[Bolter] Turniej Ogniem i Mieczem 05.01.2019

Moderator: Duderson

Duderson
Posty: 536

[Bolter] Turniej Ogniem i Mieczem 05.01.2019

Post#1 » wt gru 18, 2018 8:19 pm

Zapraszamy na pierwszy turniej Ogniem i Mieczem w 2019 roku w Bolterze!

Data: 5 stycznia, sobota, godzina 10:00

Miejsce:
Sklep Bolter
Podwale 6
50-043 Wrocław

Wejściówka: 5zł ALBO zakupy w sklepie za minimum 20 zł + napój standardowy w kawiarni gratis


Limit miejsc: 12+bay
Sędzia: Duderson

REGULAMIN

I. ZAPISY


Proszę zgłaszać się w tym temacie lub na forum Ogniem i Mieczem

Rozpiskę można zrobić używając Kreatora Rozpisek OiM Wargamera (jak ktoś nie ma podręczników to najlepsza opcja):

http://ac.oim.wargamer.pl/index.php

W razie wątpliwości co do legalności rozpiski można się skontaktować z sędzią na PM lub emailem:
duderson[maupa]interia.pl

Na turnieju można używać 3 różnych rozpisek należących do tej samej frakcji.


Rozpiski nie będą sprawdzane i premiowane dużym punktem.

II. PLAN TURNIEJU

Zapisy 10:00-10:05

- Pierwsza bitwa 10:05- 12:35
- Druga bitwa 12:35 – 15.10
- Trzecia bitwa – 15.10 - 17:40

Podsumowanie turnieju i ogłoszenie wyników po zakończeniu trzeciej bitwy

Proszę starać się skończyć swoje bitwy o czasie. jeśli ktoś nie skończy żadnej ze swoich bitew o czasie, otrzymuje 3 punkty karne

III. ZASADY
1. Gramy na mały podręcznik.
2. Obowiązuje zasada limitowanej (liczonej) amunicji i wszystkie zasady dodatkowe poza "Rozkazem grupowym", "Rzutami uśrednionymi" i "Wyborem efektów".

IV. ROZPISKI

1. Dopuszczone są wszystkie listy z podręcznika głównego, dodatku "Potop" i "Armie Ogniem i Mieczem", dodatków "Bitwy, Armie, Dowódcy" oraz materiałów dostępnych na stronie Wargamera, z wyjątkiem podjazdów z zasadą specjalną "Konwój"
2. Podjazdy Rzeczpospolitej Obojga Narodów i Królestwa Szwecji ze starego podręcznika głównego są zastąpione podjazdami z dodatku "Potop". Angielska wersja Revised rulebook zawiera poprawne listy tych podjazdów
3. Dopuszczamy Podjazdy z zasadą Mały Podjazd, można jednak do walki z takim podjazdem wystawić podjazd o dowolnej sile (de facto zasada Mały Podjazd nie działa). Zamiast tego Małe Podjazdy (Pojazdy z zasadą Mały Podjazd oraz te o sile nie większej niż 4 PS) mogą skorzystać z zasady opcjonalnej Wybór Efektów. Oznacza to też, że gracz grający przeciwko Małemu Podjazdowi nie może sobie wybrać, że chce grać rozpiską do 7PS po tym jak dowiedział się, że gra przeciwko Małemu Podjazdowi.
4. Za Mały Podjazd uważa się każdą rozpiskę na 4 PS lub mniej oraz podjazdy z taką zasadą specjalną
5. W każdej bitwie możesz użyć innej rozpiski. O wystawieniu danej rozpiski decydujesz po poznaniu armii przeciwnika.
6. Gracze są zobowiązani do posiadania czytelnej rozpiski z uwzględnieniem
a) Punktów Siły danej rozpiski
b) Zwartości
c) Zwiadu
7. Siły Rzeczpospolitej Obojga Narodów są podzielone na 4 frakcję: Korona, Litwa, Gdański i Kurlandia (każda z nich jest uważana za osobną frakcję)
8. Gracze są zobowiązani do posiadania umocnień polowych w takiej ilości, jaka jest możliwa do wystawienia w ich armii, jeżeli chcą je wystawić.


V. WYGLĄD ARMII

1. Armie powinny być pomalowane i mieć wykończone podstawki. Tym niemniej, w celu umożliwienia zagrania w tą świetną grę początkującym, można grać niepomalowanymi figurkami, za to gracze z pomalowaną armią otrzymują 1 Duży Punkt (0,5 punktu jeżeli armia jest pomalowana, ale podstawki nie wykończone, lub podstawki są wykończone ale armia niepomalowana).
2. Obowiązuje WYSIWYG (What You See Is What You Get, czyli zakaz wystawiania modeli zastępczych). Nie dotyczy on tarcz i arkebuzów (w przypadku kawalerii). Gracz z pełnym WYSIWYGiem (np. kałkany tylko na doborowych jednostkach kozackich i pancernych w RON) otrzymuje 1 dodatkowy punkt do klasyfikacji końcowej.
3. Obowiązuje zakaz proxów.
4. Używamy wyłącznie modeli firmy Wargamer. Nie dotyczy to terenów, przeszkód i umocnień polowych.
5. Dozwolone są konwersje. Należy je zgłosić do sędziego i on decyduje o ich dopuszczeniu do turnieju.

VI. PUNKTY

Gracze zdobywają Małe Punkty w zależności od zasad scenariusza i poniesionych strat.
Na ich podstawie zdobywają Duże Punkty:

0 – Historyczna klęska (różnica Małych Punktów -13 lub większa)
1 – Strategiczna porażka (różnica Małych Punktów od -7 do -12)
2 – Taktyczna przegrana (różnica Małych Punktów od -2 do -6 )
3 – Remis (różnica Małych Punktów od -1 do +1)
4 – Taktyczne zwycięstwo (różnica Małych Punktów od 2 do 6)
5 - Strategiczne zwycięstwo (różnica Małych Punktów od 7 do 12)
6 – Historyczne zwycięstwo ( różnica Małych Punktów 13 lub większa)

Zasady klasyfikacji
1. Graczy klasyfikuje się na podstawie zdobytej liczby Dużych punktów
2. Jeśli więcej graczy zdobyło taką samą ilość Dużych Punktów, decyduje ilość zdobytych Małych Punktów
- jeśli dalej jest remis decyduje wynik starcia bezpośredniego obu graczy, o ile miało miejsce (łącznie z różnicą małych punktów);
- Jeśli dalej jest remis, decyduje liczba Historycznych Zwycięstw;
- Jeśli dalej jest remis decyduje liczba Strategicznych Zwycięstw;
- Jeśli dalej jest remis decyduje liczna Taktycznych Zwycięstw;
- jeśli dalej jest remis decyduje rzut monetą.

VII. Dodatkowe punkty

Gracze otrzymają dodatkowe punkty za:
+1 Duży Punkt za pomalowaną armię z wykończonymi podstawkami (0,5 punktu jeżeli armia jest pomalowana, ale bez wykończonych podstawek, lub podstawki są wykończone ale armia niepomalowana)
+1 Duży Punkt za pełny WYSYWIG
+1 Duży Punkt za przygotowanie do turnieju: aby go otrzymać gracz musi posiadać żetony rozkazów, kostki K10, dowolne żetony rozkazów, dowolne znaczniki amunicji i ran (np. czerwone kości K6 do ran i czarne do amunicji), miarkę i znaczniki potrzebne w jego armii (np znaczniki dezercji w Cesarstwie)

VIII. KULTURA PODCZAS GRY

Granie z przeciwnikiem powinno być przyjemne i nie stresujące; Każdy z graczy powinien wykazywać wysoką kulturę osobistą oraz uprzejmość w stosunku do innych graczy;
Osoby, które NIE POTRAFIĄ tego zrobić, kłócą się o wszystko pod byle pretekstem, naginają okrutnie zasady, przesuwają makiety itp. będą honorowane karniakami wraz z możliwością całkowitego usunięcia z turnieju włącznie (w tym przypadku wpisowe nie jest zwracane)


IX. NAGRODY

- Chwała i sława oraz poczucie dobrze spełnionego obowiązku

Przybywajcie licznie!

Duderson
Posty: 536

Re: [Bolter] Turniej Ogniem i Mieczem 05.01.2019

Post#2 » śr gru 19, 2018 6:42 pm

Lista zgłoszonych:
1. Duderson iconRON
2. Przemo
3. MSZ iconRUS
4. Grojszek iconKOZ
5. Renon iconPRU
6. Bartomeusz iconRON iconSWE
7. Bombel
8. Niczko?
9. Aleksander (od drugiej bitwy)
10. Pablito

Przemo
Posty: 177

Re: [Bolter] Turniej Ogniem i Mieczem 05.01.2019

Post#3 » czw sty 03, 2019 6:36 pm

Będę

Aleksander
Posty: 125

Re: [Bolter] Turniej Ogniem i Mieczem 05.01.2019

Post#4 » czw sty 03, 2019 9:25 pm

Panie i Panowie

Mógłbym się także pojawić ale doiero koło godziny 11.00.

Jak mnie przyjmiecie na 2 i 3 bitwe to będę

Pozdrawiam
A.

Duderson
Posty: 536

Re: [Bolter] Turniej Ogniem i Mieczem 05.01.2019

Post#5 » czw sty 03, 2019 9:44 pm

A przyjeżdżaj! Nie widzę przeszkód.
Jak będzie nieparzyście i dużo się nie spóźnisz, to może nawet zdążymy rozegrać szybką bitwę na małe podjazdy.

pablito
Posty: 59

Re: [Bolter] Turniej Ogniem i Mieczem 05.01.2019

Post#6 » pt sty 04, 2019 7:13 pm

Jest duża szansa że jutro będę - proszę mnie dopisać do listy .

Duderson
Posty: 536

Re: [Bolter] Turniej Ogniem i Mieczem 05.01.2019

Post#7 » sob sty 05, 2019 11:38 pm

Pomimo braku gości spoza Wrocławia na turnieju stawiła się liczna ekipa. Wygrała przegięta Moskwa, Wargamerze widzisz i nie grzmisz! Zwycięzcy turnieju w Sosnowcu dzisiaj nie dali rady, widać we Wrocławiu wyższy poziom ;)

Miejsce Nick DP MP Armia
1. MSZ 16/12 iconRUS
2. Przemo 14/9 iconTUR
3. Pablito 13/10 iconTAT
4. Bombel 10/4 iconTUR
4. Aleksander 10/4 iconTAT (2 bitwy)
6. Renon 10/2 iconPRU
7. XDamian 10/0 iconRON
8. Grojszek 8/0 iconKOZ
9. Duderson 7/6 iconRON (1 bitwa)

Gratulacje dla zwycięzców, podziękowania dla wszystkich uczestników turnieju i do zobaczenia w lutym!

Borororo
Posty: 49

Re: [Bolter] Turniej Ogniem i Mieczem 05.01.2019

Post#8 » wt sty 08, 2019 11:50 am

Co znaczy "przegieta Moskwa"?

Duderson
Posty: 536

Re: [Bolter] Turniej Ogniem i Mieczem 05.01.2019

Post#9 » wt sty 08, 2019 5:53 pm

Borororo pisze:Co znaczy "przegieta Moskwa"?

3 miejsce w Sosnowcu, 1 miejsce we Wrocławiu... No takie są fakty a z faktami się nie dyskutuje!
Trzeba to przyciąć zanim będzie za późno! ;)

Borororo
Posty: 49

Re: [Bolter] Turniej Ogniem i Mieczem 05.01.2019

Post#10 » czw sty 10, 2019 10:27 am

Duderson pisze:
Borororo pisze:Co znaczy "przegieta Moskwa"?

3 miejsce w Sosnowcu, 1 miejsce we Wrocławiu... No takie są fakty a z faktami się nie dyskutuje!
Trzeba to przyciąć zanim będzie za późno! ;)


Myslalem, ze to cos w stylu "RON ich nienawidzi! Moskwa odkryla jeden prosty trik..."

Ale pozostaje mi tylko pogratulowac MSZ!

Wróć do „Ogniem i Mieczem”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość