytkownika
teperak
Posty: 61

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#172 » wt sie 22, 2017 10:50 am

Podział na rasy może być. Jak nie mam jakiś modeli, np. wymieniany ciągle ork to poprostu nimi nie gram. Nie muszę nikomu wtedy wmawiać, że człowiek to ork. Chce grać to kupuje jakieś modele. Jak ktoś chce być przegięciuchem to droga wolna. Ja gram dla przyjemności. Odnośnie dostawania łomotu od modeli z lepszymi statystykami - jeśli masz pecha albo twój przeciwnik w rzutach to nawet statystyki nie pomogą.

Reszta zmian może być.

Powodzenia i miłych gier wszystkim. :)

Awatar użytkownika
Skeld
Posty: 71

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#173 » wt sie 22, 2017 3:23 pm

Ja osobiście będę grał tylko ludźmi (nikt chyba nie widział rzeczonego "orka" z Japonii/Nipponu, prawda?), więc parę osób może uspokoić swoje lęki :P
Moje obiekcje dotyczyły wyłącznie, nadmiernego moim zdaniem, skomplikowania zmian w bandach w związku ze zmianą rasy. Tu przykład na naszym biednym orku - mag będący dajmy na to wiedźmą na 20 lvl, który podbił sobie Fight o +3 w wyniku awansów zmienia rasę na orka. Dodaje +1 F do bazowej statystyki maga (co daje F = 3), następnie +3 które wbił wcześniej w lvl i osiąga F +6 co jest niedozwolone według zasad głównych.

Jeśli większość graczy chce grać na rasy to nie ma problemu :) W ramach wcześniejszej prośby o podanie ras, które mogą interesować graczy to proponuję dorzucić Gnolle/Zwierzoludzi, które mają oficjalne figurki do FG (ew. dorzucić ich do rozdziału "Ork", bo chyba tam najbardziej by pasowali? ):)
Obrazek PanOceania
Obrazek ALEPH
Obrazek Tohaa - in progress

Awatar użytkownika
teperak
Posty: 61

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#174 » wt sie 22, 2017 3:43 pm

Skeld pisze:W ramach wcześniejszej prośby o podanie ras, które mogą interesować graczy to proponuję dorzucić Gnolle/Zwierzoludzi, które mają oficjalne figurki do FG (ew. dorzucić ich do rozdziału "Ork", bo chyba tam najbardziej by pasowali? ):)


Jestem za.

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 651

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#175 » wt sie 22, 2017 3:57 pm

CydPL, właśnie o takim podejściu mówiłem, że od razu będzie widać, kto gra dla samej przyjemności grania i tworzenia ciekawej historii zarówno całej kampanii, jak i własnej drużyny, a kto gra dla najwyższego podium i złotego medalu.
Jeśli takie masz podejście, że skoro pojawiła się wypasiona opcja i trzeba jej i tylko jej koniecznie użyć, bo jak nie, to będziesz się źle czół...dzięki za wspólne chwile i żegnam.
Podany przez Ciebie przykład (cały czas mam nadzieję, że sobie żartowałeś), w którym pojawienie się orka opisujesz jako wielki problem, bo teraz będziesz musiał grać orkami, gdyż okazali się "przegięci", a wiec najlepsi, jedyni i tylko oni cacy, i będziesz musiał wydać kasę na nowe figsy...najlepiej pewnie dziesięć?
Kurwa! Ludzie! Walnijcie się w głowę! Co to w ogóle za dyskusja? Jakoś nie widzę, żebyście pod Bolter podjeżdżali wypasionymi, "najlepszymi" furami, czyli da się jeździć byle czym tak? No wiec z postaciami w grze figurkowej jest kurwa tak samo, da się grać z przyjemnością tymi "słabszymi". Jeśli jest to jednak dla kogoś WIELKI problem, smutek i powód do biadolenia, nikogo nie trzymam na siłę i odsyłam do ludzi z frontu czteredziestkowo turniejowego, oni tam doskonale was zrozumieją, oni tam wszyscy grają tylko najlepszymi opcjami.

Napisałem pod erratą, że czekam na pomysły i obiekcje, ale chodziło mi o pomysły dotyczące zmiany statystyk i wprowadzenia kolejnych ras, oraz obiekcje, dotyczące zmiany statystyk i wprowadzenia kolejnych ras, a nie pitolenia jakiś bzdur, w których albo sugerujecie, że teraz WSZYSCY będą nadużywać "rasy", albo, że żal wam dupę ściska, bo nie macie odpowiednich figurek, żeby samemu ponadużywać...

Skeld, zasada mówi, że postać może podnieść statystykę o +1 konkretną ilość razy, czyli w przypadku Fight pięć razy do +5, jakież to cholernie proste, skoro masz już max +5 z leveli, dodajesz punkt z rasy i nie łamiesz tym żadnej zasady. Przekraczasz pułap, ale zgodnie z homerulsem. Boli? Przeczytaj poniższe.

Powtarzam raz jeszcze, to jest doskonały moment, żeby zrezygnować z kampanii, jak się komuś nie podoba. Wystarczy jedno PW i wasze problemy cudownie znikną, a na wasze miejsce przyjdą ludzie, którzy chcą się bawić, a nie wygrywać, lub na każdym kroku doszukiwać się wszędzie intryg i dziury w całym.

Awatar użytkownika
Skeld
Posty: 71

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#176 » wt sie 22, 2017 4:15 pm

Raziel pisze:Skeld, zasada mówi, że postać może podnieść statystykę o +1 konkretną ilość razy, czyli w przypadku Fight pięć razy do +5, jakież to cholernie proste, skoro masz już max +5 z leveli, dodajesz punkt z rasy i nie łamiesz tym żadnej zasady. Przekraczasz pułap, ale zgodnie z homerulsem. Boli? Przeczytaj poniższe.


Cytat z podręcznika:
"IMPROVING A STAT
The wizard may improve one of the following stats by +1 up to maximum shown in bracket : Fight (+5), Shoot (+5), Will (+8), Health (20). Each stat may be improved once after each game, even if the wizard gained multiple levels - so, a wizard who gained two levels in a game could improve his Fight by +1 and his Shoot by +1, but could not improve Fight twice to give +2"

Dla wyjaśnienia "Bracket" dotyczy kwadracika pod literkę oznaczającą daną statystykę (w przypadku tworzenia bandy w Google +) lub nawiasu w wersji klasycznej. Od samego początku jest ona zapisywana jako +2, a nie 2 + X, co oznacza, że maksymalna statystyka postaci wynosi +5, a nie 2 +5. Czytaj proszę ze zrozumieniem.
I przeczytałem poniższe. Mnie nie boli :)

EDIT: Chyba, że tylko ja w taki sposób tłumaczę tą zasadę, to przepraszam. Fajnie gdyby ktoś jeszcze się wypowiedział :)
Obrazek PanOceania
Obrazek ALEPH
Obrazek Tohaa - in progress

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 651

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#177 » wt sie 22, 2017 4:37 pm

Po to dopisałem, że nasz homerul jest nad tym z podręcznika, żeby ciebie uspokoić Skeldzie. Nic się nie zmienia, nadal możemy podnieść wymienione statystyki do poziomu takiego, jaki jest w podręczniku podany, tylko, że my, dodamy sobie, lub odejmiemy jeszcze po jednym punkciku z racji ras, które żeśmy se właśnie wprowadzili.

Awatar użytkownika
Skeld
Posty: 71

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#178 » wt sie 22, 2017 4:44 pm

Ołkej, taka czysta informacja, że ta zasada (na którą większość się zgodziła) nadpisuje zasadę z podręcznika i można wyjść na +6 z bazy (czy inne wyniki dla innych statystyk) chyba rozwiewa wszystkie wątpliwości i każdy kto śledzi wątek nie powinien się pomylić przy potencjalnych zmianach :)
Obrazek PanOceania
Obrazek ALEPH
Obrazek Tohaa - in progress

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 651

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#179 » wt sie 22, 2017 9:37 pm

Na szybko małe uzupełnienie, które dopiszę zaraz wyżej w zasadach kampanijnych:
Przelicznik exp za skarby ze scenariusza, ma priorytet nad tym z kart Ulterior Motiwes (to nielogiczne, ale ponieważ UM jest opcjonalne i nie każdy będzie zapewne nimi grał, nie możemy za to karać tych, co ich używają).

W pierwszej i drugiej części pierwszego scenariusza, gramy drużyną podzieloną na pół. Przedmioty zdobyte w czasie danej części, mogą być przydzielone tylko tym postaciom, które brały udział w danej części scenariusza. Dopiero w trzeciej części pierwszego scenariusza, gdzie już cała drużyna gra razem, będzie można pozamieniać przedmioty.

Każdą część pierwszego i drugiego scenariusza, gramy z innym przeciwnikiem, czyli każda część scenariusza to osobna tura, idąc za ciosem, "Forgotten Pacts" będzie miało osiem tur.

Awatar użytkownika
czys
Posty: 101

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#180 » śr sie 23, 2017 9:10 am

A jeśli chodzi o rozwój czarodzieja? jeśli w pierwszej części nie wystawiłem maga, tylko jego ucznia, to mogę po tej turze normalnie rozwinąć maga? To samo tyczy się ucznia. Jeśli wystawiłem maga, to czy mogę go rozwinąć i wtedy uczeń w następnej turze będzię miał te rozwinięcia?

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 651

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#181 » śr sie 23, 2017 5:03 pm

Tak, tak jest napisane w scenariuszu. Exp (w jakiś magiczny sposób) przechodzi między grupami.

Awatar użytkownika
SamboR
Posty: 451

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#182 » śr sie 23, 2017 6:25 pm

Mógłby mi ktoś pożyczyć Forgotten Pacts do lektury?
WarCor Infinity na Dolny Śląsk.
Chcesz nauczyć się grać w Infinity? Napisz PMkę.

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 651

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#183 » czw sie 24, 2017 5:39 pm

Po pierwszej i drugiej części pierwszego scenariusza, między dwoma częściami drużyn nie dzielimy złota ani przedmiotów. Dopowiadam, bo padło pytanie o złoto.

Awatar użytkownika
idio
Posty: 163

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#184 » czw sie 24, 2017 7:52 pm

Raziel pisze: tylko cisnący na szkło powergejmer będzie się tym przejmował, lub usiłuje to wykorzystać, co nie trudno będzie zauważyć.


Czy mój pies może być elfem?
Obrazek
Jeśli chcesz poznać grę Wolsung SSG - napisz do mnie!

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 651

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#185 » czw sie 24, 2017 8:41 pm

Niedawno był małpą, więc się zdecyduj ;)

Awatar użytkownika
SamboR
Posty: 451

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#186 » czw sie 24, 2017 9:18 pm

idio pisze:
Raziel pisze: tylko cisnący na szkło powergejmer będzie się tym przejmował, lub usiłuje to wykorzystać, co nie trudno będzie zauważyć.


Czy mój pies może być elfem?
Za tą zniewagę zrobię sobie z niego czapkę!
WarCor Infinity na Dolny Śląsk.
Chcesz nauczyć się grać w Infinity? Napisz PMkę.

Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 46

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#187 » pn sie 28, 2017 5:47 pm

Raziel pisze:CydPL, właśnie o takim podejściu mówiłem, że od razu będzie widać, kto gra dla samej przyjemności grania i tworzenia ciekawej historii zarówno całej kampanii, jak i własnej drużyny, a kto gra dla najwyższego podium i złotego medalu.
Jeśli takie masz podejście, że skoro pojawiła się wypasiona opcja i trzeba jej i tylko jej koniecznie użyć, bo jak nie, to będziesz się źle czół...dzięki za wspólne chwile i żegnam.
Podany przez Ciebie przykład (cały czas mam nadzieję, że sobie żartowałeś), w którym pojawienie się orka opisujesz jako wielki problem, bo teraz będziesz musiał grać orkami, gdyż okazali się "przegięci", a wiec najlepsi, jedyni i tylko oni cacy, i będziesz musiał wydać kasę na nowe figsy...najlepiej pewnie dziesięć?
Kurwa! Ludzie! Walnijcie się w głowę! Co to w ogóle za dyskusja? Jakoś nie widzę, żebyście pod Bolter podjeżdżali wypasionymi, "najlepszymi" furami, czyli da się jeździć byle czym tak? No wiec z postaciami w grze figurkowej jest kurwa tak samo, da się grać z przyjemnością tymi "słabszymi". Jeśli jest to jednak dla kogoś WIELKI problem, smutek i powód do biadolenia, nikogo nie trzymam na siłę i odsyłam do ludzi z frontu czteredziestkowo turniejowego, oni tam doskonale was zrozumieją, oni tam wszyscy grają tylko najlepszymi opcjami.


Bardzo przepraszam za tak późną reakcję.
Drogi Razielu, najwyraźniej nadinterpretowałeś mojego posta. Wyraziłem swoją opinię na temat mechaniki którą zaproponowałeś. Cały post był pisany w charakterze pół żartem, pół serio i zacząłem go od "dostosuję się". Jeśli jednak poprzez opinię masz na myśli wzajemne głaskanie się po jajkach to przepraszam - nie zrozumiałem.

Nigdy nie cisnąłem na podium ani nie próbowałem w niczym "maxić" wyników bo jestem w tym za cienki. Ale masz rację - powinno się grać dla przyjemności. Skorzystam więc z opcji "doskonałego momentu" na rezygnację z dalszej przygody, ale nie ze względu na to że rasy były dla mnie WIELKIM problemem, tylko dlatego że dość nieprzyjemnie czyta się taką zjebę (moim zdaniem niesłuszną) pod swoim adresem. Bardzo dziękuję za zaangażowanie i organizację tego wszystkiego (zupełnie niezłośliwie - podziwiam za chęci)

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 651

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#188 » pn sie 28, 2017 6:36 pm

Następnym razem, w jakichkolwiek okolicznościach proponuję zastanowić się, czy "żart" aby na pewno jest śmieszny.
Dzięki za wspólną zabawę CydPl i do zobaczenia.
Na wolne miejsce wskakuje Snandalf, jego przeciwnikiem do pary jest Artois, w tej turze.

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 651

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#189 » pn sie 28, 2017 8:32 pm

Jeśli macie problem z ułożeniem makiet do obecnej i następnych dwóch misji, polecam ten komplet z Boltera, doskonale nadaje się do stworzenia ruin mauzoleum. Tylko na rogach musicie coś wymodzić samemu.

Obrazek

Pudło z tymi murkami jest po lewej od bufetu (przynajmniej ostatnio tam było).

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 651

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#190 » sob wrz 02, 2017 11:27 pm

Tak na wszelki wypadek:
Pamiętajcie, że magiczna broń, zbroja czy tarcza podmienia tą niemagiczną, co oznacza, że nie zajmuje ona ekstra slotu.

Naszą kampanię opuszcza Romano, miałem nadzieję, że coś naskrobie w temacie, ale widocznie już dopadło Go to, o czym mi napisał. W jego życiu wiele się nagle pozmieniało i nie będzie miał czasu na regularną grę z nami. Do czasu, gdy dołączy do nas jakiś nowy gracz, lub odejdzie kolejny, w miejsce Romano wstawiam Bota.
Bot, to uniwersalna, drużyna, za pomocą której będę rozgrywał misje z graczami bez pary, jeśli więc ktoś z Was zobaczy w temacie z paringami nazwę Bot przy swojej ksywie, umawiajcie się na grę ze mną.
Bot będzie równy poziomem i umiejętnościami drużynie, z którą zagra, obiecuję też, że zagram Botem tak, jakbym grał własną drużyną, więc nie ma obawy o stronniczość, czy inne nadużycia.

Kłopot też będzie z Lisem, który z powodu błędu życiowego (tak tak, to ten błąd, na którym zawsze uczymy się osobiście, śluby i te inne miodowe dyrdymały) będzie miał problem z rozegraniem jednej, bądź dwóch tur, jeszcze mi to potwierdzi, ale jeśli do tego dojdzie, jego przeciwnicy również będą wykonywać misję z Botem.

Na koniec przypominam o raportach.

Romano
Posty: 10

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#191 » pn wrz 04, 2017 10:18 am

Hej,

Tak jak Raziel napisał, ostatnio w moim życiu pojawiło się wiele zmian. Zmieniłem dział w pracy, robię remont w mieszkaniu itp. W związku z tym nie mam czasu na regularne gry.

Dzięki za wspólną przygodę i zabawę. Wiele się nauczyłem i miło spędziłęm czas na tym evencie :). Czapki z głów Raziel, czekam na tą grę którą mi obiecałeś w PW ;)

Jak znajdę czas i pomaluję figsy to pewnie co jakiś czas pogram w BMG/SAGĘ i możliwe, że ToH .

Miłej zabawy i do zobaczenia!
Romek

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 651

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#192 » ndz wrz 17, 2017 4:23 pm

Witam zmrożone człowieki.
Na wstępie przypominam o zaległych raportach.
Zaczynamy kolejną, siódmą turę, a w niej scenariusz, który jest podsumowaniem minikampanii z Forgotten Pacts. Od razu uprzedzam, że scenariusz jest trudny i gorąco polecam zrobić go w kooperacji, zapominając na chwilę o wyrzynaniu się nawzajem dla kilku ikspeków.
W gablotce w Bolterze, razem z innymi pomocami frostowymi, zostawiłem skrzydlatego demona, który od biedy może robić za lustrzane odbicie głównego bossa ze scenariusza, więc jeśli nie macie swojego modelu, częstujcie się.

PS. SamboR ogarnij się, co z moją Aramiss, bo jak dalej nie będzie dawać znaku życia, to ją spisze na straty i tyle.

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 651

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#193 » śr wrz 20, 2017 10:59 pm

Graliśmy dziś z Thinrosem siódmą turę, współczuję wszystkim, którzy nie dogadają się, żeby grać ten scenariusz w pełnej kooperacji.
Pamiętajcie o umiejętnościach demona, a szybko zrozumiecie, co to znaczy mieć tylko jedną akcję na woja w dwunastu calach od niego. Amulet of Constancy okazuje się być zbawienny i choć na końcu gry zabiera 10exp czarodziejowi (lub 5exp kapitanowi, jeśli on go nosi) to mimo wszystko robi swoje i warto go nosić w tej misji.

Dobrze doczytajcie wartości expa w tym scenariuszu,

Przypominam również, że w gablotce zostawiłem demona, który może odgrywać rolę Ambronnaxa.

Awatar użytkownika
Snandalf
Posty: 104

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#194 » czw wrz 21, 2017 3:19 pm

Nice - scenariusz kooperacyjny - Lubię to - scenariusz kooperacyjny z Idiem ? Lubie to bardzo! :D
Lokalny paladyn - siermięga,
Pełniący obowiązki "rudego",
Człowiek Remis,
Pierwszy (młodszy) Bibliotekarz Boltera.

Awatar użytkownika
idio
Posty: 163

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#195 » sob wrz 23, 2017 1:02 am

Snandalf pisze:Nice - scenariusz kooperacyjny - Lubię to - scenariusz kooperacyjny z Idiem ? Lubie to bardzo! :D

Jeśli spodziewasz się sytuacji rodzaju: "aby przetrwać musimy się zjednoczyć" albo "tylko wspólnie damy radę pokonać Ambronnaxa", to najwyraźniej nie wiesz, co niziołki robią z demonami.
Obrazek
Jeśli chcesz poznać grę Wolsung SSG - napisz do mnie!

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 651

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#196 » ndz paź 01, 2017 10:17 am

Witam pogromców demonów, kolejna tura za nami, kolejna przed nami, przypominam o znienawidzonych, zaległych raportach i o tym, że "Bot", nie oznacza "bana", trzeba po prostu się do mnie odezwać i umówić na grę z zastępczą, super wypasioną, pełną orków bandą enpecową.
Zwróćcie uwagę na nową tabelkę losowania potworów przy podnoszeniu skarbów w dziale ze scenariuszem. Postaram się donieść do gablotki kilku barbarianów.

PS. W dziale z opowiadaniami strasznie pusto, naprawdę, nic fajnego nie działo się z waszymi drużynami, żeby naskrobać o tym kilka zdań? ;)

PS. SamboR, kuźwa, oddawaj Aramiss!

Awatar użytkownika
SamboR
Posty: 451

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#197 » ndz paź 01, 2017 10:02 pm

Raziel:
Aramiss? Jaka Aramiss? A, faktycznie, zrobiłem z kogoś sobie dywanik ostatnio ... A nie, to tych trzech łapserdaków z których poskładałem później Beithira. Aramiss jest wolna i powinna sobie znaleźć drogę powrotną sama. Dostała nawet miecz i sztylet na drogę.
WarCor Infinity na Dolny Śląsk.
Chcesz nauczyć się grać w Infinity? Napisz PMkę.

Awatar użytkownika
czys
Posty: 101

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#198 » ndz paź 01, 2017 10:55 pm

SamboR pisze:Raziel:
(...)Dostała nawet miecz i sztylet na drogę.


między żebra?

Awatar użytkownika
Raziel
Posty: 651

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#199 » czw paź 12, 2017 10:13 pm

Dzięki Snandalf za start w dziale z opowiadaniami, wiem, że obojętność innych graczy na strefę fabularną kampanii Ciebie zniechęca i dezorientuje, ale nie zrażaj się. Czekam z niecierpliwością na ciąg dalszy (tym bardziej, że znam uniwersum pana P.).

Przy okazji, że coś tu bazgram, chciałem nadmienić, iż przygotowałem modularny stół pod nadchodzący wielkimi krokami dodatek Into the Breeding Pits. Jest on ogólnodostępny, więc proszę o dbanie o niego. Wbrew pozorom moduły nie dają tak wielkiej gamy możliwości ich łączenia w korytarze, ale naprawię to jak najszybciej, za pomocą opcjonalnych korytarzy. Do czasu startu ItBP, powinno być gotowe.

Na koniec, moja uwaga odnośnie obecnego scenariusza... morderstwo, akopalipsa i kakastrofa. Ja myślałem, że scenariusz z demonem był trudny... Z tego co mnie ptaszki doniosły, to części z Was też było ciężko szczęśliwie przebrnąć przez tą masakrę zgotowaną przez hordy barbarzyńców, na szczęście następny będzie łatwiejszy ;)

Awatar użytkownika
vanTroff
Posty: 388

Re: Frostgrave - Kampania "Ostatnie urodziny"

Post#200 » czw paź 12, 2017 10:53 pm

Nie wiedizłąem, że moge tam wstawiać opowiadania ;P

Co do scenariusza, to ten był najtrudniejszy do tej pory, padli mi wszyscy prócz dwóch gości wynoszących skarby :D Było ekstremalnie ciężko ale za to ile zabawy. A Lisu okazał się prawdziwym zdradzieckim elfem, który w ostatniej chwili wbił mi nóż w plecy!
WarCor Infinity, Sidekick Batmana.
Jeżeli chcesz zagrać napisz PW.

Wróć do „Frostgrave”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość